وحید ربیعی خبر داد؛

وضعیت مصدومان تیم ملی وزنه برداری در آستانه رقابت های آسیایی

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اکثر اعضای تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا برای نخستین بار به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند و تجربه زیادی از اینگونه میادین ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  وحید ربیعی درباره شرایط ملی‌پوشان در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در عشق آباد ترکمنستان، گفت: ملی‌پوشان در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارند. در این مرحله از اردو، تمرینات منظمی را سپری کرده اند و روزهای آینده نیز کاملا برای مسابقه قهرمانی آسیا آماده می شوند.

وی درباره مصدومیت دو وزنه‌بردار تیم ملی گفت: جابر بهروزی وزنه بردار دسته ۷۷ کیلوگرم، از ناحیه کمر، دچار گرفتگی شده و علی هاشمی نماینده دسته ۱۰۵ کیلوگرم نیز از ناحیه عضله چهارسرران با مصدومیت مواجه است. این در حالی است که هر دو به صورت مرتب فیزیوتراپی می کنند تا به مسابقات اعزام شوند. البته اسامی ۸ ملی‌پوش ایران برای مسئولان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و کنفدراسیون آسیا ارسال شده و این لیست قابل تغییر نیست.

ربیعی ادامه داد: اکثر اعضای تیم ملی وزنه برداری برای نخستین بار است که به مسابقات بین المللی اعزام می شوند و تجربه زیادی از میادین بین المللی ندارند، اما امیدواریم نتایج مدنظر کادر فنی را بدست آورند. البته از لحاظ رکوردی آنها را محک می زنیم و اگر در حد و اندازه های حضور در مسابقات جهانی باشند، مجدداً به اردو دعوت می شوند.

مربی تیم ملی افزود: قول قهرمانی نمی دهیم، ولی تمام سعی و تلاش مان باوجود عدم حضور المپیکی‌ها، کسب یکی از سکوهای تیمی است. با این شرایط دشوار امیدواریم در این مسابقات نتایج قابل قبولی را بدست آوریم. هدف کادر فنی از تشکیل اردوها، جوانگرایی بوده و برای ساختن یک تیم پرقدرت در جهان، نیاز به فرصت چند ساله داریم. امیدواریم در آینده حمایت بیشتری از این رشته صورت گیرد تا فدراسیون نیز اردوهای بهتری را برای ملی پوشان خود برپا کند.

وی درباره برنامه ریزی کادر فنی پس از بازگشت از ترکمنستان نیز تاکید کرد: فاصله کمی بین مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی وجود دارد و دو هفته فرصت داریم تا تیم را آماده کنیم. اردوهای تیم ملی تعطیل نمی شود و طبق برنامه ریزی قبلی ادامه می دهیم. این بازی‌ها حساسیت خاص خودش را دارد و با قدرت در آن شرکت خواهیم کرد.

مربی تیم ملی ادامه داد: به دلیل عدم حضور سه المپیکی و آسیب دیدگی های وزنه بردارانی همچون محسن بهرام زاده و علیرضا سلیمانی، با مشکل کمبود نفرات برای دو مسابقه مواجه هستیم، از این رو ملی پوشانی که در مسابقات آسیایی ترکمنستان به میدان می روند، احتمال دارد به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان نیز اعزام شوند.

ربیعی درباره برگزاری منظم اردوهای تیم های ملی نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که فدراسیون وزنه برداری داشت، اردوهای تیم ملی وزنه برداری نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بدون وقفه ادامه پیدا کرد. نخستین نتیجه مورد قبول در سال جدید نیز کسب عنوان نایب قهرمانی نوجوانان جهان در بانکوک تایلند بود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نیز مشکلات مالی، مانند چند ماه گذشته وجود دارد، ولی ای کاش دوستانی که همیشه به دنبال انتقاد از وضعیت این مجموعه هستند، فکر کمک کردن به فدراسیون و تیم ملی باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید