نتایج کشتی فرنگی قهرمانی جهان| شوک بزرگ با شکست گرایی؛ 2 فینالیست برای ایران

محمدرضا گرایی در گام اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل حریف گمنام آمریکایی شکست خورد و حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، در آغاز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی، در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در همان دور نخست ناباورانه و با نتیجه سنگین ۱۱ بر ۳ مغلوب بنیامین پیک کشتی گیر نه چندان مطرح از آمریکا شد. این کشتی گیر آمریکایی در جهانی ۲۰۲۲ به عنوانی بهتر از بیست و دومی نرسید. با شکست این حریف  در دور، گرایی از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن 82 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر روهیت داهیا از هند را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 از سد میهایل برادو از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله با نتیجه 14 بر 6 مقابل تایزو یوشیدا از ژاپن به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر گلا بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و فینالیست شد.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 5بر 4 و ضربه فنی گئورگی توخادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت. او در مبارزه دوم با نتیجه 1 بر 1 مقابل مانول خاچاتریان از ارمنستان به پیروزی رسید به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در نیمه نهایی مقابل امین سفرشایف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

 در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر داستان کادیروف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 2 مقابل سادیک لالائف از روسیه شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید