رسمی؛ رنار به نیمکت تیم ملی فوتبال عربستان بازگشت

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال عربستان، هروه رنار به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور و جانشین روبرتو مانچینی انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ پس از کسب نتایج ناامیدکننده در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، فدراسیون فوتبال عربستان تصمیمی گرفت تا به همکاری خود با روبرتو مانچینی پایان دهد. سرمربی ایتالیایی که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، خیلی زود نیمکت سعودی‌ها را ترک کرد و گمانه زنی‌ها درخصوص انتخاب جانشین او آغاز شد.

فدراسیون فوتبال عربستان با گزینه‌هایی همچون تیته و رازاوان لوچسکیو وارد مذاکره شد اما از همان ابتدا نیز عنوان شده بود که هروه رنار فرانسوی، سرمربی سابق تیم ملی این کشور، گزینه نخست جانشینی مانچینی است و مذاکرات با وی آغاز شد.

رنار که در سال 2019 هدایت عربستان را برعهده گرفته بود، در 45 مسابقه سعودی‌ها را هدایت کرد و توانست آنها را به جام جهانی 2022 برساند جایی که این تیم توانست دست به کار بزرگی زده و تیم ملی آرژانتین را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

اما پس از جام جهانی بود که پیشنهاد هدایت تیم ملی زنان فرانسه باعث شد تا رنار برای ترک عربستان ترغیب شود و او پیش از جام ملت‌های آسیا، از این تیم جدا شد اما با تیم زنان کشورش نیز به موفقیتی دست پیدا نکرد.

پس از پایان همکاری رنار و تیم زنان فرانسه، او با پیشنهاد بازگشت به تیم ملی عربستان مواجه شد و پس از توافق فدراسیون عربستان و مانچینی برای جدایی، پیشنهاد هدایت دوباره این تیم را پذیرفت و به صورت رسمی به صندلی خود بازگشت.

در ویدیویی که صفحه رسمی فدراسیون فوتبال عربستان از رنار منتشر کرده، او می‌گوید: قصد ترک تیم ملی عربستان را نداشتم اما زمانیکه کشور شما در خانه شما را می‌زند، شما باید پاسخ دهید. داستان من هنوز تمام نشده است، من برگشتم!

لازم به ذکر است که عربستان در فیفا دی بعدی و در دو دیدار خارج از خانه باید به مصاف تیم‌های ملی استرالیا و اندونزی برود.

دیدگاه تان را بنویسید