کنایه عجیب گاریدو به خبرنگاران: شما را به شام دعوت نمی کنم!

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری این تیم واکنش عجیبی به سوال یک خبرنگار داشت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ خوان کارلوس گاریدو در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل شمس‌ آذر قزوین اظهار داشت: مثل همیشه بازی فردا یک بازی خیلی مهم برای ماست. ما می‌دانیم برای پرسپولیس همه بازی‌ها مهم هستند، به ویژه در بازی‌های لیگ، چون ما می‌خواهیم همه بازی را ببریم تا نتایج خوب‌مان را ادامه دهیم. ما سختی بازی فردا را می‌دانیم، چون حریف ما یک تیم پیچیده است.

شمس آذر تیمی سخت‌گیر است و کیفیت بالایی دارد

وی ادامه داد: شمس آذر یک تیم سخت‌گیر است و کیفیت بالایی دارد. مطمئناً آنها حریفی هستند که می‌توانند در بازی فردا برای ما سختی‌هایی را ایجاد کنند. ما مثل همیشه می‌توانیم از پس این بازی بر بیاییم و می‌دانیم چطور باید در بازی عمل کنیم. ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

تغییرات شمس آذر برای بازی فردا اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل بحث است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به تغییر سرمربی شمس آذر در آستانه دیدار مقابل سرخپوشان تصریح کرد: مطمئناً وقتی تغییر سرمربی صورت می‌گیرد، تغییراتی در تیم هم ایجاد خواهد شد. ما همه بازی‌های قبلی شمس آذر را آنالیز کردیم و تمام کارهای این تیم را تا امروز تحلیل کردیم. تغییراتی که می‌توانند در بازی فردا داشته باشند، اجتناب‌ناپذیر است و غیرقابل بحث.

علیپور می‌تواند در سمت راست بهترین عملکرد را داشته باشد

گاریدو در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره بازی کردن علی علیپور در پست وینگر مقابل السد خاطر نشان کرد: دلیل خاصی دارد این سؤال را مطرح می‌کنید؟ مشکلی نیست من می‌توانم به تمام سؤالات پاسخ دهم. فکر می‌کنم همه باید حرفه‌ای برخورد کنیم و هر کسی شغل خودش را دوست داشته باشد و کارش را درست انجام دهد. تنها با کار کردن، همانطور که من شغلم سرمربی است کار می‌کنم و این ارجحیت دارد نسبت به کسانی که سرمربی نیستند و کار نمی‌کنند و من یک پوئن مثبت دارم مقابل کسانی که در این کار ایده‌ای ندارند و تمام طرفداران نباید این اطلاعات را داشته باشند، اما خبرنگاران فرق می‌کند و این موضوع به کار آنها ربط پیدا می‌کند و باید بدانند. من فکر می‌کنم سؤال اصلی شما این است که چرا علیپور وینگر بازی کرد در صورتی که قبل از این در این پست بازی نکرده است. اگر شما کارتان را درست انجام داده بودید و جستجو می‌کردید می‌توانستید به این مهم دست پیدا کنید که علیپور در پرتغال هم بیشتر مواقع در سمت راست بازی می‌کرد و در تیم ما نیز همینطور. نکته مثبت این است که علیپور یک بازیکن حرفه‌ای است و برای تیم کار می‌کند، اگر در این پست که بازی کرد خیلی عجیب بوده باشد، تعجب‌برانگیز هم نبوده، چون قبلاً هم بازی کرده است. شما خبرنگار هستید و من این توصیه را می‌کنم که قبل از پرسیدن سؤال، ابتدا تحقیق کنید و بعد از آن هم می‌توانید این اطلاعات را به مردم هم بدهید و حس خوبی داشته باشید، چون کارتان را خوب انجام داده‌اید.

از ابتدای فصل یک پوئن مثبت‌مان را نداریم

وی در واکنش به این موضوع که بعد از بازی در ورزشگاه السد و چمن خوب آن ورزشگاه، پرسپولیس فردا باید در ورزشگاه شهر قدس مقابل شمس آذر بازی کند و این موضوع چقدر می‌تواند روی روند تیمش تأثیرگذار باشد، گفت: من فکر می‌کنم درباره این موضوع خیلی صحبت کردم و هر هفته این را تکرار می‌کنیم. من باید یک جواب خیلی کامل بدهم. اول از هر چیز به‌عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم داخل استادیوم خودمان و با حضور تماشاگران بازی کنیم و با یک چمن خیلی خوب. این موضوع مطمئناً یک پوئن مثبت برای ماست که من به‌عنوان سرمربی آن را ندارم و در شروع فصل این امتیاز مثبت را نداشتیم. این مشکلات هست، ولی ما باید دنبال راه‌حل باشیم. ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا در آن ورزشگاهی که بازی می‌کنیم، کیفت‌مان را نشان دهیم. ما باید درخواست کنیم تا از چمن ورزشگاه نگهداری و در بهترین کیفیت به ما ارائه کنند تا بتوانیم با ارائه بهترین‌مان سه امتیاز را کسب کنیم. ان‌شاءالله این زمانی که ما در استادیوم خودمان بازی نمی‌کنیم، کوتاه باشد و بعد از آن در ورزشگاه خودمان بازی کنیم.

فرصت‌ها ارائه و هدیه نمی‌شوند و بازیکنان آن را کسب می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که با توجه به فشردگی مسابقات، ممکن است در بازی فردا هم مانند بازی کردن صحرایی مقابل السد، از بازیکنان جوان تیمش استفاده کند، خاطر نشان کرد: فرصت‌ها ارائه و هدیه نمی‌شوند و بچه‌ها این فرصت را کسب می‌کنند و هرکسی که این امتیاز را کسب کند می‌تواند بازی کند. برای سرمربی دو عواقب وجود دارد، یکی اینکه می‌خواهد بازی‌ها را ببرد و دوم هم اینکه تمرینات را نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که چه کسی خوب تمرین می‌کند. بازیکنانی که در تمرین نشان می‌دهند در سطح خوبی تمرین نمی‌کنند مطمئناً بازی نمی‌کنند و هر کسی هم که می‌خواهد درخواست کند. بازیکنانی که در تمرینات بهترین سطح‌شان را نشان دهند، طبیعی است که می‌توانند بازی کنند و خوب هم بازی کنند. ما درباره بازیکنان جوان صحبت می‌کنیم. مطمئناً بله، آنها به تجربه هم نیاز دارند و شروع‌شان باید در صورتی باشد که به لحاظ ذهنی هم قوی باشند و بدانند که چطور مدیریت کنند. بازیکنان جوان در این شرایط قرار گرفتند و خیلی از عملکرد صحرایی خوشحالم که بازی خوبی انجام داد. او بازیکن خوبی است و باید تمرکز داشته باشد و بداند که اتفاقات خوبی در آینده برای او رقم می‌خورد. مطمئناً صحرایی به آنچه که استحقاق دارد دست می‌یابد. بازیکنان باید بدانند فرصت به آنها هدیه داده نمی‌شود و خودشان فرصت را کسب می‌کنند. درباره این موضوع، پیام واضح است و پیام هم این است که وقتی کار کنید و در تمرینات سطح خوبی را نشان دهید مطمئناً بازی می‌کنید. وقتی بازیکنی بازی نمی‌کند، حتماً دلیلی دارد.

باید قبول کنیم که در فوتبال همیشه مصدومیت وجود دارد

گاریدو در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «مصدومیت‌های زیاد بازیکنان پرسپولیس به دلیل تمرینات پرفشار است یا زمین‌های بی‌کیفیت؟»، تأکید کرد: من فکر می‌کنم دلیلش فقط یک کلمه است که اسم آن فوتبال است! همانطور که به همکار قبلی شما گفتم، شاید ناراحت شوید و اگر اینطور است، من معذرت می‌خواهم. شما خبرنگار هستید و باید اطلاع‌رسانی کنید و برای اینکه اطلاع‌رسانی کنید اول باید خودتان مطلع باشید. من از شما نمی‌خواهم که گواردیولا باشید، ولی باید اطلاع داشته باشید. در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنیم که باید خیلی واضح جواب بدهم. شما درباره علیپور پرسیدید. این بازیکن در پرتغال یک سال کامل در پست وینگر بازی کرد، ولی شما می‌گویید ندیدیم. الان هم درباره تعداد زیاد مصدومان می‌گویید. باید درباره مصدومان تیم‌های دیگر هم صحبت کنیم و ببینیم زیاد است یا کم است. در تمام کشورها و تیم‌های فوتبال مطمئناً بازی‌های زیادی برگزار می‌شود، تیم‌های بزرگ هر ماه سه یا چهار بازیکن مصدوم دارند. بازی‌ها زیاد است و سفرها هم زیاد و بازیکنان در تیم ملی نیز بازی می‌کنند. در این شرایط باید حد وسط را هم ببینیم. خوشبختانه ما الان وضع‌مان خوب است و باید قبول کنیم که در فوتبال همیشه مصدومیت وجود دارد. بنابراین باید شما یک گزارشی تهیه و تیم‌های بزرگ را بررسی کنید و با تعداد بازی‌های بین‌المللی‌شان تعداد مصدومان‌شان را هم در بیاورید. به نظر من این حالت طبیعی فوتبال است، کار فیزیکی زیاد است، فشار تمرینات نیز زیاد و این هم قسمتی از فوتبال است.

امیدوارم در بازی فردا نتیجه خشم، عشق و علاقه ما گلزنی باشد

گاریدو در واکنش به فرصت‌سوزی بازیکنان تیمش و اینکه مشکل گل نزدن از کجا سرچشمه می‌گیرد، تصریح کرد: باز هم این موضوع به فوتبال ربط دارد. مطمئناً شما خبرنگاران خیلی سال است که فوتبال را دنبال می‌کنید و می‌دانید که بعضی مواقع مهاجم موقعیت را خراب می‌کند و بعد از آن در یک موقعیت و توپ برگشتی توپ را گل می‌کند. توضیح زیادی وجود ندارد. برای مثال هالند مهاجم منچسترسیتی در چند بازی گل نزد و بعد از آن دو گل پشت سر هم زد، درست است؟ ما در بازی قبلی حداقل باید چهار گل می‌زدیم و همه این موضوع را می‌دانند و بازیکنان هم می‌دانند که باید چهار گل می‌زدیم، خیلی سخت است که قبول کنیم باید چهار گل می‌زدیم و بازی را می‌بردیم، ولی بازنده شدیم. ما باید عشق و علاقه داشته باشیم و البته انگیزه برای بازی رو به جلو و گل بزنیم. ان‌شاءالله در بازی فردا خشم، عشق و علاقه ما نتیجه‌اش گلزنی باشد.

خروج صادقی از لیست تیم به خاطر بی‌نظمی نبوده است!

گاریدو در پاسخ به این پرسش که «اگر بازیکنان دیگری مانند سعید صادقی که به بازی نکردن‌ خود معترض بود و از لیست تیم کنار گذاشته شد، آیا باز هم شاهد چنین رفتارهایی و کنترل نظم در تیم خواهیم بود؟»، یادآور شد: چه کسی به شما گفته که بی‌نظم بوده است؟ اگر در خبرها خواندید از آنها که نوشتند بپرسید، من این موضوع را هیچ وقت نگفتم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که او در مواجهه با رسانه‌ها از ادبیاتی استفاده کرده است که در گذشته کمتر شاهد چنین موضوعی بوده‌ایم و پاسخ‌های قاطعانه‌ای داده که مبتنی بر یکسری واقعیات استاندارد بوده است و اینکه خیلی ارتباط صمیمانه‌ای نداشته‌ است و خبرنگاران با او محتاطانه برخورد می‌کنند، گفت: نمی‌دانم منظورتان چیست؟! شما چه چیزی نیاز دارید؟ من شما را به شام دعوت نمی‌کنم! شما کسانی هستید که اطلاعات عجیب و غریب به هواداران می‌دهید و مشکل شما هستید (باخنده).

 

دیدگاه تان را بنویسید