سمیعی: موسیمانه به قهرمانی عادت دارد/ قوی ترین تدارکات را داشته ایم

مدیرعامل استقلال در مراسم معارفه سرمربی جدید این تیم درباره دلایل انتخاب این سرمربی گفت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ فرشید سمیعی در مراسم معارفه پیتسو موسیمانه سرمربی جدید تیم فوتبال اظهار داشت: از ابتدای فصل با مسائل زیادی درگیر بودیم، منتهی مراتب به دلیل ممانعت از افزایش تنش، سکوت کردیم تا مسائل آنطور که باید پیش برود. الان هم مراسم معارفه سرمربی جدید تیم است و نمی‌خواهم به آن مسائل بپردازم. بعضی مسائلی که گفته می‌شد به این خاطر بود که از  مسائل و مشکلات باشگاه خبر و اطلاع  نداشتند و به صرف حضور در سال‌های دور استقلال اظهارنظر کردند. ما از همه انتقادها استقبال می‌کنیم، ولی ای کاش یکسری اطلاعات دقیق از اوضاع باشگاه می‌گرفتند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به پیشکسوتان این باشگاه ادامه داد: اینجا در خدمت پرویز خان مظلومی، آقای بیژن طاهری و یکسری دیگر از عزیزان هستیم. اسم این عزیزان را گفتم چرا که در مدیریت استقلال حضور داشتند و اطلاعات جامع و کاملی از مسائل باشگاه استقلال دارند. بنده برخلاف مدیرانی که بدون اطلاع در جایگاه مدیریت استقلال حاضر و از حجم مشکلات عصبانی می‌شدند، به دلیل حضور در باشگاه، با اکثر مشکلات و معضلات آشنا بودم.

سمیعی تصریح کرد: یکی از مسائلی که شما هم از آن اطلاع داشتید، عدم پرداخت مطالبات بازیکنان در ابتدای فصل بود که در دو یا سه فصل گذشته سابقه داشت، به همین خاطر می‌بایست یک بودجه عظیمی از سمت ما تأمین می‌شد. همچنین متناسب با بودجه یک تیم لیگ برتری، هزینه صورت می‌گرفت که فقط ما بتوانیم بازیکنان فصل گذشته خودمان را پای میز مذاکره بیاوریم. این موضوع فقط یک مورد کوچک از مشکلات بود که دیدم و هیچ‌کدام از عزیزان در مسائل‌شان به این موضوع اشاره نکردند.

وی با طرح مشکلات مالی در ابتدای فصل وعده داد در آینده مفصل‌تر درباره مشکلات باشگاه استقلال به صحبت بپردازد و گفت: پرداخت بودجه کامل فقط برای سال‌های گذشته بود که افراد پای میز مذاکره بیایند. این تنها یک مورد است و این مسائل را به جلسات آتی واگذار می‌کنم، به طوری که بنده یا جناب شهریاری رئیس هیئت مدیره این مسائل را بگویند که از بدو حضور چه اتفاقاتی افتاد. ما قوی‌ترین تدارکات و پشتیبانی سال‌های اخیر استقلال را داشته‌ایم. البته این موضوع (تشریح وضعیت استقلال) را به یک برنامه دیگر واگذار می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با طرح دو تشکر اذعان کرد: در اینجا دو تشکر ویژه از هلدینگ خلیج فارس و آقای علی عسگری دارم که از بدو ورود بدون اینکه امکان و زمان لازم برای ورود داشته باشند، شروع به حمایت و تقویت تیم کردند. از همان پرداختی‌های اول شروع کردند و تا این لحظه این حمایت‌ها به طور جد ادامه دارد. این حمایت‌ها از طریق نماینده خودشان، رئیس محترم هیئت مدیره آقای شهریاری است که قضیه را پیگیری می‌کند. به طور مدام این حمایت‌ها ادامه دارد و تشکر می‌کنم از زحمات ایشان، اعضای هیئت مدیره و پیشکسوتانی که با باشگاه همکاری دارند.

سمیعی با تشکر از کادر فنی سابق استقلال تصریح کرد: دومین تشکری که باید انجام بدهم،  از کادر فنی سابق استقلال است. آنها هر آنچه که در توان داشتند برای این باشگاه گذاشتند و نهایت تلاش را هم داشتند. از آنها سپاسگزارم.

وی راجع به انتخاب موسیمانه گفت: ما دنبال مربی بودیم که عادت به جام آوردن و قهرمانی داشته باشد. عادت داشته باشد که جام را بالای سر ببرد، چرا که استقلال، تیمی است که عادت به قهرمانی دارد. ما دنبال بازگشت به جایگاه‌مان در قاره کهن بودیم. ایشان با توجه به قهرمانی‌های پی در پی که در قاره آفریقا و همچنین موفقیت در قاره آسیا، عربستان، مصر و تعدد جام داشتند، همینطور همکاری با بزرگانی مانند کارلوس پریرا و ... ما را مجاب کرد با حضورش دوباره استقلال به مسیر خود یعنی آقایی در باشگاه‌های آسیا برمی‌گردد.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین خاطر نشان کرد: همه عزیزان فوتبالی هستند و استحضار دارند برای اینکه ما یک مسیر موفقیت را ریل‌گذاری کنیم، به زمان نیاز داریم. حتی اگر یک سوپر مارکت هم دچار بحران شود شما یک مدت زمانی نیاز دارید تا دوباره آن را به دوران اوج درآمدزایی برگردانید. استقلال چند ماه است که استارت دوره جدیدش را زده است.

وی افزود: من می‌دانم هواداران از وعده‌های زیاد خسته شدند. امیدوارم استقلال به همان چیزی که همه ما می‌شناسیم برگردد. همه کارها در حال انجام است. پلن آخر هم که انتخاب کادر فنی بود، انجام شد. علاوه بر این تقویت تیم همانطور که مدنظر سرمربی است، صورت می‌گیرد. همانطور که مستحضرید سیاست بنده همین بوده و مسائل فنی و بازیکنان صرفاً با سرمربی و کادر فنی است. این سیاست همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: در هر پستی که مشکل داشته باشیم، تیم نیاز به تقویت داشته باشد و قانون به ما اجازه بدهد، بازیکن می‌گیریم. علاوه بر امکان اصلاح لیست یا بازیکن آزاد، سقف بودجه را هم باید در نظر داشته باشیم. با رعایت قوانین هر آن چیزی که سرمربی تشخیص بدهد، نسبت به تقویت تیم اقدام خواهیم کرد.

سمیعی ادامه داد: با وجود چنین مربی که دنبال قهرمانی و کسب افتخار است، از همین هفته انتظار داریم که بچه‌ها گذشته را فراموش کنند و پرقدرت به مسابقات پا بگذارند. ان‌شاءالله ما به آن هدفی که داریم، خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: از آقای سلطان علی جباری، جواب قراب عزیز، آقای مظلومی، آقای نوری، سعید مراغه‌چیان عزیز که طی مدت اخیر افتخار داشتم در خدمت‌شان باشم، بابت تشریف‌فرمایی‌شان تشکر می‌کنم. از شما خبرنگاران، عزیز هم تشکر می‌کنم. امیدوارم در این مسیر همراه ما باشید و با حمایت صحیح از تیم و باشگاه استقلال زمینه شکوفایی بچه‌های ما را فراهم کنید.

دیدگاه تان را بنویسید