جماران

اتفاق عجیب برای یزدانی در مسابقات المپیک و جهان؛ یک سال حاضر، یک سال غایب!

امیرمحمد یزدانی در شرایطی از مسابقات جهانی کشتی جا ماند که آماری عجیب در سال های اخیر ثبت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ امیررضا احمدی- امیرمحمد یزدانی، سومین ستاره از خاندان یزدانی است که در دنیای کشتی درخشیده و به مدال جهانی رسیده است. یزدانی سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور در وزن 74 کیلوگرم به روی تشک رفت تا شانس خود را برای حضور در این وزن المپیکی آزمایش کند اما در مسابقات کشوری سوم شد. در ادامه بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی به 70 کیلوگرم برگشت و از سد محمدعلی عموزاد عبور کرد تا ملی پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان باشد.

یزدانی در مسابقات آسیایی به طلا رسید و بعد از آن آماده حضور در وزن 70 کیلوگرم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی شد که دقیقه 90 و پای پرواز، به دلیل مصدومیت جای خود را به سینا خلیلی داد.

دارنده 2 مدال نقره جهان در شرایطی به آلبانی اعزام نشد که در سال های اخیر غیبت های مشابهی در تورنمنت ها داشته به شکلی که یک سال در میان، عازم مسابقات شده است.

قهرمان جویباری نخستین بار در مسابقات جهانی 2019 در وزن 65 کیلوگرم ملی پوش ایران بود که به مدالی نرسید. در ادامه در انتخابی المپیک 2020 مغلوب مرتضی قیاسی شد و به توکیو نرسید. در ادامه او در همین وزن ملی پوش ایران در مسابقات جهانی 2021 بود که به مدال نقره رسید تا در 21 سالگی، به اولین مدال جهانی اش برسد.

سال بعد یزدانی به وزن 70 کیلوگرم صعود کرد تا در جهانی 2022 به میدان برود اما با قرعه اسرائیل مواجه شد و پرونده اش در آن مسابقات بسته شد. این کشتی گیر در جهانی 2023 دوباره در 70 کیلوگرم کشتی گرفت و این بار هم به مدال نقره جهان رسید تا دومین مدال جهانی اش را دشت کند.

در نهایت در سال 2024 او مجددا از رسیدن به دوبنده المپیک جا ماند و در آستانه سفر به مسابقات جهانی نیز مصدوم شد تا در یک اتفاق عجیب، او به صورت یک سال در میان در مسابقات حاضر و غایب شود و حالا بار دیگر از مسابقات جا ماند تا همچنان در حسرت طلای جهان بماند.

دیدگاه تان را بنویسید