جماران

دست و جیغ و هورا برای شکست پرسپولیس و استقلال در آسیا!

پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا دو شکست را متحمل شدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ شبنم روحی: در دور سوم لیگ نخبگان آسیا استقلال در بازی که به ظاهر میزبان بود و در دربی برگزار شد با تک گل آیمریک لاپورت به النصر عربستان باخت تا با توجه به برد الغرافه و باخت به السد، 3 امتیازی بماند. پرسپولیس نیز که فقط یک امتیاز از دیدار خانگی با پاختاکور دارد به مانند دیدار مقابل الاهلی، با السد هم بازی یک طرفه ای به نمایش گذاشت اما بازهم باخت.

از نظر سبک بازی پرسپولیس مقابل السد همان کیفیتی را به نمایش گذاشت که با الاهلی هم انجام داده بود؛ برتری کامل در بازی و ایجاد موقعیت گل های پرتعداد. استقلال هم مقابل تیم پر مهره النصر دفاع خوبی انجام داد.

با این حال سوال اینجاست که چرا بعد از این دو شکست که شرایط را برای هردونماینده ایران سخت کرده همه چیز گل و بلبل نشان داده می شود؟ درست است با توجه به بازیکنانی که تیم های رقیب در اختیار دارند و امکانات ناچیز نمایندگان ایران انجام چنین بازی هایی مقابل دو تیم خوب و نه قدرتمند قابل قبول است اما چه بر سر فوتبال ایران آمده است که برای دو شکست این چنین بازیکنان و تیم ها را تشویق می کنیم؟!

فوتبال ایران که دائم از غنی بودن استعدادهایش سخن می گوییم کارش به جایی رسیده که 90 دقیقه دفاع استقلال که سابقه دو قهرمانی آسیا دارد مقابل النصر که آن چنان روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد مورد تقدیر قرار می گیرد و حتی برای آن تیتر " باخت آبرومندانه" زده می شود. پرسپولیسی که با پنجره بسته به فینال آسیا می رسید و 10 نفره النصر را در نیمه نهایی شکست می داد حالا با شاهکار مهاجمانش که یکی از دیگری بی مسئولیت تر هستند موقعیت های گلزنی را از دست می دهد اما در نهایت همه خوشحال می شوند که این تیم 22 ضربه به سمت دروازه داشته است!

بازی خوب شاید مقابل تیم های بسیار قدرتمند قابل ستایش باشد اما آن چه ثبت می شود و همه می بینند نتیجه یک مسابقه است؛ نه شوت به سمت دروازه، امید گل یا هر آمار دیگر!

به این دو نتیجه، باخت سپاهان به شارجه امارات در لیگ قهرمانان سطح دو را هم باید اضافه کرد تا هت تریک شکست های تلخ نمایندگان ایران در آسیا تکمیل شود. سپاهان هم که در سال های اخیر همیشه تیم پر ستاره ای را در اختیار مورایس قرار داده اما در سطح دو و مقابل تیم نه چندان قدرتمند شارجه بازی ضعیفی به نمایش گذاشت.

در این اوضاع نتیجه نگرفتن تراکتور مقابل روشن تاجیکستان تکمیل کننده پازل ناکامی های فوتبال باشگاهی ایران است!

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید