جماران

برای اولین بار؛ حضور تیلور در مسابقات جهانی بدون یزدانی!

دیوید تیلور برای اولین بار در حالی به مسابقات جهانی می رود که حسن یزدانی رقیب او نیست.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ مسابقات جهانی کشتی در اوزان غیرالمپیکی، روزهای 7 تا 10 آبان به میزبانی آلبانی برگزار می شود. تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز با ترکیب رضا مومنی (61 کیلوگرم)، امیرمحمد یزدانی (70 کیلوگرم)، محمد نخودی (79 کیلوگرم) و کامران قاسم پور (92 کیلوگرم) به این مسابقات اعزام می شود.

یکی از نکات جذاب این مسابقات، حضور دو مدعی مطرح یعنی دیوید تیلور و عبدالرشید سعدالله یف در وزن 92 کیلوگرم است. در سال های اخیر بارها صحبت های مختلفی درباره رقابت کامران قاسمپور و دیوید تیلور مطرح می شد و کشتی دوستان ایرانی معتقد بودند شاید گره کور شکست نخوردن تیلور از حسن یزدانی، به دست قاسمپور باز شود و او بتواند این طلسم را بشکند. حالا نبرد این دو احتمالا در آلبانی شکل بگیرد و این 2 ستاره سرشاخ شوند.

جدا از این نکته، این نخستین باری است که دیوید تیلور در مسابقات جهانی حاضر می شود در حالی که قرار نیست با حسن یزدانی رقابت کند. تیلور در مسابقات جهانی 2018، المپیک 2020، جهانی 2021، 2022 و 2023 حضور داشت که در همه این مسابقات حسن یزدانی نیز به عنوان رقیب مستقیم او -البته در وزن 86 کیلوگرم- حضور داشت و این دو با هم رقابت شدیدی داشتند. در نهایت نیز حسن یزدانی تنها در فینال جهانی 2021 تیلور را شکست داد و به طلا رسید، اما در مسابقات جهانی 2018، المپیک 2020، جهانی 2022 و جهانی 2023 مقابل او تن به شکست داد.

حالا قرار است برای اولین بار در دوران حرفه ای تیلور، او در مسابقات جهانی شرکت کند در حالی که حسن یزدانی رقیب اصلی او در سال های اخیر، در این مسابقات غایب است. با وجود این همچنان نبرد او با ایرانی ها جذاب است و او احتمالا باید با کامران قاسمپور نیز سرشاخ شود که باید دید قاسمپور می تواند مچ جادوگر آمریکایی را بخواباند یا تیلور همچنان به یکه تازی مقابل ایرانی ها ادامه می دهد؟

دیدگاه تان را بنویسید