جماران

گنجی که عربستان به ۶ پادشاه جهان داد!

عربستان در نخستین دوره تورنمنت شش پادشاه گرانترین بازی تاریخ تنیس را برگزار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: عربستان در این هفته میزبان یکی از گران ترین تورنمنت های تاریخ تنیس بود. این کشور رافائل نادال، نواک جوکوویچ، یانیک سینر، کارلوس آلکاراس، دنیل مدودف و هولگر رون را دعوت کرد تا در نخستین دوره بازی های شش پادشاه شرکت کنند. رقابت در این تورنمنت یک هفته ای امتیازی برای هیچ یک از تنیسورها به همراه نداشت اما آن ها توانستند با حضور در ریاض صاحب جایزه ارزشمندی شوند. هر تنیسور تنها با شرکت در این بازی ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو دریافت کرد.

مدودف که در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سینر شکست خورد و از این رقابت ها کنار رفت برای هر دقیقه حضور در این رقابت ها ۲۵ هزار یورو به دست آورد. بازی او برابر تنیسور ایتالیایی تنها ۶۸ دقیقه طول کشید اما او توانست با جیب پر عربستان را ترک کند. قهرمان این بازی ها برنده شش میلیون یورو شد تقریبا دو برابر رقم فاتحان گرند اسلم در سال ۲۰۲۴. قهرمانان اپن آمریکا ۳.۶ میلیون، ویمبلدون ۳.۴ میلیون، رولان گاروس ۲.۵ میلیون و اپن استرالیا ۲.۱ میلیون یورو به دست آوردند. 

تورنمنت شش پادشاه از جهت دیگر خاص بود. عربستان میزبان آخرین تقابل رافائل نادال و کارلوس آلکاراس بود. نادال، دارنده ۲۲ گرند اسلم دو هفته پیش از دنیای تنیس خداحافظی و اعلام کرد کوپا دیویس آخرین رقابتی است که در آن شرکت می کند. تنیسور اسپانیایی پنجشنبه شب برابر هموطنش به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. نادال از صعود به فینال باز ماند. با توجه به باخت نواک جوکوویچ برابر سینر، دوستداران تنیس فرصت پیدا کردند تا شاهد آخرین دوئل نادال و نوله باشند.

رافائل نادال

دو تنیسور پرافتخار جهان برای شصت و یکمین بار برابر هم قرار گرفتند. جوکوویچ با نتیجه ۲ بر صفر نادال را شکست داد و در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت. در این رقابت طولانی که از سال ۲۰۰۶ شروع شد سهم نوله ۳۲ پیروزی و نادال ۲۹ برد بود. ریاض در یک هفته میزبان دو بازی مهم و به یادماندنی برای نادال و تنیس جهان بود. بعید بود تورنمنت دیگری چنین فرصتی را به تنیسور اسپانیایی بدهد. میزبان در پایان بازی رده‌بندی همچنین یک راکت طلا به نادال هدیه داد. 

رافائل نادال

فینال شش پادشاه بین سینر و آلکاراس برگزار شد. تنیسور ایتالیایی در یک کامبک با نتیجه ۲ بر یک حریف اسپانیایی اش را شکست داد تا برنده گرانترین بازی تاریخ شود. سینر که در سه دیدار گذشته اش برابر آلکاراس در سال ۲۰۲۴ شکست خورده بود در نهایت موفق شد رقیبش را مغلوب کند. درست است که سینر در این سال به خاطر دوپینگ جنجال به راه انداخت اما توانست برنده دو گرند اسلم و مرد شماره یک جهان شود. همچنین میلیون ها دلار جایزه ببرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید