جماران

خریدهای لیگ برتر انگلیس که همه را غافلگیر کردند

برخی از بازیکنان ارزان قیمت با ورود به تیم جدید فراتر از انتظار عمل کردند و به ستاره یا یکی از رکورد داران باشگاه تبدیل شدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: همه خریدهای یک باشگاه خوب از آب در نمی آیند اما تعداد کمی هستند که به مهره کلیدی تیم تبدیل می شوند یا ستاره و رکورد دار باشگاه می شوند. 

آخرین نمونه خرید خوب کول پالمر است که با چلسی قرارداد امضا کرد. از بازیکن ۲۲ ساله انتظارات زیادی می رفت زمانی که منچسترسیتی را ترک کرد و خیلی عجیب بود که پپ گواردیولا اجازه داد چنین بازیکنی از تیم برود. با این حال کمتر کسی انتظار داشت او به این شکل در چلسی بدرخشد و رکوردهای فوق العاده ای را به نام خود ثبت کند. اکنون از پالمر به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس صحبت می کنند. 

مهاجمانی که از هیچ آورده شدند و به یک ستاره جهانی تبدیل شدند. نویسندگان اتلتیک از هر باشگاه لیگ برتر یک خرید را انتخاب کردند که فراتر از انتظارات ظاهر شدند. برخی ها به سال های خیلی قبل بر می گردند اما بعضی دیگر در فصل نقل و انتقالات اخیر اتفاق افتادند. 

آرسنال: لئاندرو تروسار

اگر به ژانویه ۲۰۲۳ برگردیم به نظر می رسید میخایلو مودریک قرار بود کسی باشد که خط حمله آرسنال را تقویت می کند تا منچسترسیتی را در رقابت برای فتح لیگ برتر به چالش بکشد. با این حال چلسی با وینگر اوکراینی قرارداد امضا کرد و آرسنال لئاندرو تروسار را از برایتون خرید. 

پس از امضای قرارداد با توپچی ها دوران ورزشی مهاجم بلژیکی به بهترین شکل ممکن سپری شد. او خیلی خوب در تیم جا افتاد و در یک نیم فصل ۱۰ پاس گل داد و یک بار گلزنی کرد. در فصل ۲۴ـ۲۰۲۳ اثرگذاری اش برعکس شد و ۱۷ گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. او در دومین فصل پیاپی که تیمش با سیتی برای فتح لیگ می جنگید به یکی از معمتدترین مهاجمان آرسنال تبدیل شد. 

تروسار در این فصل هم با دو گل مهمی که به ثمر رساند و دو پاس گلی که داد تاثیر گذار بوده است. اهمیت این بازیکن فصل به فصل افزایش می یابد. 

لیگ برتر انگلیس

استون ویلا: مورگان راجرز 

راجرز پس از پیوستن به ویلا در ژانویه، از نیم فصل دوم برای وفق دادن خود با تیم اونای امری استفاده کرد. مهاجم ۲۲ ساله در طول دوران حضورش در لیگ فوتبال انگلیسی و قرضی بازی کردن برای لینلکن سیتی، بلکپول و بورنموث و حتی زمانی که در میدلزبورو نشان داد بازیکن متعهدی است به نظر نمی آمد سطح فوتبالش به بازیکن لیگ برتر برسد. 

امری با این حال تفاوت او را متوجه شد. آسیب دیدگی بازیکنان هم پست و یادگیری سریع اش موجب شد خیلی زود در ترکیب اصلی جای بگیرد و در این فصل یکی از مهره های کلیدی استون ویلا شود. راجرز به یک بازیکن شماره ۱۰ تبدیل شد که در کنار اولی واتکینز بازی می کند و نزدیک است تا به تیم ملی بزرگسالان انگلیس دعوت شود. 

بورنموث: آرون رمزدل 

رمزدل در ژانویه ۲۰۱۷ با قراردادی به ارزش ۸۰۰ هزار پوند از شفیلد یونایتد به بورنموث پیوست. او قرضی برای چسترفیلد و ویمبلدون بازی کرد و در مجموع او را دروازه‌بان جوانی می دانستند که می تواند دروازه‌بان سوم تیم باشد یا در بهترین حالت ذخیره اسمیر بگویچ، شماره یک باشد. 

با این حال رمزدل برای پیش فصل ۲۰-۲۰۱۹ به تیم برگشت و ادی هوو سرمربی، رقابت برای کسب شماره یک را برای هر سه دروازه‌بان تیم یعنی رمزدل، بگوویچ و مارک تراورس باز گذاشت. رمزدل بیش از دو دروازه‌بان دیگر تاثیر گذار بود و توانست در لیگ برتر انگلیس برای اولین بار بازی کند و در نخستین بازی فصل برابر شفیلد یونایتد به میدان برود. 

در این زمان بود که به شکل قابل ملاحظه ای انتظارات از او بالا رفت و سه ماه بعد قرارداد جدید و طولانی مدتی بست. همچنین بهترین بازیکن فصل تیم انتخاب شد. البته بورنموث به دسته پایین تر سقوط کرد. 

رمزدل سپس با قراردادی به ارزش ۱۸.۵ میلیون پوند به شفیلد بازگشت و مقصد بعدی اش آرسنال بود. با این حال جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داد و پشت داوید رایا ماند. شوک بزرگی بود که در این تابستان به ساوتهمپتون پیوست. 

لیگ برتر انگلیس

برنتفورد: مدس رورسلف

رورسلف می تواند بهترین خرید تاریخ برنتفورد از لحاظ کیفیت و قیمت باشد. او در سال ۲۰۱۹ از کپنهاگن با قراردادی به ارزش ۵۰ هزار پوند به تیم انگلیسی پیوست.

مدافع دانمارکی در تیم ب عملکرد خوبی داشت و خیلی زود توانست اعتماد توماس فرانک را جلب کند. در نهایت در فصل ۲۱-۲۰۲۰ در تیم نخست جای گرفت. 

رورسلف انتخاب اول نیست اما همیشه آماده است تا آرون هیکی، ریکو هنری و کریستوفر آیر را پوشش دهد. او بیش از ۷۰ بازی در لیگ برتر انجام داده است که این آمار برای چنین بازیکنی قابل توجه است. 

داستان بازیکن ۲۵ ساله برای پروژه تیم ب برنتفورد یک موفقیت حساب می شود و اکنون تنها چیزی که مهم است انجام نخستین بازی ملی برای دانمارک است. او ماه مارس به تیم ملی دعوت شد اما بازی نکرد. 

برایتون: پاسکال گروس

از بازیکن جدید باشگاه حاضر در لیگ برتر انگلیس که قراردادش تنها ۳ میلیون یورو هزینه برداشته است چه انتظاری می توان داشت؟ چند عملکرد خوب؟ یک گل و یک پاس گل اینجا و آنجا می تواند برای بقای او کافی باشد؟ 

زمانی که گروس به برایتون پیوست و نخستین خرید تیم در سال ۲۰۱۷ لقب گرفت برایتون پس از ۳۴ سال دوباره به سطح اول فوتبال انگلیس برگشته بود. افراد کمی درباره هافبک آلمانی می دانستند که در اینگولشتاد تیم کوچک و تازه سقوط کرده بوندسلیگا بازی می کرد.  

گروس در ۲۲۸ بازی ۳۰ گل به ثمر رساند و ۴۵ پاس گل داد. او در این هفت فصل تحت هدایت سه سرمربی مختلف نقش های متعددی را بر عهده داشت و در ۳۲ سالگی به تیم ملی آلمان دعوت شد. 

او هنوز خوب بازی می کند و پس از پیوستن به دورتموند در تابستان در هشت بازی سه پاس گل داده است. 

چلسی: سسار آسپیلیکوئتا

زمانی که چلسی با آسپیلیکوئتا قراردادی به ارزش ۷ میلیون یورو امضا کرد و بازیکن اسپانیایی مارسی را ترک کرد هیاهوی زیادی وجود داشت چون در همان پنجره نقل و انتقالات (سال ۲۰۱۲) آبی ها با ادن هازار و اسکار قراردادهای گرانقیمتی بسته بودند. 

برای مدتی بیشترین چیزی که درباره آسپیلیکوئتا به یاد آورده می شد تصمیم اغلب هواداران بر نامگذاری بازیکن اسپانیایی به دیو بود. هواداران به خاطر اینکه نمی توانستند نام خانوادگی مدافع اسپانیایی را تلفظ کنند این اسم را رویش گذاشتند.  

با گذشت زمان آسپیلیکوئتا به یکی از قابل اعتماد ترین و مستحکم ترین بازیکنان در قاره اروپا تبدیل شد. او بازیکن چند منظوره ای بود. در طول یازده سال حضورش در چلسی و انجام بیش از ۵۰۰ بازی توانست دومین کاپیتان آبی ها لقب بگیرد که جام قهرمانی لیگ قهرمانان را در سال ۲۰۲۱ در پورتو بالا می برد. 

نامش در تاریخ باشگاه ماندگار خواهد ماند.

لیگ برتر انگلیس

کریستال پالاس: یان رایت

برای کریستال پالاس امضای قرارداد با یان رایت ۲۱ ساله ریسک بود چون در تیم گرینویچ برو که در سال ۱۹۸۵ در لیگ حضور نداشت بازی می کرد. 

رایت خیلی سریع به همراه مارک برایت به یک زوج ترسناک در خط حمله تبدیل شد و در فینال ۱۹۹۰ اف ای کاپ برابر منچستریونایتد به عنوان بازیکن ذخیره دو گل به ثمر رساند. او پیش از پیوستن به آرسنال با به ثمر رساندن ۱۱۸ گل در ۲۷۷ بازی لقب بهترین بازیکن قرن باشگاه را به خود اختصاص داد. 

بازیکن دیگری؟ دامیان دلانی پیش از پیوستن به کریستال پالاس یک بازیکن کاملا ناامید از فوتبال به حساب می آمد که روی پله های ورزشگاه ومبلی گریه کرده بود. او در لیگ برتر ۱۲۹ بار به میدان رفت و از لحظات به یادماندنی اش می توان به گلزنی اش در کامبک برابر لیورپول و درگیری های فیزیکی اش با دیگو کاستا، مهاجم چلسی اشاره کرد.  

او و هم تیمی گمنامش، میله یدیناک دو تیتان بی نقص برای کریستال پالاس بودند که در حفظ این تیم در لیگ برتر نقش به سزایی داشتند. 

اورتون: تیم کهیل 

زمانی که کهیل در سال ۲۰۰۴ با قراردادی به ارزش یک و نیم میلیون پوند میلوال را ترک کرد و به اورتون پیوست کمتر کسی تصور می کرد او به یکی از بازیکنان مهم باشگاه در دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس تبدیل شود. 

کهیل یکی از مهره های ارزشمند تیم دیوید مویس بود. اورتون در آن دوران با بودجه کم توانست به رقابت های اروپایی صعود کند. بازیکن استرالیایی از استعدادهایش به بهترین شکل استفاده می کرد و با وجود قد ۱۷۸ سانتی متری پرش های فوق العاده ای داشت و در بازی های هوایی خوب عمل می کرد. 

مهاجم استرالیایی اغلب در مهمترین بازی ها خودش را نشان می داد. او گل صعود تیم به لیگ قهرمانان در فصل ۰۵ـ۲۰۰۴ را برابر نیوکاسل به ثمر رساند و در داربی ها می درخشید. این عملکردها و تعهدش به باشگاه موجب شد به یکی از بزرگان اورتون تبدیل شود. 

او همچنان سومین گلزن برتر تیم (۵۶ گل) در تاریخ لیگ برتر به حساب می آید و یکی از با ارزش ترین خرید های اورتون در عصر مدرن است.

بازیکنان لیگ برتر

فولام: ویلیان

هیچکس از ویلیان زمانی که در سال ۲۰۲۲ با فولام قرارداد بست انتظار نداشت. او پس از گذراندن یک دوره بد در سال ۲۰۲۱ در توافقی دو طرفه با آرسنال قراردادش را فسخ کرد و سپس کورینتیانس را اواسط آگوست ۲۰۲ ترک کرد چون در شبکه های اجتماعی تهدید می شد. افراد زیادی تصور می کردند فوتبال ویلیان به پایان رسیده است. 

زمانی که وینگر برزیلی با تیم تازه صعود کرده مارکو سیلوا تمرین می کرد در بهترین حالت تصور می شد به خاطر آسیب دیدگی هری ویلسون و منور سولومون بتواند در فهرست قرار بگیرد. به نظر می رسید بهترین سال های ویلیان به گذشته تعلق دارد و در یکی از ویترین های جوایز استمفورد بریج نگه داری می شود. 

با این حال او به همه ثابت کرد اشتباه می کنند. ویلیان خیلی سریع به یک مهره کلیدی تبدیل شد و در قلب بازی تهاجمی فولام قرار گرفت. تأثیرگذاری ویلیان در این دو سال به شکلی بود که نگرانی اصلی در این فصل آن بود که فولام چگونه جای خالی بازیکن برزیلی را پر خواهد کرد پس از این که او تصمیم گرفت از تیم انگلیسی جدا شود. 

ایپسویچ: مائوریسیو تاریکو

باشگاه ایپسویچ با دو بازیکن در سال ۱۹۹۴ قرارداد بست؛ آدرین پاس از استودیانتس دلاپلاتا و مائوریسیو تاریکو از آرخنتینوس جونیورز. پاس خرید جذاب تری به نظر می رسید، مهاجم  اروگوئه ای همه پسند بود در حالی که تاریکو مدافع، با سر و صدای کمی به تیم پیوست. 

پاس در فصلی که ایپسویچ از لیگ برتر سقوط کرد ۱۷ گل به ثمر رساند و تنها یک فصل برای این تیم بازی کرد. 

تاریکو در نخستین فصل حضورش نتوانست بازی کند اما پس از یک سال صبر شانس بازی پیدا کرد و توانست به یکی از مهره های مهم تیم جورج بارلی تبدیل شود. او مدافع سر سخت و متعهدی بود که سبک و توانایی های خاص خودش را داشت و در میان هواداران به محبوبیت زیادی دست یافت. زمانی که در سال ۱۹۹۷ برابر رقیب تیم یعنی نوریچ سیتی گلزنی کرد و پس از شکست برابر شفیلد یونایتد در نیمه نهایی پلی اف در زمین اشک ریخت به محبوبیتش اضافه شد. 

لسترسیتی: جیمی واردی

بله، درست است، واردی برای تیم های سطح پایین هالیفاکس و فلیتوود تاون گل های زیادی به ثمر رساند اما رکورد قرارداد یک میلیون پوندی برای بازیکنی که در این سطح بازی می کرد به نظر یک شرط‌بندی بزرگ به حساب می آمد. 

در ابتدا به نظر می رسید این شرط‌بندی جواب نمی دهد چون یک سال سخت در سازگاری با چمپیونشیپ را گذراند. او چه بیرون و چه درون زمین نیاز داشت خود را با شرایط وفق دهد. 

پس از یک گفت و گوی صادقانه با نایگا پیرسون، سرمربی و کریگ شکسپیر دستیار، واردی توانست به بیرون رفتن های شبانه اش، مصرف مشروبات الکلی و بقیه داستان پایان دهد. 

۱۲ سال بعد واردی همچنان به تاریخ سازی اش ادامه می دهد. او با به ثمر رساندن ۱۳۸ گل در لیگ برتر در جایگاه پانزدهم برترین گلزنان تاریخ این لیگ قرار دارد. همچنین سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه لسترسیتی است. آن بهترین یک میلیونی بود که لستر خرج کرد. 

لیورپول: اندرو رابرتسون

امضای قرارداد با اندی رابستون از هال سیتی به ارزش ۸ میلیون یورو یکی از ارزشمندترین انتقال های تاریخ لیگ برتر انگلیس بود. 

مدافع اسکاتلندی که در آن زمان ۲۳ ساله بود نشان داد بازیکن بزرگی است. لیورپول از توانایی های این بازیکن آگاه بود و بر این باور بود که او می تواند در حملات به یک ستاره تبدیل شود. هفت سال بعد رابرتسون با لیورپول فاتح لیگ برتر، لیگ قهرمانان، اف ای کاپ و جام اتحادیه (دو بار) شد. عملکرد فوق العاده ای در سمت چپ زمین داشت و گل ها و پاس گل های زیادی داد. چه خریدی!

لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی: ونسان کمپانی

کمپانی هامبورگ را ترک کرد و  با قراردادی به ارزش شش میلیون پوند به منچسترسیتی پیوست. یک هفته بعد یا کمی بیشتر گروه ابوظبی با خرید سیتی چهره باشگاه و فوتبال انگلیس را به طور کامل تغییر داد. 

او پیش از این که به سیتی برود از تغییر مالکیت خبر نداشت و امضای قراردادش با این تیم زیر سایه انتقال روبینیو از رئال به سیتی قرار گرفت. با این حال این کمپانی بود که سال های موفقیت آمیزی را در تیم انگلیسی تجربه کرد. 

بازیکن بلژیکی چهار بار به عنوان کاپیتان قهرمان لیگ برتر شد و در چهارمین عنوان با گلی که از فاصله ۳۰ یاردی به ثمر رساند نفش مهمی در فتح آن داشت. 

شادی پس از گلش با ساختن مجسمه ای در بیرون از ورزشگاه اتحاد ابدی شد. 

منچستریونایتد: کریستیانو رونالدو 

مردم از سال ۲۰۰۳ می دانستند رونالدو بازیکن با استعدادی است. سر الکس فرگوسن درباره مهاجم پرتغالی گفته بود: "او یکی از مشتاق ترین بازیکنان جوانی است که تا به حال دیده ام" کمی بعد پس از نخستین بازی اش برای یونایتد جورج بست گفت که فکر می کرده مقایسه وینگر پرتغالی با او تنها تعریف بوده است.  

در سال ۲۰۲۴ می دانیم آن مهاجم چگونه به کریستیانو تبدیل شد اما در سال ۲۰۰۳ رونالدو وینگر لاغر و درازی بود که قرار بود جانشین دیوید بکام شود. هواداران یونایتد امیدوار بودند او بازیکن خوبی باشد اما در سال ۲۰۰۳ نمی دانستند که کریستیانو قرار است به بهترین بازیکن اروپا تبدیل شود زمانی که تیم را در سال ۲۰۰۹ ترک کرد. 

اگر به شما می گفتیم یونایتد قرار است تابستان بعدی رکورد نقل و انتقالات را به خاطر یک نوجوانی که برای تیم نخست حاضر در لیگ پرتغال ۲۵ بار به میدان رفته است بشکند شاید شما تعجب می کردید. چگونه مسائل تغییر می کنند. 

بازگشت رونالدو در سال ۲۰۲۱ به یونایتد با موفقیت کمی همراه بود اما همچنان آخرین بازیکن شیاطین سرخ است که بهترین بازیکن جهان به حساب می آمد در زمانی که پیراهن این تیم را بر تن می کرد. 

نیوکاسل: فابین شر

به خاطر سقوط دپورتیوو لاکرونیا به دسته پایین تر و بند آزادسازی ۳ میلیون یورویی رافائل بنیتس در تابستان ۲۰۱۸ با شر قرارداد بست. او هم ارزان بود و هم در دسترس.

با نزدیک به بیش از ۲۰۰ بازی و حضور در فینال جام اتحادیه و انجام شش بازی در لیگ قهرمانان بازیکن ۳۲ ساله جایگاه خود را در نیوکاسل به عنوان بهترین مدافع میانی مدرن تثبیت کرده است. 

استیو بروس شک داشت که بازیکن سوییسی می تواند در دفاع  چهار نفره بازی کند اما ادی هوو سعی کرد زودتر با شر قرارداد امضا کند زمانی که در هوفنهایم بازی می کرد و مدافع سوییسی زیر نظر این سرمربی رشد و پیشرفت کرد. او به حرکت های اریبی، پاس های در عمق و لیستی از گل های خاصش معروف  است. شر بازیکن محبوبی در نزد هواداران است.

پیش از تغییر مالکیت، شر نزدیک به جدایی از تیم بود اما پس از انتخاب هوو به عنوان سرمربی هیچ بازیکنی از نیوکاسل به اندازه او در لیگ برتر بازی نکرد. او همچنان بازیکن کلیدی تیم به حساب می آید. 

ناتینگام فارست: کالوم هادسون اودوی 

در ددلاین سپتامبر ۲۰۲۳ فارست سه میلیون پوند به چلسی پرداخت کرد تا با کالوم هادسون اودوی قرارداد امضا کند. با توجه به اینکه مهاجم انگلیسی پیشنهاد ۷۰ میلیون پوندی از طرف بایرن مونیخ داشت این رقم خیلی پایین بود. 

اودوی در چلسی مطابق انتظار عمل نکرده بود اما به نظر می رسید به دلیل اینکه فرصت کافی به او داده نشده بود چنین اتفاقی افتاده بود. 

بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ که توانست برای تیم نخست چلسی بازی کند (در این بین یک فصل قرضی برای لورکوزن بازی کرد) در ۷۲ بازی تنها چهار گل به ثمر رساند. در فارست نصف این تعداد بازی ۹ بار گلزنی کرد (۲۵ بار در ترکیب و یازده بار به عنوان بازیکن ذخیره) و نشان داد بازیکن توانمندی است اگر به او فرصت مناسبی بدهند. 

ارزش اودوی در فارست تقریبا ۴۰ میلیون پوند است با این حال هر قیمتی هم شده باشد با آن رقم کمی که چند سال پیش برای این بازیکن پرداخت کرد قابل مقایسه نیست. اودوی ارزش خود را در این باشگاه نشان داد. 

لیگ برتر انگلیس

ساوتهمپتون: تینو لیورامنتو

بازیکنان زیادی در ساوتهمپتون وجود دارند که فراتر از انتظار ظاهر شدند به همین خاطر انتخاب یک نفر سخت بود. با این حال چند سال پس از خریدهای ناموفق در سال ۲۰۲۱ با لیورامنترو از چلسی قرارداد امضا کرد. خرید بازیکن جوان کم تجربه ایده خوبی از آب در آمد. 

او جان دوباره ای به تیمی داد که نیازمندش بود. باشگاه به تفکر شانس دادن به بازیکنان جوان روی آورد. رومئو لاویا و گروهی دیگر از بازیکنانی که در فصل های اخیر خریده شدند استراتژی تیم را حفظ کردند و آن موجب شد با فروش بازیکنانی همچون لیورامنتو پول قابل توجهی به دست آورند. 

ساوتهمپتون تنها آرزو می کرد پیش از پیوستن لیورامنتو به نیوکاسل کاش فرصت بیشتری داشت تا از حضور این بازیکن که به خاطر آسیب دیدگی مدت زیادی از میادین دور بود استفاده کند. 

تاتنهام: کیل واکر

واکر یکی از بهترین دفاع کناری های تاریخ لیگ برتر خواهد بود. با این حال زمانی که او شفیلد یونایتد را در سال ۲۰۰۹ ترک کرد و به تاتنهام پیوست کمتر کسی تصور می کرد به این جایگاه برسد. 

در فصل ۱۲-۲۰۱۱ تحت هدایت هری ردنپ وارد تیم نخست شد و گل پیروزی تیمش را در داربی شمال لندن برابر آرسنال از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند. او جایزه بهترین بازیکن جوان سال را در آن فصل به دست آورد. 

شهرت مدافع انگلیسی پس از حضور مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام بیشتر هم شد. نفوذهای ویرانگر واکر از سمت راست به همراه نفوذ های دنی رز از سمت چپ به قدرت هجوم تیم کمک کرد. او جزیی از تیم بود که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ پشت سر لسترسیتی در جایگاه دوم قرار گرفت. واکر انتظارات را در تاتنهام برآورده کرد و سپس با قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون پوند به سیتی پیوست و توانست فاتح شش لیگ برتر شود. او در یورو ۲۰۲۴ کاپیتان دوم تیم ملی انگلیس بود. 

لیگ برتر انگلیس

وستهام: جسی لینگارد

با ذکر بازیکنان قابل احترامی همچون توماس رپکا، دیافارا ساخو و دیمیتری پایه خریدی که فراتر از انتظارات عمل کرد جسی لینگارد بود. 

پیش از پیوستن قرضی از منچستریونایتد در ژانویه ۲۰۲۱ این بازیکن اعتماد به نفس کمی داشت، در حاشیه اولدترافورد قرار داشت و دیگر به تیم ملی انگلیس دعوت نمی شد. 

با این حال او زیر نظر دیوید مویس پیشرفت کرد و محبوب هواداران شد. وینگر انگلیسی در ۱۶ بازی لیگ ۹ گل به ثمر رساند و دوباره به تیم ملی دعوت شد. همچنین افرادی که به عملکردش شک داشتند را به سکوت وا داشت. یکی از خاطره های به یادماندنی لینگارد شادی اش با پابلو فورنالس و دکلان رایس پس از پیروزی برابر تاتنهام بود که موجب شد این گروه لقب جوخه برادران را به خود بگیرد. 

فورنالس این شادی را روی تی شرت چاپ کرد و این روحیه مثبت تیم موجب شد وستهام به لیگ اروپا صعود کند، در لیگ رکورد کسب ۶۵ امتیاز را به ثبت برساند. یکی از دلایل موفقیت تیم حضور لینگارد بود. 

لیگ برتر انگلیس

ولورهمپتون: استیو بول

اگر تنها از قرن ۲۱ صحبت کنیم پس بر مت داهرتی ایرلندی که توسط ولورهمپتون کشف شد زمانی که در پیش فصل برابر این تیم بازی کرد و باشگاه برای خریدش تنها ۷۵ هزار پوند هزینه کرد چه گذشت؟ او به ولور در رسیدن به نیمه بالای جدول در لیگ برتر و حضور در نیمه نهایی اف ای کاپ و صعود به یک چهارم نهایی لیگ اروپا کمک کرد. 

درست است که دومین دوره حضور مدافع ایرلندی در ولورهمپتون تاکنون ناامید کننده بوده است اما در نخستین دوره  به قدری خوب بود که به یک اسطوره در باشگاه تبدیل شد. 

با این حال اگر بخواهیم کل تاریخ باشگاه را در نظر بگیریم یک انتخاب برتر وجود دارد. استیو بول از تیم رقیب یعنی وست‌برومویچ به ولور پیوست. او به عنوان یک بازیکن شناخته نشده وارد تیم شد اما در نهایت به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد و برای تیم ملی انگلیس نیز گلزنی کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید