توخل رسما سرمربی تیم ملی انگلیس شد

توخل به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران و به نقل از نشریه گاردین؛ همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، مارک بولینگام مدیراجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس، امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه ومبلی لندن یک نشست خبری برگزار و در آن توماس توخل را به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی کرد.

توخل که از پایان فصل گذشته و اتمام قراردادش با بایرن مونیخ بیکار بود؛ با انگلیسی‌ها قراردادی 18 ماهه بسته و از ماه ژانویه سال 2025 کارش را آغاز خواهد کرد و تا آن زمان لی کارسلی، مربی موقت انگلیسی‌ها به کار خود ادامه خواهد داد.

مربی آلمانی جانشین گرت‌ساوت گیتی می‌شود که پس از رقابت‌های یورو 2024 دست از هدایت سه‌شیر کشید. در همین حال آنتونی بری، مربی انگلیسی که در بایرن مونیخ نیز دستیار توخل بود، به عنوان دستیار او در کادر فنی تیم ملی انگلیس معرفی شد.

توخل 51 ساله که تنها سومین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس پس از اسون گوران اریکسون فقید و فابیو کاپلو است، پس از قبول این مسئولیت گفت: بسیار مفتخرم که مسئولیت هدایت تیم ملی انگلیس به من سپرده شده است. من مدت‌هاست که به فوتبال انگلیس یک احساس تعلق خاطر شخصی پیدا کرده‌ام و در تجربه قبلی‌ام از کار در این کشور - با چلسی - نیز لحظات فوق‌العاده‌ای داشتم. به دست آوردن فرصت کار در تیم ملی انگلیس با بازیکنان خاص و با استعدادی که برایش بازی می‌کنند، یک افتخار بزرگ است.

مهمترین مأموریت توخل در تیم ملی انگلیس رساندن این تیم به جام جهانی 2026 است و پس از آن او باید به انتظار طولانی مدت انگلیسی‌ها برای فتح یک تورنمنت بزرگ (از سال 1966) پایان دهد. قرارداد او با سه‌شیر تا پایان جام جهانی 2026 اعتبار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید