در گفت وگو با جماران؛

کارشناس فوتبال: قطر اصلا قابل مقایسه با تیم ملی نیست/ ایران حساب شده بازی کرد

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تیم ملی مقابل قطر در نیمه اول بد بوده و تیم تنبیه هم شده اما بعد از گل خوردن بازیکنان خودشان را پیدا کردند.

لینک کوتاه کپی شد

بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی گفت: من قبلا هم پیش بینی کرده بودم و گفتم قطر را پر گل می‌بریم؛ این بازی کمی حساسیت داشت و در وجود بازیکنان ما استرس معلوم بود. چهار پنج دقیقه اول بد نبودیم اما بعد تیم افت داشت که تنبیه هم شدیم و پس از گل خوردن بچه‌ها خودشان را پیدا کردند؛  در کل نیمه اول بد بودیم.

او افزود: قطر اصلا قابل مقایسه با تیم ملی ایران نیست حالا به خاطر نیمه نهایی جام ملت‌ها کمی حساسیت ایجاد شد چون باخته بودیم  و قطر برای ما یک حریف پر استرس شده بود در حالی که حتی خود ما هم اگر ۱۰ بار با برزیل بازی کنیم بالاخره یک بار  برنده می‌شویم . از طرف دیگر ازبکستان هم برنده شده بود یک ترس هم از این موضوع داشتیم که اگر مساوی کنیم یا ببازیم شرایطمان بد خواهد شد اما مشخص است که بازیکنان ما خیلی سرتر هستند. شاید خیلی‌ها ایراد بگیرند چرا قلعه نویی از میلاد محمدی در دفاع راست استفاده کرد؟ درست است که ما پای چپ محمدی را نداشتیم اما اکرم عفیف را خوب کنترل کرد. در هر صورت به نظر من تیم ملی خیلی حساب شده بازی کرد و این برد خیلی مزه داد.

طاهری با اشاره به مشکلات و ایرادهای فنی تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: به نظر من قلعه نویی در چند پست باید بازیکن جدید استفاده کند. در دفاع راست می‌توانیم از بازی‌های لیگ، یک بازیکن مطمئن جذب کنیم البته این پست را داشتیم که مقابل قطر بازی بدهیم اما به خاطر اکرم عفیف قلعه نویی ترجیح داد محمدی را بیاورد که جنگنده بازی می‌کند. به هر حال ضعف‌هایی داریم که در بازی‌های بزرگ‌تر مشخص می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: بازیکنان ما فوتبالیست‌های بزرگ و اکثرشان لژیونر هستند که در تیم‌های بزرگ بازی کردند بنابراین دیگر غرور ندارند و این برای زمان‌های قدیم بود که با یک برد مغرور می‌شدیم. هر زمان از جام جهانی صعود کردیم اگر کمی مغرور شویم طبیعی است اما الان هیچ اتفاقی رخ نداده و بقیه بازی‌ها را هم باید همین طور محکم باشیم.  ما حتی می‌توانستیم با نتیجه ۷ بر صفر هم برنده شویم اما در مجموع قبح قطر برای ما ریخت و اکنون دیگر یک تیم عادی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید