نشست خبری انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

قلعه نویی: دنبال انتقام از قطر نیستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با کسب سه امتیاز دیدار مقابل قطر راه صعود تیمش به جام جهانی ۲۰۲۶ هموار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: در ابتدا باید از امارات و باشگاه شباب‌الاهلی به خاطر میزبانی این دیدار تشکر کنم. در خصوص بازی فردا هم باید بگویم شرایط خاصی است و اگر بتوانیم ۳ امتیاز لازم را بگیریم که با همین هدف هم به میدان می‌رویم، راه صعودمان هموار می‌شود.

وی ادامه داد: قطر تیمی است که فوتبال با برنامه‌ای بازی می‌کند و خطرناک است. چند ماه قبل در جام‌ملت‌های بازی کردیم که با بدشانسی تیم ما همراه بود و نتوانستیم به فینال صعود کنیم. این بازی شرایط خاص خود را دارد و با آن دیدار خیلی فرق می‌کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: جا دارد از بازیکنان خودم تشکر کنم چراکه در بازی قبلی مقابل ازبکستان، وظایف خود را به خوبی انجام دادند و ساختار تیمی را به خوبی حفظ کردند. فردا تغییراتی نسبت به بازی قبل خواهیم داشت که برای آن دلایل خاص خود را داریم.

قلعه‌نویی در مورد بازی قبلی با قطر، یادآور شد: فوتبال برای لذت بردن است و باید تلاش کنیم یک بازی خوب همراه با پیروزی کسب کنیم تا هواداران خوشحال شوند. دنبال انتقام‌گیری نیستیم، چون فوتبال جایی برای گرفتن انتقام نیست، اما می‌خواهیم برنده شویم تا دل مردم شاد شود. به تیم خوب قطر احترام می گذاریم؛ آنها نشان داده‌اند فوتبال در آسیا رو به پیشرفت است. قطر میزبانی جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها را در کارنامه دارند و دو دوره قهرمانی جام‌ملت‌ها را به نام خود ثبت کرده‌ و این نشان می‌دهد تیم قابل احترامی است.

وی تاکید کرد: از هواداران هم تشکر می‌کنم که همواره در کنار ما هستند و ایرانیان نشان داده‌اند هر جا که باشند حامی تیم ملی بوده‌اند و فردا هم در کنار ما خواهند بود.

قلعه‌نویی در خصوص آمار پایین گلزنی تیمش، عنوان کرد: مربی زمانی نگران می‌شود که تیم ایجاد موقعیت نکند. بازی قبلی در برابر امارات نشان دادیم در ساختار دفاعی و همچنین فاز تهاجمی و ایجاد موقعیت در شرایط خوبی هستیم. توپ‌هایی که بالای ۸۰ درصد باید به گل تبدیل شود به ثمر ننشست و این دلایل خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: بنابر دلایلی، زمان تمرینی کافی نداشتیم. قرار بود بازی فردا در تهران باشد اما به دلایلی که رقم خورد همه برنامه‌ها دچار مشکل شد. ما مجبور شدیم به تهران برگردیم و دوباره سفر کنیم تا به این جا برسیم و این زمان‌بر است.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: آمار همه چیز را نشان می‌دهد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که باید توپ‌های ما به گل تبدیل شود. ساختار دفاعی خوبی داریم و موقعیت‌های مناسبی هم ایجاد می‌کنیم و شاید تنها مشکل این باشد که کمی بدشانس هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه فردا ایران با قطر و همچنین ازبکستان با امارات بازی دارند،‌ گفت: اگر این بازی مهم را برنده شویم، بیش از ۵۰ درصد راه صعود را رفته‌ایم.

وی در واکنش به اتفاقات داوری در بازی با ازبکستان تصریح کرد: نکته مهم این است که باید به قانون و داوران احترام بگذاریم، هرچند شاید اشتباهاتی مرتکب شوند. VAR  هنوز در فوتبال باشگاهی ما تمام و کمال اجرایی نشده و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند. در بازی آلمان و اسپانیا دیدیم چه اتفاقی افتاد و داوران با وجود VAR اشتباه کردند. در بازی با ازبکستان اعتقاد دارم یکی از خطاها، پنالتی بود که داور نگرفت اما وظیفه داریم به قانون و داوران احترام گذاشته و از بازیکنان خواسته‌ام با تمرکز بالا به میدان رفته و در طول بازی آن را رعایت کنند.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه فردا سه‌شنبه در هفته چهارم مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به مصاف قطر می‌رود. این دیدار در کشور ثالت و به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

شاگردان قلعه‌نویی از سه دیدار قبلی خود، هفت امتیاز اندوخته‌اند و قطر نیز چهار امتیازی است.

دیدگاه تان را بنویسید