انصراف نیجریه از بازی با لیبی به دلیل "رفتار شرم‌آور" در فرودگاه

اعضای تیم ملی نیجریه اعلام کردند به دلیل اتفاقات بی‌سابقه‌ای که در لیبی تجربه کرده‌اند، برابر این تیم به میدان نخواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، بازیکنان تیم ملی نیجریه عنوان کردند پس از ۱۲ ساعت معطلی در فرودگاه لیبی، نمی‌توانند در انتخابی جام ملت‌ها حاضر باشند و دیدار با لیبی باید لغو شد.

ویلیام تروست اکونگ کاپیتان نیجریه گفت که تیمش پس از ۱۲ ساعت معطلی در فرودگاهی در این کشور نمی‌تواند در دیدار روز سه‌شنبه مقابل لیبی به میدان برود. تروست اکونگ ۳۱ ساله گفت اعضای تیم بدون دسترسی به غذا، نوشیدنی یا ارتباط تلفنی شرایط بسیار سختی در فرودگاه داشتند.

تروست اکونگ همچنین مدعی شد که تیم از دسترسی به هتل محروم شده و از دولت نیجریه خواست تا آن‌ها را نجات دهد. او وضعیت رخ داده برای این تیم را "شرم آور" توصیف کرد.

به گزارش سایت اتلتیک، تروست اکونگ گفت: دوازده ساعت در یک فرودگاه متروکه در لیبی پس از اینکه هواپیمای ما هنگام فرود تغییر مسیر داد سرگردان شدیم. دولت لیبی فرود هواپیمای ما در بنغازی را بدون هیچ دلیلی لغو کرد. آن‌ها درهای فرودگاه را قفل کرده‌اند و ما را بدون ارتباط تلفنی، غذا و نوشیدنی رها کرده‌اند. این رفتار شرم‌آور است. حتی خلبان تونسی هرگز چنین چیزی را ندیده بود. 

او در بخش بعدی گفت: ما از دولت نیجریه خواسته‌ایم تا مداخله کند و ما را نجات دهد.  تصمیم گرفته‌ایم که این بازی را انجام ندهیم. کنفدراسیون فوتبال آفریقا باید به این قضیه ورود پیدا کند. ما با این شرایط بازی نمی‌کنیم. چطور می‌توانیم از مسیر جاده به ورزشگاه برویم؟ با این شرایط هتل یا غذایی که به ما داده می شود چگونه خواهد بود؟

در کنار تروست اکونگ، ویکتور بونیفس از بایرلورکوزن، ویلفرد اندیدی از لسترسیتی، برایت ساموئل از فنرباغچه نیز شرایط رخ داده را بسیار بد توصیف کردند.

نیجریه جمعه گذشته به لطف گل دیرهنگام فیسایو، لیبی را شکست داد ولی بعد از بازی فیصل البدری، کاپیتان لیبی از شرایط میزبانی نیجریه‌ای‌ها انتقاد کرده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید