آزمون: ازبکستان 10 نفره هم ما را نبرد!/ نعمتی: عقب نشینی ایران طبیعی بود

سردار آزمون بعد از تساوی ایران مقابل ازبکستان از عملکرد خوب بازیکنان ایران گفت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ سردار آزمون پس از تساوی بدون گل تیم ملی ایران مقابل ازبکستان درباره صحنه مشکوک رخ داده روی او در محوطه جریمه حریف اظهار داشت: من هیچ موقع تا زمانی که صد درصد خطا نباشد داخل محوطه جریمه نمی‌افتم. فکر می‌کردم پنالتی باشد که افتادم، ولی نظر داور این نبود.

وی در مورد اینکه انرژی زیادی برای حضور در زمین داشت،‌ گفت: زمانی که 10 نفره می‌شوید در شرایط بازی هستید و می‌دانید می‌خواهید چه کار کنید. این می‌تواند به تیم کمک کند، ولی مربی صلاح دانست که تعویض شوم.

مهاجم تیم ملی راجع به اینکه با امیر قلعه‌نویی هم در این مورد صحبت کرد، اما سرمربی تیم ملی از او خواست که اعتماد کند و بازیکنان جایگزین هم عملکرد خوبی داشتند، توضیح داد: بله، فوق‌العاده بودند. این دلیل بر آن نیست که من بهتر از آنها هستم. شهریار مغانلو هم خیلی بازیکن خوبی است و قطعاً اگر به او هم اعتماد کنید می‌تواند خودش را ثابت کند.

«از کنفرانس خبری روز گذشته برای بازی امروز انگیزه داشتی؟»، آزمون در پاسخ به این پرسش یادآور شد: حرف‌های آنها برای ما مهم نیست. شرایط و نتایج گویای همه چیز است، چه کری بخوانند و چه نخوانند. دیدید که 10 نفره هم نتوانستند ما را ببرند.

نعمتی: طبیعی بود عقب تر بازی کنیم

علی نعمتی پس از اولین بازی ملی‌اش که مقابل ازبکستان در تاشکند به انجام رسید، گفت: خدا را شکر می‌کنم که اولین بازی ملی‌ام را انجام دادم. همه تلاشم را امروز انجام دادم و در ادامه راه اگر باز هم فرصت پیدا کنم تمام تلاشم را برای تیم ملی می‌کنم.

وی درباره فشار ازبکستان پس از 10 نفره شدن تیم ملی تصریح کرد: 10 نفره شدیم و طبیعی بود که عقب‌تر بازی کنیم، ولی تمرکز خوبی داشتیم. ما همه تلاش‌مان را کردیم و امیدوارم در ادامه مسیر نتیجه لازم را بگیریم.

طارمی: داور به ما بی احترامی کرد

مهدی طارمی پس از تساوی بدون گل تیم ملی در سومین دیدار خود در مقدماتی جام‌جهانی 2026 گفت: بازی بسیار سختی بود و از قبل این را می‌دانستیم. برای این اردو شرایط خاصی داشته و نسبت به برنامه‌هایی که داشتیم تلاش کردیم بازی خوبی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در نیمه نخست، بازی آنطور که فکر می‌کردیم پیش نرفت و آن چیزی که مدنظر ما قرار داشت، نبود. در نیمه دوم با اخراجی که دادیم بازی سخت شد، اما توانستیم هم بازی را کنترل کرده و هم موقعیت گل ایجاد کنیم و در نهایت با شرایطی که وجود داشت، نتیجه خوب و عادلانه بود.

مهاجم تیم ملی در خصوص تأثیر برگزاری دیدار مقابل قطر در امارات اظهار داشت: قطعاً وقتی در کشور خودمان بازی کنیم حمایت هوادارن باعث دلگرمی است و هواداران نیز همیشه به ما محبت داشتند. متاسفانه یا خوشبختانه این شرایط به وجود آمده و تمام تلاش خود را می‌کنیم عملکرد خوبی مقابل قطر داشته باشیم و با یک برد بتوانیم شرایط‌مان را در جدول بهتر کنیم.

طارمی در خصوص تصمیم داور استرالیایی در رد صحنه پنالتی دقایق آخر گفت: خیلی به داور در بازی احترام گذاشتیم و به او گفتم که به تصمیمش احترام می‌گذاریم، اما مطمئن هستم در صحنه هند دست مدافع ازبکستان خیلی بسته بود. ما VAR را نمی‌دیدیم و داور گفت که دست مدافع ازبکستان بسته بود. چیزی که ما بعد از بازی دیدیم بی‌احترامی به ما بود و با وجود احترامی که به داور گذاشتیم، به ما بی‌احترامی شد. متأسفانه این اتفاق افتاد و حالا باید برای بازی بعد آماده شویم.

جهانبخش: مقایسه بازیکنان ما و ازبکستان خنده دار است

علیرضا جهانبخش پس از تساوی بدون گل ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: فکر می‌کنم در نیمه اول تیم برتر بودیم. هم کنترل بازی داشتیم و هم تیمی بودیم که سعی کرد شانس گلزنی داشته باشد ما بودیم. هر چند خیلی موقعیت ایجاد نکردیم. بعد از 10 نفره شدن کار سخت شد، ولی قبل از آن کنترل بازی بیشتر دست ما بود. به نظرم پنالتی صد درصد می توانست تأثیرگذار باشد و حتی 10 نفره با پنالتی که به نظرم صد درصد بود، ببریم. به نظرم در خانه حریف و 10 نفره یک امتیاز مناسب بود.

وی در مورد اینکه هر دو صحنه VAR به ضرر ایران بود نقش داوری را در نتیجه بازی چقدر می‌داند، گفت: به نظرم صحنه مربوط به صالح حردانی کارت قرمز داشت. این حس را خودمان هم داشتیم، ولی پنالتی خنده‌دار بود. الان هم چند بار صحنه را دیدیم، ولی متأسفانه داور نتیجه را عوض کرد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: من شنیدم که بازیکنان ازبکستان قبل از بازی درباره شرایط بازیکنان ما صحبت کردند. فکر می‌کنم با تمام احترام اختلاف بین بازیکنان ما و ازبک خیلی خیلی زیاد است، هم از نظر تیم ملی و هم وضعیت شخصی بازیکنان. با تمام احترام، هیچ وقت در لیگ‌های اروپایی و معتبر بازی نکردند. این مقایسه برای من خنده‌دار است. حتی امروز 10 نفره هم بازی را نبردند. این برای من عجیب بود که آنها درباره کیفیت بازیکنان صحبت کرده بودند.

جهانبخش راجع به دیدار تیم ملی برابر قطر در کشور ثالث نیز تصریح کرد: قطعاً ما ترجیح می‌دادیم بازی در ایران برگزار شود، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. در امارات هم از نظر کیفیت زمین و تمرینی می‌تواند تأثیرگذار باشد و قطعاً برای سه امتیاز می‌رویم. مطمئنم بازی بسیار بهتری نسبت به امروز می‌بینید.

«با توجه به شکست ایران مقابل قطر در جام ملت‌های گذشته، قطعاً این مسابقه اهمیت زیادی برای شما دارد؟»، وی در واکنش به طرح این پرسش گفت: این بازی حتماً برای بازیکنان، کادر فنی و مردم می‌تواند حائز اهمیت باشد، به خاطر خاطره تلخی که در جام ملت‌ها ماند. همانطور که گفتم قطعاً از لحاظ بازی و نتیجه بازی بهتری خواهید دید.

دیدگاه تان را بنویسید