محمود خوراکچی در گفت‌وگو با جماران؛

فوتسال ایران مانند چاه نفت است/ همه در نتیجه تیم ملی مقصر هستند

کارشناس‌ فوتسال ایران معتقد است تیم ملی ایران از لحاظ کیفیت بازیکن و کادرفنی در جام جهانی بد نبود و همان طور که مظلومانه به این مسابقات رفت مظلومانه هم حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

محمود خوراکچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی گفت: انتظار این  که در مرحله یک هشتم از جام جهانی خداحافظی کنیم را نداشتم اما این نتیجه را باید به حساب بدشانسی‌ها و اتفاقات تورنمنت بگذاریم. اگر ثانیه آخر پنالتی ما تبدیل به گل می‌شد شمسایی امپراتور می‌شد؛  یک تیر دروازه می‌تواند مربی را امپراتور کند و با زدن یک پنالتی به دیرک دروازه هم مربی حیا کن رها کن شد که متأسفانه بدشانسی یک مربی است.  ما از لحاظ کیفیت بازیکن و کادر فنی بد نبودیم؛  شاید خیلی‌ها نظر من را رد کنند اما به نظرم تیم ملی علی رغم شایستگی نتوانست به فینال برسد.

او در مورد حواشی دیدار مقابل فرانسه گفت: این بازی واقعا از بدشانسی گروه ما بود چون یکی این که ما بازی‌های اول و فرانسه بازی دوم را انجام می‌داد و بر اساس نتیجه ما تفاضل گل را می‌گرفت.  بد شانسی بعدی این که در گروه ۶ تیم اول گروه مقابل تیم دوم گروه پرتغال قرار می‌گرفت؛ دو گروه بود که با تیم‌های دوم بازی می‌کردند یکی گروه ما و دیگری گروه پنج بود  بنابراین طبیعی بود هر تیمی مقابل فرانسه قرار می‌گرفت بازی به این شکل جلو می‌رفت. این که جدول طوری بود که اول ما و بعد فرانسه بازی کند واقعا بدشانسی بود.‌ به خاطر این مسائل دیدار مقابل فرانسه این طور شد اما فرانسه در ابتدای مسابقه خیلی واضح بازی کرد.

خوراکچی در مورد مشکلات خط دفاع تیم ملی گفت:  تیم ملی ایران هم باید مانند برزیل، پرتغال و آرژانتین که درجه یک هستند و سخت گل می‌خورند باشد. متأسفانه به دلیل نوع بازی و اینکه بازیکنان ایرانی تهاجمی هستند  در فاز دفاعی ضعیف عمل کردیم. ضعف تیم باید برطرف شود اما باید بدانیم که ما محکوم به حمله بودیم. در دفاع چهارنفره مشکلی نداشتیم بلکه در ضدحمله خوردن دچار ضعف بودیم. کادر فنی هم به این نکته رسیده که این مشکل را باید برطرف کند. 

کارشناس‌ فوتسال ایران با اشاره به شرایط فوتسال گفت:  اوضاع را تا یک سال دیگر که بازی ملی نداریم خوب نمی‌بینم؛ نظر من این است که از این پروسه زمانی نهایت استفاده را ببریم؛  رده‌های پایه را تقویت و استعداد یابی کنیم و از بازیکنان هم نگهداری کنیم چون اگر می‌خواهیم پز فوتسالمان را در جهان بدهیم نباید به خواب زمستانی برویم. همیشه می‌گویم فوتسال ایران مانند چاه نفت است و اگر روی این چاه سرپوش نگذاریم نفت ما هدر می‌رود بنابراین مربیان و مسئولا نباید بگذاریم بازیکنان هدر بروند.

محمود خوراکچی در پایان صحبت‌های خود گفت: تقاضا دارم در این ناکامی سرنیزه‌مان را به سمت یک نفر نبریم چون دنیای حرفه‌ای می‌گوید وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد همه با هم این کار را انجام دادند و در عدم نتیجه گیری هم همه با هم هستند. اکنون فقط بازیکن و مربی مقصر نیستند بلکه فدراسیون، وزارت ورزش، لیگ فوتسال و ... مشکل داشتند. مظلومانه وارد جام جهانی و مظلومانه هم حذف شدیم.  لباس‌های تیم را نگاه کنید که حتی افغان با کت شلوار و بند کفش‌هایشان ست بود اما ما با یک تی‌شرت و شلوار رفتیم‌ شاید کسی که فنی نباشد بگوید لباس چه ارتباطی به نتیجه دارد اما تاثیرگذار است چون بازیکن وقتی می‌بیند رقبایش با اسب زین شده به جام جهانی آمدند روحیه‌اش تضعیف می‌شود.  باز هم می‌گویم در این نتیجه همه مقصر هستیم و نباید یک نفر را محکوم کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید