جماران

۱۰ بازیکنی که سریع تر از همه به رکورد ۱۰۰ گل برای یک تیم رسیدند

ارلینگ هالند نامش در کنار ستارگانی قرار گرفت که سریع تر از همه به رکورد ۱۰۰ گل در یک باشگاه رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: ارلینگ هالند برخی از فوتبالیست های بزرگ را کنار زد تا نامش در فهرست بازیکنانی قرار بگیرد که سریع تر از همه به رکورد ۱۰۰ گل رسیدند. مهاجمان به شکلی عمل می کنند که انگار گلزنی ساده است اما امروزه سخت ترین کار در بازی ها باز کردن دروازه حریفان است. به همین خاطر در فصل نقل و انتقالات مهاجم ها همیشه گرانقیمت تر از بقیه بازیکنان هستند. 

پس از عملکرد فوق العاده ستاره نروژی در منچسترسیتی به ۱۰ بازیکنی پرداخته می شود که در قرن ۲۱ سریع تر از همه به رکورد ۱۰۰ گل در یک باشگاه رسیدند. این گزارش را بخوانید تا ببینید جایگاه هالند کجاست. 

۱۰. کریستین ویری (اینتر) ۱۳۸ بازی 

قبل از امضای قرارداد تعجب برانگیز کریستین ویری با اتلتیکومادرید که در سال ۱۹۹۷ تیم متوسطی به حساب می آمد مهاجم ایتالیایی در یوونتوس یکی از بهترین های دنیا بود. او در شروع با بانوی پیر قهرمان سری آ شد و توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. در تنها فصل حضورش در اسپانیا میانگین یک گل در هر بازی را به ثبت رساند و سپس به ایتالیا بازگشت تا برای لاتزیو بازی کند. 

به نظر می رسید ویری پیش از پیوستن به اینتر نمی توانست یک جا بند شود و بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ در هفت فصل هفت بار جا به جا شد. او در شش سال حضورش در اینتر تنها فاتح جام حذفی ایتالیا شد اما توانست در ۱۹۰ بازی ۱۲۳ گل به ثمر برساند و شروع فوق العاده ای در تیم میلانی داشته باشد. 

۹. کیلیان ام‌باپه (پاری‌سن ژرمن) ۱۳۷ بازی

کیلیان ام‌باپه زمانی که نوجوان بود وارد میادین فوتبال شد و با موناکو فوق العاده حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد. در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ یک فرانسه را فتح کرد به همین خاطر عجیب نبود که پاری‌سن ژرمن برای جذب او هزینه زیادی کند (ابتدا به صورت قرضی بازی کرد) در همان فصلی که برای امضای قرارداد با نیمار ۲۲۲ میلیون یورو خرج کرد. 

ام‌باپه در پاری‌سن ژرمن به ۱۳۷ بازی نیاز داشت تا به رکورد ۱۰۰ گل برسد. گل های او موجب نشدند تیم فرانسوی در اروپا به افتخاری دست یابد. اکنون که این بازیکن برای رئال مادرید بازی می کند نخستین هدفش فتح لیگ قهرمانان است. 

۸. روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) ۱۳۶ بازی 

روبرت لواندوفسکی پس از اینکه نقش کلیدی در قهرمانی های پیاپی دورتموند در بوندسلیگا داشت خود را به عنوان یکی از بهترین شماره ۹ های اروپا مطرح کرد. چهار گلی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید در سال ۲۰۱۳ به ثمر رساند هرگز فراموش نخواهد شد.

به همین خاطر تعجب برانگیز نبود که گلزنی همچون لواندوفسکی پس از حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ در تابستان بعدی به صورت بازیکن آزاد به تیم باواریایی ها برود. 

مهاجم لهستانی در ۱۳۶ دیدار به رکورد ۱۰۰ گل رسید. با این حال نتوانست به رکورد فوق العاده گرد مولر در بوندسلیگا (۳۶۵ گل) برسد و پیش از ترک مونیخ به بارسلونا ۳۱۲ گل به ثمر رساند. رکورد بی نظیری که این بازیکن به ثبت رساند بیشترین گلزنی در یک فصل بود؛ ۴۱ گل در فصل ۲۱-۲۰۲۰.

۷. ادینسون کاوانی (ناپولی) ۱۳۵ بازی

ادینسون کاوانی پس از اینکه توانست رکورد زلاتان ایبراهیموویچ را بشکند و بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن ژرمن شود با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد (۲۰۲۰). او در اولین فصل میان هواداران به محبوبیت زیادی دست یافت اما در فصل دوم اوضاع به خوبی پیش نرفت. 

در واقع بهترین دوران مهاجم اروگوئه ای در ناپولی رقم خورد. او در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در ۱۳۸ بازی توانست ۱۰۴ گل به ثمر برساند. این رکورد فوق العاده ای بود که اگر در تیم بزرگ تری بازی می کرد بیشتر دیده می شد. 

=۵. رود فان نیستلروی (منچستریونایتد) ۱۳۱ بازی 

سر الکس فرگوسن باید در رابطه با حضور رود فان نیسلتروی صبر پیشه می کرد چون این بازیکن زمانی که پیشنهاد امضای قراردادش مطرح شد رباط صیلبی اش آسیب دید.

با این حال این مصدومیت موجب نشد خللی در توانایی بالای گلزنی مهاجم هلندی وارد شود و او از همان نخستین روز نشان داد که یک گلزن قهار است. به نوشته پلنت فوتبال، در نهایت رکورد ۱۰۰ گل در ۱۳۱ بازی را به ثبت رساند. 

پل اسکولز در توصیف فان نیستلروی گفت: "او تنها بی باک است، یک گلزن نترس است. او تنها برای گلزنی زندگی می کند. چه گل بزند چه گل نزند زمانی که بعد از بازی سوار اتوبوس می شویم اولین چیزی که چک می کند این است که ببیند تیری آنری گل زده است یا نه. 

او افزود: "اگر هنری گل زده بود تا پایان سفر به خانه با هیچکس حرف نمی زد چون می خواست بهترین گلزن او باشد، نه تنها در منچستریونایتد، در لیگ، در جهان در همه جا می خواست اولین باشد."

=۵. کریستیانو رونالدو (یوونتوس) ۱۳۱ بازی

کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلا و فاتح پنج لیگ قهرمانان در پنج سال آخرش در رئال مادرید بود و برترین گلزن تاریخ این رقابت ها هم لقب گرفت. 

به همین خاطر منطقی بود که یوونتوس در سال ۲۰۱۸ با ستاره پرتغالی قرارداد امضا کند و به دنبال آن باشد به کمک یکی از بهترین های دنیا به هدفش یعنی فتح لیگ قهرمانان دست یابد. 

همه چیز مطابق انتظار پیش نرفت چون این تیم شکست های غیرمنتظره ای را برابر آژاکس، لیون و پورتو تجربه کرد. با این حال رونالدو به گلزنی اش در ایتالیا ادامه داد. او برای به ثمر رساندن ۱۰۰ گل در تمام رقابت ها تنها به ۱۳۱ بازی نیاز داشت. 

۴. زلاتان ایبراهیموویچ (پاری‌سن ژرمن) ۱۲۴ بازی

ایبراهیموویچ که با سه تیم مختلف چهار بار فاتح سری آ شد، دو قهرمانی با آژاکس را در لیگ هلند تجربه کرد و با بارسلونا فاتح لالیگا شد در سال ۲۰۱۲ با پاری‌سن ژرمن قرارداد امضا کرد. 

مهاجم سوئدی نه تنها در چهار فصل حضورش در پایتخت فرانسه فاتح لیگ شد بلکه در هر یک از فصل ها حداقل ۳۰ گل به ثمر رساند. او رکورد ۵۰ گل در ۵۱ بازی در نخستین فصل حضورش در پاری‌سن ژرمن را به ثبت رساند. در نهایت در ۱۲۴ بازی توانست ۱۰۰ گل را وارد دروازه حریفان کند. 

۳. لوییس سوارس (بارسلونا) ۱۲۰ بازی 

هواداران نوریچ همچنان کابوس لوییس سوارس را می بینند که در دوران اوجش در لیورپول بازی می کرد. با این حال آن ها پس از جدایی ستاره اروگوئه ای یک نفس راحت کشیدند و این بازیکن در تابستان ۲۰۱۴ به گرانترین خرید باشگاه بارسلونا تبدیل شد. 

سوارس به خاطر گاز گرفتن جورجو کیه‌لینی در دیدار برابر ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل چهار ماه از فعالیت در دنیای فوتبال محروم شد. او بی صبرانه منتظر پایان محرومیتش بود تا در نوکمپ در کنار لیونل مسی و نیمار در خط حمله بازی کند. 

مهاجم اروگوئه ای در فصل ۱۵-۲۰۱۴ که فاتح سه گانه شد در ۳۹ بازی برای بارسلونا ۲۵ گل به ثمر رساند و روندش افت نکرد و در فصل بعد ۵۹ بار گلزنی کرد. او در شش سالی که در تیم کاتالانی حضور داشت ۱۹۸ گل به ثمر رساند. 

=۱. کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) ۱۰۵ بازی 

فلورنتینو پرس برای دومین پروژه کهکشانی خود در سال ۲۰۰۹ با رونالدو قرارداد امضا کرد و در این زمینه رکورد شکنی کرد. او ستاره تیم منچستریونایتد که برای سه دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلیس شده بود را به تیم خود آورد. 

رونالدو باید برای کسب عناوین صبر می کرد چون در نخستین فصل حضورش در رئال مادرید جامی فتح نکرد و در دومین فصل تنها فاتح کوپا دل ری شد. با این حال او در رابطه با گلزنی مشکلی نداشت. 

در نخستین فصل حضورش تحت هدایت مانوئل پیگرینی در ۳۵ بازی ۳۳ گل به ثمر رساند که در واقع بدترین عملکردش در ۹ سال حضورش در مادرید بود. ستاره پرتغالی در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در هر فصل حداقل ۵۰ گل به ثمر رساند و به راحتی توانست از رکورد رائول گونسالس، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید عبور کند.  

=۱. ارلینگ هالند (منچسترسیتی) ۱۰۵ بازی

هالند در حالی که به رکورد بهترین گلزن تمام ادوار رسید به درخشش و تاریخ سازی اش در منچسترسیتی ادامه می دهد. مهاجم نروژی پس از امضای قرارداد ۵۱ میلیون پوندی (از دورتموند به سیتی) در نخستین بازی اش در لیگ برتر مقابل وستهام دبل کرد. آن تنها شروع یک فصل فوق العاده بود و در پایان فاتح سه گانه شد. در فصل ۲۴-۲۰۲۳ در تمام رقابت ها ۳۸ گل به ثمر رساند. 

هالند در سومین فصل حضورش در سیتی به رکورد ۱۰۰ گل رسید‌. این اتفاق تنها هفت بازی پس از شروع فصل رخ داد و مهاجم نروژی یکشنبه اولین گل دیدار برابر آرسنال را به ثمر رساند. او در حالی ۱۰۰ گل در ۱۰۵ بازی به ثمر رساند که تنها ۲۴ سال دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید