جماران

محرومیت عجیب رفعتی بعد از مرگ هوادار ملوان؛ جان یک آدم همینقدر ارزش داشت؟

فدراسیون فوتبال با لحاظ کردن تنها 4 ماه محرومیت برای داود رفعتی، برخورد سهل گیرانه ای با ماجرای تلخ فوت هوادار ملوان داشت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ هفته گذشته در جریان بازی تیم های فوتبال ملوان و سپاهان در لیگ برتر که به میزبانی اصفهان برگزار شد، یک هوادار ملوان در جریان بازی دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. ماجرا از این قرار بود که

در نیمه نخست این دیدار یکی از هواداران ملوان دچار ایست قلبی شد که تلاش‌ها برای احیای این هوادار مسن موفقیت آمیز نبود و هوادار مذکور فوت کرد.

پس از این اتفاق ادعایی مطرح شد که آمبولانس حاضر در ورزشگاه فولادشهر دارای دستگاه احیا نبوده و همین موضوع منجر به فوت هوادار ملوان شده است. البته گفته می‌شود که کادر پزشکی ملوان باتوجه به شناختی که نسبت به بیماری زمینه‌ای این هوادار داشتند، فورا قصد کمک به او را داشتند اما داود رفعتی ناظر بازی اجازه چنین کاری را نداده است.

بعد از این ماجرا دستورهای مختلفی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای رسیدگی سریع به این ماجرا صادر شد تا اینکه نهایتا امروز فدراسیون فوتبال حکم قطعی این پرونده را صادر کرد؛ بخش عجیب ماجرا اینجاست که در حکم محرومیت تنها 4 ماه محرومیت برای داود رفعتی ناظر بازی لحاظ شده و بس!

شاید بشود این قضیه را به اتفاق ربط داد یا گروهی بگویند رفعتی هم آدم است و جایز الخطا، پس نباید فشار زیادی به او وارد کرد اما مشکل همین جاست که چرا باید یک ناظر بازی بعد از سال ها تجربه، و وقتی که پای جان یک نفر وسط است این گونه اشتباه کند و بعد از آن فدراسیون فوتبال اشتباه بزرگ تر را با لحاظ کردن فقط 4 ماه محرومیت انجام دهد؟ یعنی جان یک هوادار عاشق فوتبال همین قدر ارزش دارد؟ در حالی که شاید هرجای دیگر بود مقصر اصلی حادثه حتی مادام العمر از حضور در ورزش محروم می شد اما فدراسیون فوتبال با لحاظ کردن تنها 4 ماه محرومیت نشان می دهد چندان هم در فکر رفع چنین مشکلاتی نیست و مطمئنا وقتی محرومیت ها اینگونه سهل گیرانه باشد، بدون بازدارندگی خاصی زمینه تکرار چنین اتفاقات تلخی را فراهم می کند.

دیدگاه تان را بنویسید