پایان کار ایران در کاراته آسیا با کسب 11 مدال

تیم ملی کاراته ایران با کسب 11 مدال در مجموع رقابت های زنان و مردان به کار خود در قهرمانی آسیا پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در پایان سومین و آخرین روز بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در هانگژو چین برگزار شد، نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و شش برنز شدند تا پرونده آنها با کسب 11 مدال (یک طلا، یک نقره و 9 برنز) بسته شود.

در فینال رقابت‌های وزن 84+ کیلوگرم، صالح اباذری مقابل کیو هیراتا از ژاپن 6 بر صفر پیروز شد و تنها مدال طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کرد. اباذری برای حضور در دیدار نهایی، در نخستین مبارزه 2 بر صفر آوایس از پاکستان را برد و در ادامه 2 بر یک از سد اسماتولایو از ازبکستان گذشت. نماینده کشورمان در دیدار مرحله نیمه نهایی نیز 10 بر 7 از سد کانگتونگ از تایلند عبور کرده بود.

مهدی خدابخشی دومین فینالیست کاراته ایران در دیدار نهایی وزن 84- کیلوگرم پس از تساوی 3 - 3 مقابل ریکیتا شیمادا از ژاپن، در هانتی (رأی داوران) نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خدابخشی پیش از رسیدن به فینال، در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد و در ادامه 5 بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 از سد محمد الجعفری از اردن گذشت و فینالست شد.

در دیدار رده‌بندی وزن 68 کیلوگرم هم مبینا حیدری موفق شد با نتیجه 8 بر 7 لی چیائو از چین را شکست دهد و به مدال برنز مسابقات برسد. حیدری برای حضور در دیدار رده‌بندی ابتدا 4 بر 2 مغلوب وانگ لی از هنگ‌کنگ شد، اما در جدول شانس مجدد 7 بر 2 مقابل زاخبایوا از قزاقستان به برتری دست یافت.

همچنین شیما آل‌سعدی در دیدار رده‌بندی وزن 68+ کیلوگرم با نتیجه 6 بر مغلوب سومیره سوگیتا از ژاپن شد و از کسب مدال برنز بازماند.

پیش از این نیز در کاتای تیمی بانوان و آقایان، فاطمه صادقی در کاتای انفرادی، کومیته تیمی مردان، بهنام دهقان‌زاده، بهمن عسگری، طراوت خاکسار و آتوسا گلشادنژاد موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

دیدگاه تان را بنویسید