در گفت‌وگو با جماران؛

دختر تاریخ ساز ووشو از غیرممکنی می گوید که ممکن شد

ملی پوش ووشو ایران معتقد است یک مسیر برای تکرار کسب مدال طلای تالو انفرادی باز شده و دیگر جزو غیر ممکن‌ها نیست.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران: در‌ روز دوم پیکارهای بخش تالو مسابقات ووشو قهرمانی آسیا به میزبانی ماکائو‌ زهرا کیانی نماینده کشورمان در فرم جین‌شو به مصاف حریفان خود رفت که در نهایت با کسب نمره  ۹.۶۸۶ نخستین مدال طلای تاریخ بخش تالو انفرادی کشورمان را به ارمغان آورد.

زهرا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در این خصوص گفت: همه می‌دانند مسابقات آسیایی ووشو خصوصا در بخش تالو برای ما از مسابقات جهانی هم سخت تر است چون سهمیه کشورهای آسیایی زیاد است و رقبای اصلی ما هم از این قاره هستند اما خدا را شکر با تمرینات منظم توانستیم رقبا را پشت سر بگذاریم.  قبل از مسابقات آسیایی در رقابت دیگری هم شرکت داشتم که به آمادگی بیشتر من کمک کرد.

او با اشاره به احساس خود به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی که در بخش انفرادی تالو مدال طلا را کسب کرد گفت: این مدالی نیست که به آسانی بدست بیاید حتی برای من جزو مدال‌هایی بود که می‌دانستم ممکن است تا پایان دوران ورزشی‌ام شاید کسب کنم به همین دلیل یکی از حسرت‌های من تا امروز بود چون طلای بزرگسالان آسیا را نداشتم و فکر می‌‌کردم حسرت هم باقی بماند. زمانی که این مدال را گرفتم خیلی خوشحال شدم چون جای آن در کارنامه ورزشی‌ام خالی بود و اکنون جزو یکی از دستاوردهایم محسوب می‌شود و قطعا قشنگ ترین مدالی است که تا امروز بدست آوردم چون در سخت ترین فرم‌های تالو کسب شد. یک مسیری باز و یک غیر ممکنی ممکن شده بنابراین بقیه دوستان هم می‌دانند اگر با انگیزه کار کنند و برای هدفشان بجنگند این امکان وجود دارد بتوانند این مدال را تکرار کنند چون دیگر جزو نشدنی‌ها نیست.

کیانی درباره شرایط ووشو گفت: به نظرم شرایط ووشو در کشور خوب است و با مدیریت خوبی که دکتر علی‌نژاد داشت و در ادامه دکتر صدیقی رو به پیشرفت هستیم. مربیان خوبی در سطح ملی داریم؛ مربیانی که خودشان قبلا بازیکن بودند و می‌دانند چه راهی کمک کننده است که زودتر پیشرفت کنیم. این رسیدگی‌ها باید ادامه دار باشد چون در تمام کشورها خیلی جدی به وشوو نگاه می‌شود به دلیل این که احتمال المپیکی شدن این رشته وجود دارد و اکنون شاهد هستیم کشورهایی که به ووشو اهمیت نمی‌دانند رو به رشد هستند بنابراین ما هم باید تلاشمان را بیشتر کنیم .

ملی پوش ووشو ایران افزود: در تالو بچه‌ها در بالاترین سطح قرار دارند و ما اگر بخواهیم شاهد رشد و پیشرفت باشیم تنها لازمه‌‌اش این است که در چین تمرین کنیم همان طور که کشورهایی مانند ژاپن، مالزی و اندونزی اردوهای تمرینی دارند. من از دوران نوجوانی همیشه این موضوع را مطرح کردم و انتظار دارم حداقل یک بار اتفاق بیفتد اما تاکنون امکان پذیر نبوده است. تالو یکی از رشته‌هایی است که آمادگی جسمانی بالایی می‌خواهد اما این کافی نیست چون ورزشکار از نظر ذهنی هم باید خیلی آماده باشد و به نظر من کسانی که در این رشته مسابقه می‌دهند همگی از سطح فنی بالایی برخوردارند‌.

زهرا کیانی در پایان صحبت‌های خود گفت:  آینده تالو را این طور می‌بینم که در جهان خیلی بیش از این رشد خواهد کرد به خاطر این که رشته‌ای است که با روح فرد در ارتباط است و من خودم زمان‌هایی که  در حال اجرا هستم جزو طلایی ترین لحظه‌های زندگیم است چون ذهنم کاملا خالی می‌شود و در لحظه زندگی می‌کنم. یکی از زیبایی‌های تالو دقیقا همین است که ذهن را آزاد می‌کند و یک آرامش خاصی به روح می‌دهد. معمولا انسان‌ها در کاری که از آن لذت می‌برند غرق می‌شوند و برای من تالو این خصوصیت را دارد و این حس خوب را حتی به تماشاگر هم می‌توان القاء کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید