تنها هدف پرسپولیس برنده شدن است

سرمربی پرسپولیس از عملکرد شاگردانش مقابل آلومینیوم رضایت کامل داشت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: خیلی خوشحالم به خاطر اینکه هر وقت بازی را می‌بریم یک خوشحالی کافی را به ما می‌دهد. هدف بردن است و وقتی می‌بریم خوشحال هستیم. باید سختی‌هایی را که وجود داشت، ارزیابی کنیم و تلاش زیادی نیاز بود که بازی را ببریم. اگر شما بدانید چقدر تلاش نیاز است که بازی را ببرید، وقتی بردید زیاد خوشحال می‌شوید. امروز باید به تمام تیم تبریک بگوییم. تمام اعضای تیم تلاش‌شان را کردند که بازی را ببریم. نکته اول این است که ما همیشه سختی‌هایی که ممکن است حریف ایجاد کند را می‌شناسیم. می‌دانیم که حریفان مقابل پرسپولیس صد درصد توان‌شان را می‌گذارند و امروز هم همینطور بود. ما بازی را با گلی سریع شروع کردیم.

وی افزود: پاس عالیشاه در عمق به علیپور، یک پنالتی خیلی واضح بود. به این ترتیب اگر شما زود گل بزنید بازی عوض می‌شود. فکر می‌کنید که بازی را بردید و حریف کار بیشتری انجام می‌دهد؛ در این لحظات خیلی مهم است که به گل دوم برسید. ما نتوانستیم در نیمه اول به گل دوم برسیم و در نیمه دوم این خیلی مهم بود که گل دوم را بزنیم. ما خیلی خسته به این بازی رسیدیم؛ به این دلیل که یک بازی در عربستان داشتیم. ما یک روز تمرین کردیم. مطمئناً در این بازی‌ سختی‌هایی وجود داشت. این هم قسمتی از فوتبال حرفه‌ای است و بازیکنان باید این موضوع را مدیریت کنند. ما می‌دانستیم که تغییرات نیمه دوم مهم است؛ برای اینکه حس تازگی به تیم تزریق شود. تغییرات و تعویض‌های تیم خوب بود. با بیشترین تلاش و سختی‌هایی که وجود داشت می‌دانستیم که می‌توانیم بازی را ببریم. یک گل‌مان را با VAR مردود اعلام کردند. سه بار کار به VAR رفت که هر سه بار به ضرر ما بود. یک پنالتی برای ما هم گرفتند و سوت زدند، اما برگشت داده شد. من نمی‌دانم دلیلش چیست. اگر داور سوت زده و پنالتی اعلام کرده حتماً خطایی دیده است. من نمی‌دانم که در VAR چه چیزی دیدند. امروز VAR به سود ما نبود و در بازی با تراکتور هم یک بازیکن ما اخراج شد. امیدوارم در بازی‌های بعد خوش‌شانس‌تر باشیم. به تیمم بابت برد تبریک می‌گویم. باید این را بگویم که داخل تیم همه باید بدانند که برای برد سختی وجود دارد و برای تلاش‌مان ارزش قائل شوند. این کمک می‌کند تا پیشرفت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مصدومیت اوستون ارونوف گفت: الان دقیقاً نمی‌توانم بگویم مصدومیت او زیاد است یا کم. بعد از بازی پزشکان مصدومیت او را بررسی می‌کنند و بعد به من اعلام خواهند کرد.

گاریدو در واکنش به سؤالی درباره درز کردن ترکیب تیمش شب قبل از بازی و همچنین دریافت دومین کارت زرد الکسیس گندوز در این بازی و لزوم توجه به دروازه‌بانان پایه‌ای گفت: ما دروازه‌بان دوم نداریم؟ ما سه چهار دروازه‌بان داریم! من فکر نمی‌کنم این سؤالات مربوط به این بازی باشد. درباره کارت‌های زرد باید از داور بپرسید و درباره چیزهایی که در رسانه‌ها هم پخش می‌شود، از رسانه‌ها سؤال کنید!

وی در مورد استفاده از فرشاد فرجی در پست دفاع راست و ارزیابی‌اش از عملکرد او گفت: فرشاد فرجی یک بازیکن خیلی حرفه‌ای و بزرگ است. او همیشه در خدمت تیم است و یار تیم. زمانی که بازی نمی‌کند احترام می‌گذارد و همیشه در خدمت تیم است. امروز نیاز بود در دفاع راست بازی کند و به نظرم بازی خیلی خوبی انجام داد. خیلی خوب کارش را انجام داد و به تیم کمک کرد تا ببرد. او هر جا بازی کند خوب بازی می‌کند. شرایط او حتماً با العملود متفاوت است. العملود هجومی است، ولی به نظرم فرشاد فرجی چیزی را که نیاز بود، انجام داد. شخصاً خیلی از او راضی هستم. در دو روز آینده هم در مورد العملود بیشتر خواهیم دانست که آیا می‌تواند در خدمت تیم باشد یا خیر.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد علی علیپور نیز توضیح داد: بردن بازی خیلی سخت است. شروع بازی اگر با گل باشد، بعضی وقت‌ها بر ضد شما خواهد بود. به خاطر همین ذهنیت بازی تغییر پیدا می‌کند. تیم مقابل بالا می‌آید و در این مواقع نیاز است که گل دوم را بزنیم. مطمئناً در نیمه دوم فضای بیشتری پشت دفاع آلومینیوم ایجاد می‌شد. از یکی از این موقعیت‌ها علی علیپور استفاده کرد و گل زد. مطمئناً این گل به او کمک می کند که اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کند. علیپور مدت‌هاست که خوب کار می‌کند، اما متأسفانه وقتی مهاجمان گل نمی‌زنند خوشحال نیستند. فکر می‌کنم گل امروز اعتمادبه‌نفس بیشتری به او می‌دهد. او بازیکنی است که تازه به ما اضافه شده و قبلاً هم در این تیم بوده است. فکر می‌کنم زمان نیاز دارد تا خودش را پیدا کند. من هر روز می‌بینیم که عملکرد بهتری دارد. خیلی خوب کار می‌کرد. این گل برای او خیلی مهم است.

گاریدو در واکنش به طرح این موضوع که انتظار می‌رود زمان بیشتری به کارلوس ژوائو برای بازی در زمین داده شود، گفت:‌ من زمانی که نیاز است بازیکنان وارد شود به او فرصت بازی می‌دهم. باید متوجه این موضوع شویم که کدام بازیکن در شرایط خوبی است که وارد زمین شود. من فردی هستم که تمرینات را می‌بینم و می‌دانم هر بازیکن چه شرایطی دارد. بعضی موقع‌ها افراد درخواست می‌کنند یک بازیکن بیشتر بازی کند چون دوست دارند او بیشتر بازی کند. سرمربی باید نسبت به تلاشی که بازیکنان انجام می‌دهد تصمیم بگیرد. ما اسکواد بزرگی داریم و الان سه مهاجم داریم. اگر نگاه کنید در نیمه دوم لوکاس ژوائو وارد زمین شد و موقعیت گل داشت. باید تمام بازیکنان را در موقعیت ایده‌آل قرار دهیم تا وقتی وارد زمین می‌شوند بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: این موضوع به بازیکنان بستگی دارد که انگیزه داشته باشند تا زمانی برسد که بازی کنند. وقتی بازیکنی انگیزه را از دست بدهد شانس این را ندارد که بازی کند. فکر می‌کنم باید به تیم احترام بگذاریم. باید تلاش و کار کنید تا وقتی زمانش رسید به زمین بروید و بازی کنید. تنها موردی که شما می‌توانید درخواست کنید بازی کنید زمانی است که تمرین خوبی انجام داده باشید. وقتی یک دقیقه هم بازی می‌کنید باید صد درصد خودتان را بگذارید. افراد می‌توانند از من درخواست کنند، ولی من صادقانه هر روز کار می‌کنم و می‌دانم چه فردی آماده است. فردی که بازی نمی‌کند نباید داخل رسانه‌ها صحبت کند و چهره بد به خودش بگیرد. کاری که باید کند این است که کار کند تا وقتی زمانش رسید از آن استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید