در گفت وگو با جماران مطرح شد؛

چراغپور: تیم ملی بشاش و پرانرژی نبود/ بد است حریف 8 بار یک حرکت را تکرار کند اما ما نتوانیم مقابلش بایستیم

کارشناس فوتبال ایران معتقد است تیم ملی ایران مقابل امارات اشکالات دیدار قبلی را برطرف و بازی قابل قبولی ارائه داد اما بشاش و پرانرژی نبود.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران: تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30  سه‌شنبه 20 شهریور ماه در ادامه دیدارهای هفته دوم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف تیم ملی امارات رفت که در پایان با تک گل مهدی قایدی به پیروزی رسید.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در این خصوص گفت: در بازی قبل تیم ملی اشکالاتی داشت که در این دیدار خیلی خوب آنها را برطرف کرد؛ مثلا در بازی قبل ایراداتی در میانه زمین داشتیم که این بار نداشتیم، مهاجم‌ها به سختی موقعیت داشتند اما مقابل امارات به راحتی موقعیت بدست می‌آوردند. در مجموع تیم ملی بازی قابل قبول با کمترین اشتباه ممکن انجام داد. به نظر من وقتی شاکله اصلی تیم ملی در زمین باشد بازی به همین شکل خواهد بود.  بازیکنان دیدار سختی را پشت سر گذاشتند چون گرما زیاد و مسابقه در زمین حریف بود و در بازی قبل هم عملکرد ضعیفی داشتند و انتقادات زیادی به تیم وارد بود.

او با اشاره به موقعیت‌های زیاد گلزنی که از دست رفت گفت:  دو پارادوکس ایجاد شده بود؛ امارات می‌خواست مالکیت توپ را نگه دارد و خود را به چهارچوب ما نزدیک کند تا موقعیت شوت داشته باشد؛ تیم ما هم  می‌خواست حریف را عقب نگه دارد تا پاس کاری نکنند در نتیجه اماراتی‌ها که اصرار داشتند به دروازه ما نزدیک شوند خود به خود پشت دفاعشان خالی می‌شد  یعنی اگر می‌خواستند دفاعشان عقب بایستد باید پشتیبان هافبک‌های نزدیک شونده می‌شدند اما وقتی به نیمه نزدیک می‌شدند نوبت پاس‌هایی بود که ما مستقیم به حمله ارسال می‌کردیم؛ این بود که طارمی، قایدی و آزمون دو سه بار موقعیت از دست دادند اما در مجموع قابل قبول بود.

چراغپور همچنین با بیان نقاط ضعف تیم ملی در دیدار مقابل امارات گفت: در درجه اول وقتی اماراتی‌ها با پاس‌های کوتاه از سمت چپ آمدند به راحتی سمت راست ما را دور زدند حتی آن پنالتی که داور نظر خود را تغییر داد هم  همین طور اتفاق افتاد پس ما باید بدانیم  اگر تیمی با یک هافبک اضافه آمد و دفاع راست ما را   اوورلپ کرد چگونه با او مواجه شویم. خیلی بد است که حریف نزدیک 8 بار یک حرکت را تکرار کند اما ما نتوانیم مقابلش بایستیم. نقطه ضعف بعدی توپ‌های دوم بود یعنی اولی را بلند می‌زدیم دومی را که با سر می‌زدیم باید جمع می‌کردیم اما تمام توپ‌های دوم را از دست دادیم و اماراتی‌ها این توپ‌ها را جمع کردند.  در حالی که حریف نقطه ضعف‌های بزرگی داشت ما به آنها تکیه نکردیم وگرنه بیشتر می‌شد فشار وارد کرد.

کارشناس فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: باید توجه داشته باشیم تیم ما پرانرژی و بشاش نبود؛ با توجه به اینکه بازی‌ها می‌چرخد و سن بازیکنان هم بالا رفته آن انرژی  لازم نیست؛ مثلا عزت‌اللهی همین طور بود، جهانبخش آمادگی لازم را نداشت، قدوس که نزدیک بود اخراج شود حتی خلیل زاده هم مستقیم بازیکن حریف را زد و اگر داور نکته سنج بود ممکن بود مستقیم اخراج شود در نتیجه اگر بخواهیم یک هشدار به تیم ملی بدهیم تعداد صحنه‌هایی که با اولین برخورد خطا می‌کنند زیاد است که دلیل آن هم فکر کنم عدم آمادگی جسمانی بازیکنان باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید