جماران

پارالمپیک پاریس 2024| جوانمردی پنجم شد/ شکست ناباورانه رحیمی!

در این خبر می‌توانید اخبار و نتایج ورزشکاران ایران در روز هفتم پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در روز هفتم بازی های پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران ایران در رشته های تیراندازی با کمان، تیراندازی و دوومیدانی به مصاف رقبای خود رفتند که در پایان یک طلا و یک برنز سهم کاروان ایران شد.

تیروکمان

محمدرضا عرب عامری، با برتری 6 بر 4 مقابل جهان موسایف از آذربایجان به مرحله یک هشتم نهایی ریکرو صعود کرد. او در این مرحله مقابل سورش سلواتامبی از مالزی ۶ بر ۲ پیروز شد و به جمع هشت نفر پایانی رسید. او در این مرحله موق شد 6 بر 0 سادیک ساواس از ترکیه را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. عرب عامری در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل رقیبی از هند شکست خورد و به رده بندی رفت. عرب عامری در رده بندی با پیروزی قاطع 6 بر 0 مقابل اسمیت از استرالیا به برنز رسید.

غلامرضا رحیمی دیگر نماینده ایران در ریکرو، در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه 6 بر 4 مقابل ستیاوان از اندونزی شکست خورد و در عین ناباوری حذف شد.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ غلامرضا رحیمی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ محمدرضا عرب عامری

دوومیدانی

سعید افروز در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 سه بار رکورد جهان و پارالمپیک را شکست. او در همان پرتاب نخست، با رکورد 40.18 رکورد پارالمپیک که با 40.05 در دست خودش بود را شکست. افروز در دو پرتاب بعدی باز هم با پرتاب هایی به طول 40.67 و 41.16 دو بار رکورد جهان و پارالمپیک را جا به جا کرد. او با این عملکرد درخشان به مدال طلا رسید و سیزدهمین مدال کاروان ایران را کسب کرد.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ سعید افروز دوومیدانی

تیراندازی

ساره جوانمردی در بخش میکس تپانچه بادی 50 متر SH1 با امتیاز 542 چهارم شد و به عنوان یکی از هشت نفر برتر مرحله مقدماتی، راهی فینال شد. محمدرضا میرشفیعی دیگر نماینده ایران با کسب 523 امتیاز هجدهم شد و به فینال نرسید.

ساره جوانمردی در فینال میکس تپانچه بادی 50 متر با ثبت رکورد 159.4پنجم شد و از کسب مدال بازماند. او پیش تر در تپانچه 10 متر به مدال طلا رسیده بود. این ورزشکار پرافتخار بعد از پایان کارش در این ماده، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ ساره جوانمردی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ ساره جوانمردی تیراندازی

دیدگاه تان را بنویسید