جماران

مهم ترین گریه و زاری های کریستیانو رونالدو!

رونالدو در جریان برخی از بازی ها عصبانی می شود و مانند یک کودک رفتار می کند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: رونالدو چه کسی است؟ او فاتح لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس، لالیگا، سری آ و یورو شده است، برنده پنج توپ طلا است، بهترین گلزن بازی های ملی به حساب می آید. در واقع او بهترین گلزن تاریخ است. همچنین بدون شک یکی از برترین بازیکنانی که است تاریخ به خود دیده است. با این حال او کمی بچه ننه است. 

رونالدو بیش از همه به خاطر توانایی فوق العاده اش در گلزنی شناخته شده اما به دلیل کج خلقی های کودکانه اش نیز مشهور است. او کمالگرا است، با قلبش بازی می کند و احتمالا همین ویژگی موجب شده برتر از دیگر حریفانش باشد و او را به یک برنده ذاتی و مشهورترین فرد در دنیا تبدیل کرده باشد. 

همانطور که گفته شد گریه و زاری رونالدو مضحک و خنده دار است و پس از شکست ۴ بر یک النصر برابر الهلال در فینال سوپرجام عربستان دوباره چنین رفتاری دیده شد. اتلتیک در ادامه به مهمترین رفتارهای کودکانه ستاره پرتغالی اشاره می کند. 

النصر ۱-۴ الهلال، آگوست ۲۰۲۴

کریستیانو رونالدو

پس از این که رونالدو در نیمه اول فینال سوپرجام عربستان، النصر را با گلزنی اش در دقیقه ۴۴ از الهلال پیش انداخت همه چیز خوب به نظر می رسید تا اینکه النصر در نیمه دوم از هم پاشید و چهار گل دریافت کرد. ستاره پرتغالی عصبانی شد، اسباب بازی هایش را به شکل مضحکی از پنجره به بیرون پرتاب کرد و دستانش را باز کرد در حالی که هم تیمی هایش به بهترین بازیکن جهان نگاه می کردند که خشمگین شده است. 

پس از این، مالکوم در دقیقه ۷۲ نتیجه را ۴ بر یک به نفع الهلال کرد رونالدو نشان داد که نسبت به عملکرد هم تیمی هایش چه فکری می کند. او با گذاشتن کف دستانش روی هم و قرار دادن آن ها زیر گوشش نشان داد که النصر دیگر می تواند برود بخوابد و انگار می گوید: "من چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟"

با این حال نمایشی که بیش از همه به چشم آمد اشاره به هم تیمی هایش و سپس دست زدن به باسنش بود که نشان می داد آن ها در حال تخلیه روده های خود هستند. سپس در تصاویری که بعد از بازی منتشر شد مهاجم النصر در حال دویدن به سمت رختکن بود و مدال نقره اش را دریافت نکرد.

اورتون ۱-۰ منچستریونایتد، آوریل ۲۰۲۲

کریستیانو رونالدو

در حالی که نمایش رونالدو در عربستان مضحک بود در دیدار اورتون و منچستریونایتد تعجب برانگیز بود اما نه به معنای مثبت. 

رویارویی چندباره با اورتون بخصوص در پایان فصل آسان نیست. زمانی که نتیجه در گودیسون پارک یک بر صفر به نفع میزبان بود باعث ناآرامی رونالدو شد. مهاجم پرتغالی به خاطر عصبانیت و شوت به سمت جایگاه ها با کارت زرد جریمه شد اما رفتارش پس از سوت پایان نابخشودنی بود. 

در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر شد که نشان می داد هنگامی که داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد رونالدو در حال ورود به تونل موبایل یکی از هواداران را پرتاب می کند و جلویش روی زمین می‌افتد. مهاجم پرتغالی از طریق شبکه های اجتماعی به خاطر رفتارش عذرخواهی کرد. 

صربستان ۲-۲ پرتغال، مارچ ۲۰۲۱

کریستیانو رونالدو

کریستیانو این بار حق داشت. عصبانیتش موجه بود. زمانی که نتیجه  ۲-۲ بود و بازی در وقت های اضافه در جریان بود رونالدو در محوطه جریمه صاحب توپ شد و دروازه‌بان را کنار زد و به سمت دروازه خالی شوت کرد.

استفان میترویچ، مدافع صربستان به سمت توپ دوید و در نزدیکی خط توانست توپ را دور کند. در آن بازی از VAR استفاده نمی شد و داور اعلام کرد توپ از خط رد نشده و بازی ادامه پیدا کرد. با این حال صحنه آهسته نشان داد که توپ به طور کامل از خط عبور کرده است. طبیعی بود که رونالدو از این اتفاق خشمگین شود، او از شدت خشم قرمز شد، بازوبندش را باز کرد، آن را محکم به زمین کوبید و با خشم زمین را ترک کرد. 

با وجود بیش از ۳۰ سال سن دیدن چنین واکنشی برای قبول نشدن گل پیروزی دل گرم کننده است. البته برای ما فرقی نمی کند. 

والنسیا ۰-۲ یوونتوس، سپتامبر ۲۰۱۸

کریستیانو رونالدو

رونالدو پس از سه قهرمانی پیاپی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در حالی به یوونتوس پیوست که بانوی پیر ۲۲ سال در انتظار فتح این جام برای سومین بار بود. 

به همین خاطر زمانی که ستاره پرتغالی پس از ۱۵۴ بازی در لیگ قهرمانان به دلیل کشیدن موی جیسون موریو، مدافع والنسیا  برای نخستین بار کارت قرمز دریافت کرد برایش خیلی گران تمام شد. 

فلیکس بریش پس از بحث با کمک داور تصمیم گرفت به رونالدو کارت قرمز نشان دهد. ستاره پرتغالی نمی توانست باور کند. او با داور بحث کرد و دستانش را به نشانه اعتراض بالا برد و در حالی که شوک زده بود روی زمین افتاد. او با چشمان گریان زمین را ترک کرد و در حالی که توسط یکی از اعضای کادر فنی دلدار داده می شد به سمت تونل رفت. 

پس از بازی با دیدن تصاویر ویدئویی مشخص شد این برخورد بیشتر شبیه به ساییده شدن مو بوده است تا کشیدن مو. به همین خاطر کارت قرمز رونالدو بخشیده شد. 

رئال مادرید ۳-۰ آلمریا، آپریل ۲۰۱۵

کریستیانو رونالدو

این یک راز نیست که رونالدو عاشق گلزنی است و در آن زمان در بهترین دوران گلزنی خود به سر می برد. هر بازی که در باز کردن دروازه حریفان ناکام می ماند به معنای این بود که از بازیکنان بارسلونا، تیم رقیب یعنی لیونل مسی و لوییس سوارس برای آقای گلی در فصل عقب می ماند.

رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو ۲ بر صفر از آلمریا پیش بود و نتیجه تقریبا مشخص شده بود. با این حال رونالدو هنوز موفق به گلزنی نشده بود. به همین خاطر وقتی پاس از کنار زمین به محوطه جریمه رسید و آلوارو آربلوئا زودتر از رونالدو به توپ ضربه زد مهاجم پرتغالی عصبانی شد. 

زمانی که هم تیمی های آربلوئا به سرعت نزدیک مدافع اسپانیایی شدند تا نخستین گلش را در فصل به او تبریک بگویند رونالدو به تنهایی درون دروازه ایستاد و با خشم به سمت تور دروازه شوت کرد. آربلوئا پس از بازی گفت: "حرکت رونالدو من را آزار نداد. طبیعی است که خشمگین باشد. او گل نزده بود، او دوست دارد همیشه گلزنی کند."

پرتغال ۴-۰ اسپانیا، نوامبر ۲۰۱۰

کریستیانو رونالدو

رونالدو از هیچ چیز به اندازه دزدیدن گل هایش توسط هم تیمی هایش متنفر نیست، حتی با این که گل آربلوئا برابر آلمریا هرگز به مهاجم پرتغالی نرسید او حق خود می دانست که از آن اتفاق خشمگین شود.  

هر بار که پرتغال با اسپانیا بازی می کند آتش بازی به راه است. این نکته را نباید از یاد نبرد که اسپانیا چند ماه پیش فاتح جام جهانی شده بود و رونالدو مشتاق بود همسایه پرتغال را تا جایی که می تواند آزار دهد. 

او تقریبا این کار را انجام داد. زمانی که با جرارد پیکه تک به تک شد و از هم تیمی سابقش در منچستریونایتد عبور کرد خود را در موقعیتی دید که می تواند شوت بزند. او توپ را از بالای سر ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اسپانیا عبور داد و زمانی که توپ به گوشه دروازه می رفت نانی ناگهان مقابل دروازه حاضر شد و با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد. 

داور گل نانی را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد، ضربه ای که می توانست نخستین گل بازی باشد. رونالدو در واکنش به این اتفاق به صورت نمایشی شروع به چرخیدن در آن محل کرد و مشتش را در هوا چرخاند. سپس با خشم بازوبندش را روی زمین کوبید و عصبانیتش را به نانی نشان داد. 

پرتغال، اسپانیا را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و برد تاریخی کسب کرد اما این دیدار حداقل در ذهن رونالدو به عنوان بازی در یادها ماند که نانی یکی از بهترین گل های ستاره پرتغالی را دزدید. 

نانی گفت: "به توپ ضربه زدم چون فکر نمی کردم آفساید باشد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. پس از این که فرصت داشتم به آن قضیه فکر کنم از رونالدو عذرخواهی کردم. آن می توانست بهترین لحظه بازی باشد که من نباید آن را خراب می کردم." به نظر می رسد رونالدو هرگز نانی را به این خاطر نبخشید. 

منچستریونایتد ۲-۰ منچسترسیتی، می ۲۰۰۹

کریستیانو رونالدو

زمانی که یونایتد در داربی منچستر ۲ بر صفر از سیتی پیش بود سر الکس فرگوسن تصمیم گرفت رونالدو را کمی بعد از دقیقه ۶۰ تعویض کند. مهاجم پرتغالی که گل نخست بازی را از طریق ضربه آزاد به ثمر رسانده بود می خواست گل های بیشتری به نام خود ثبت کند تا بتواند در رقابت با نیکلاس آنلکا و استیون جرارد در کسب کفش طلا برنده شود. 

رونالدو وقتی شماره اش را در تابلو داور چهارم دید شوکه شد و با خشم زمین را ترک کرد. سپس گرم‌کنی که به او دادند را بر زمین کوبید و در حالی که سرش را تکان می داد شروع به اشک ریختن کرد چون کفش طلا را از دست داده بود. 

آنکلا پس از این که در چهار هفته پایانی چهار گل به ثمر رساند توانست برنده این جایزه شود و چند ماه بعد رونالدو یونایتد را ترک و با رئال مادرید قرارداد امضا کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید