گزارش جماران

تغییر موضع نایب قهرمان المپیک در 24 ساعت؛ چرا مهمدی حرفش را عوض کرد؟

علیرضا مهمدی در فاصله کمتر از 24 ساعت دو مصاحبه با مضمون مختلف داشت و نظرات متفاوتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ علیرضا مهمدی، نایب قهرمان کشتی فرنگی المپیک توکیو روز گذشته ابتدا در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم از شرایط سخت معیشتی و وضعیت زندگی پیش از موفقیت در المپیک گفت.

مهمدی در بخشی از سخنان خود گفته بود:« مردم ایذه خیلی اذیت شده‌اند، رفاه ندارند و فقیرند. پدر خودم کارگر است و در عسلویه کار می‌کند. اینجا همه از وقتی بالغ می‌شوند،‌ کارگری می‌کنند و خیلی‌ها به عسلویه می‌روند، من وقتی مدال گرفتم خودم دو سه بار به عسلویه رفتم،‌ جایی که کارگران کار می‌کنند. پدرم جزو همان‌هاست. باید اَبر انسان باشی که آنجا دوام بیاوری، در آن گرمای وحشتناک شرجی که گاز داخل هوا پخش است و به زور نفس می‌کشی.  پول کارگری هم که مشخص است، من جایی استخدام نیستم و جز این ماه‌های منتهی به المپیک که بعد از کسب سهمیه برای ما حقوق و کمی پاداش تعیین شده بود، درآمدی نداشتم و پدر کارگرم هزینه‌هایم را تامین می‌کرد. با درآمد کارگری پدرم به اینجا رسیدم. اهل گله و شکایت هم نیستم. وقتی مردم به استقبالم آمدند، فقط آرزو کردم که این مردم طوری زندگی کنند که حق‌شان هست. یک لحظه شاد کردن آنها یک دنیا ارزش داشت. آنها از رفاه و چیزهای اولیه زندگی به دورند، فقر حرف اول را می‌زند.»

این مصاحبه در حالی بود که شب قبل تر از آن، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گویی تلویزیونی از وضعیت استخدامی کشتی گیران سخن گفت و اعلام کرد اکثر ورزشکاران عنوان دار این رشته استخدام شده اند. این مصاحبه مهمدی باعث شد تا صحبت های دبیر نقض شود و خیلی ها به رئیس فدراسیون کشتی خرده بگیرند که چگونه از استخدام کشتی گیرها صحبت می کند در حالی که نایب قهرمان المپیک صراحتا اعلام کرده در جایی مشغول به کار نیست و پیش از المپیک وضعیت معیشتی سختی داشته است.

بعد از این موضوع و در کم تر از 24 ساعت، نایب قهرمان ایذه ای المپیک این بار در مصاحبه با ایسنا، نظر خود را تغییر داد و از پیگیری های رئیس فدراسیون کشتی برای استخدامش گفت.

مهمدی گفت:« دست علیرضا دبیر درد نکند او همیشه پیگیر کارهای من و خانواده‌ام بوده و همیشه سعی کرده است تا حد امکان مشکلات ما را حل کند تا با آرامش هر چه بیشتر فقط به فکر تمرین باشم. او حتی پیگیر استخدام من و حتی خانواده‌ام بود و جا دارد از او قدردانی کنم. در طول این چند سال من فقط از فدراسیون کشتی حقوق گرفتم. در طول سال گذشته ماهیانه از فدراسیون کشتی حقوق گرفتم. جدا از آن در مراسم‌های مختلف نیز پاداش به من تعلق گرفت. دست دبیر درد نکند و امیدوارم بتوانم با کسب مدال‌های خوشرنگ زحمات او و کادر فنی تیم ملی را جبران کنم.»

حالا مشخص نیست آیا در مصاحبه اول مهمدی او نتوانسته خوب منظورش را بیان کند و سپس در مصاحبه امروز خود سعی کرده به اصلاح گفته ها و رفع ابهام بپردازد، یا فشارهای بیرونی و مواردی از این دست باعث شده تا او تغییر موضع دهد؟ به هرحال هر چه که هست، نایب قهرمان المپیک در کمتر از 24 ساعت دو اظهار نظر کاملا متفاوت داشت و حالا مشخص نیست باید دقیقا کدام یک را باور کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید