گزارش جماران

زیباترین ورزشگاه جهان در دل طبیعت بکر نروژ

ورزشگاه هنبنگسوائر با وجود نداشتن جایگاه و صندلی زیباترین زمین فوتبال در دنیا است.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: ورزشگاه هنینگسوائر، واقع در جزایر لوفوتن نروژ یکی از زیباترین زمین های فوتبال به حساب می آید با وجود اینکه کوچک و بدون جایگاه تماشاگران است. این ورزشگاه خاص را چشم اندازی فوق العاده احاطه کرده است، جایی که کوه های صخره ای، دریای نروژ و خورهای کوچک محافظت شده آن را به یک منظره خاص و خوش عکس تبدیل می کند. 

با وجود این که سازه ای معمول همچون ورزشگاه های بزرگ ندارد اما زیبایی طبیعی اش موجب جذب توریست ها، عکاسان و ورزش دوستان شده است. به نوشته ال اسپانیول، این زمین فوتبال در روستای کوچک ماهیگیری هنینگسوائر قرار دارد که بخشی از مجمع الجزایر لوفوتن است. این منطقه به خاطر چشم اندازهای فوق العاده و نزدیکی اش به مدار شمالگان مشهور است. 

ورزشگاه هنینگسوائر

این روستا کمتر از ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و به خاطر صنعت ماهیگیری اش به خصوص تولید روغن ماهی نمک سود شده که یکی از بهترین های دنیاست مشهور است. با این حال در سال های اخیر فوتبال در این منطقه برجسته شده است و ورزشگاه هنینگسوائر را نه تنها به یکی از سمبل های روستا بلکه به زیبایی طبیعی نروژ تبدیل کرده است. 

چیزی که این ورزشگاه را خاص کرده است ظرفیتش یا سازه مدرنش نیست بلکه هارمونی اش با طبیعت است. زمین بازی توسط کوه ها و دریا احاطه شده است و ترکیبی دیدنی را به وجود آورده است. این کنتراست سبز چمنی و چشم انداز صخره ای و دریایی که احاطه اش کرده به یک منظره رویایی برای همه تبدیل شده است. همچنین محلی فوق العاده برای عکاسان و عاشقان فوتبال که به دنبال تجربه های خاص هستند به حساب می آید. 

با وجود اینکه نه جایگاهی وجود دارد و نه صندلی، ورزشگاه توسط ساکنین هنینگسوائر استفاده می شود و آن ها بازی های فوتبال آماتور را در آن جا برگزار می کنند. با توجه به زیرساختی که دارد می توان در طول زمستان های تاریک و طولانی فوتبال بازی کرد اما در حقیقت این تابستان است که به لطف آفتاب نیمه شب زمین جان می گیرد. 

ورزشگاه هنینگسوائر

در طول این دوران جوانان محلی از روشنایی همیشگی برای فوتبال بازی کردن در هر ساعت روز و شب استفاده می کنند و ورزشگاه را به محل مهمی تبدیل می کنند. این ورزشگاه همچنین در سطح بین الملی توجه ها را به خود جلب کرده است. برندهای مهم از آن برای تبلیغات خود استفاده می کنند و در کمپین یوفا به نام "بازی کردن در هر کجا" برجسته شد (در این کمپین فوتبال در خاص ترین زمین های دنیا برگزار می شود). 

همچنین بازیکنان به نامی همچون ادا هگربرگ به تحسین این ورزشگاه پرداخته اند. این زمین فوتبال که ابتدا تنها محلی ها آن را می شناختند اکنون به مقصد کسانی تبدیل شده است که دنبال بازی کردن در طبیعت بکر هستند.

 یکی از ویژگی های عجیب ورزشگاه هنینگسوائر ساختار اطرافش است که علاوه بر این که موجب محدودیت زمین شده برای ماهیگیری روغن ماهی استفاده می شود و منبع مهمی برای اقتصاد منطقه است.‌ این تقابل ارتباط عمیق میان فرهنگ ماهیگیری منطقه و زندگی روزمره ساکنینش را نشان می دهد. دیدن چهره شگفت زده توریست ها از این ترکیب عادی است. 

ورزشگاه هنینگسوائر

این ورزشگاه همچنین میزبان مسابقات ورزشی غیرمعمول بوده است مانند برگزاری بازی بین تیم زنان سن دیگو و بازیکنان محلی که توجه همه را به خود جلب کرد. مسابقات این چنینی نشان می دهد ورزشگاه توانایی آن را دارد تا با انسان های مختلف دنیا در یک محیط دوستانه و ورزشی ارتباط برقرار کند. 

بیش از این که آنجا یک ورزشگاه باشد سمبلی از هارمونی میان طبیعت و ورزش است، محلی که صدای دریا و باد با فریاد بازیکنان و تماشاگران در هم آمیخته می شود و آن را تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد می کند. در جهانی که فوتبال همیشه با زیرساخت های عظیم همراه می شود این زمین کوچک در جزایر دور افتاده لوفوتن چشم اندازی متفاوت را پیشنهاد می دهد: فوتبال در خالص ترین شکل خود حول یک زیبایی طبیعی بی نظیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید