تاج: ورود زنان به استادیوم نیاز به ممیزی ندارد/ نگرانیم که صداوسیما VAR را تایید نکند!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مقامات کشور به این نتیجه رسیده‌اند که برای تهران یک ورزشگاه کافی نیست. آزادی بازی‌های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی را برگزار می‌کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، مهدی تاج، امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: ورزشگاه یادگارامام (ره) در مجموع از هر لحاظ دارای استاندارد است اما این ورزشگاه تنها به یک شرط می‌تواند میزبان مسابقات لیگ‌ برتر باشد که گیت‌های ورودی به موقع نصب شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا برای مربیگری تیم ملی امید با رسول خطیبی گفت و گو کرده یا نه؟ گفت: رسول خطیبی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نیمکت تیم ملی امید است.

او در خصوص حضور بانوان عکاس در بازی سپاهان و شباب الاهلی اظهار کرد: باید بیایند. این یک ضرورت است و باید آن را بپذیریم. ما با بی بند و باری مخالفیم و دنبال این حرف‌ها نیستیم. ما به دنبال ضرورتی هستیم که به فوتبال بین المللی مربوط است. در بازی‌هایی که بود و بانوان آمدند، مشکلی پیش نیامد و همه چیز به درستی انجام شد.

تاج در خصوص ساخت ورزشگاه جدید در تهران اظهار کرد: ورزشگاه آزادی یک ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری است ولی شاید ۱۰۰ هزار صندلی نداشته باشد. در آینده نه چندان دور خواهید دید که ورزشگاهی بسیار عالی می‌شود و نیاز کشور را به اندازه زیادی تامین خواهد کرد. ما فقط برای برخی از بازی‌های‌مان ۱۰۰ هزار هوادار می‌آید. برای همه بازی‌ها اینطور نیست. مقامات کشور به این نتیجه رسیده‌اند که برای تهران یک ورزشگاه کافی نیست. آزادی بازی‌های استقلال و پرسپولیس و تیم ملی را برگزار می‌کرد. ورزشگاه تختی هم هست ولی کافی نیست. یک ورزشگاه دیگر ساخته می‌شود که مقدمات آن در حال انجام است.

تاج درباره احتمال میزبانی تراکتور از پرسپولیس با حضور تماشاگران گفت: یکی از شاخصه‌های من این است که استخوان لای زخم نمی‌گذارم. یعنی احتمال را ۵۰-۵۰ می‌گذارم که می‌شود یا نمی‌شود. اگر ورزشگاه گیت‌های الکترونیکی را برطرف کند که البته دیدم که در حال نصب این گیت‌ها هستند، اگر این مشکل برطرف شود تراکتور میزبانی خواهد کرد. اصلا امکان این وجود ندارد که ما ۱۷ هزار بلیت بفروشیم و بعد ۴۰ هزار نفر به استادیوم بیایند. اینطور باشگاه به حقوقش نمی‌رسد. باشگاه‌ها با این درآمدها در ایران زندگی می‌کنند. اصلا جدای آن اگر اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگو است؟ این افراد از کجا آمده‌اند؟ ما امسال تلاش می‌کنیم و شاید موفق نشویم ولی بالاخره باید یکی از آنها انجام شود. پای این حرف ایستاده‌ایم. اگر گیت‌ها آماده شوند مشکلی برای میزبانی نیست. اصلا فدراسیون از خدایش است که بازی با تماشاگر باشد تا شور و نشاط در زمین باشد. شک ندارم که مابقی کارها هم در تبریز انجام می‌شود چون با همت زیاد به دنبال برطرف کردن مشکلات ورزشگاه یادگار هستند.

«تیم‌های لیگ برتری ملزم به تشکیل تیم‌های بانوان هستند؟» تاج در پاسخ به این سوال گفت: این هم قطعی است. جزو الزامات است و امسال نه، سال آینده قطعا باید تیم بانوان داشته باشند. اگر بگویم که کنفدراسیون فوتبال آسیا چقدر سخت‌گیری می‌کند ناامید کننده است و برای اولین بار می‌گویم. AFC گفته سال آینده هیچ باشگاهی نمی‌تواند هم در رشته فوتبال و هم در رشته دیگری مانند بسکتبال و کشتی فعالیت کند. باید همه رشته‌ها یک باشگاه شوند و فوتبال هم یک باشگاه باشد. کار سختی است و یک ضرورت است.

او همچنین گفت: حسن حضور در AFC همین بود که ما به سمت اخذ مجوز حرفه‌ای برویم. الان هم پیش بینی می‌کنم که سال آینده این اتفاق بیفتد. ما یک دفعه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ذوب آهن، گل گهر، سپاهان و مس سونگون از جمله باشگاه‌هایی هستند که در رشته‌های دیگر فعالیت دارند. سال آینده این قانون AFC اجرا می‌شود و مقدمات آن را فراهم می‌کنیم. باشگاه‌ها باید باشگاهی باشند که فقط فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی داشته باشند و اگر می‌خواهند در رشته‌های دیگری فعالیت داشته باشند، باشگاه دیگری بزنند.

تاج درباره اینکه آیا از وضعیت چمن ورزشگاه یادگار امام رضایت دارد یا نه؟ گفت: من که خیلی پسندیدم و به نظرم بی ایرادترین چمن است. درست کردن چمن کار راحتی نیست و ما در کمپ تیم‌های ملی این کار را کردیم.

تاج در پاسخ به مطالبه خبرنگاران تبریزی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال باید به خاطر اشتباه داوری که باعث شد قهرمانی تراکتور در لیگ برتر از دست برود، اظهار کرد: ما که رسماً امروز عذرخواهی کردیم. در آن بازی برای تراکتور اشتباه آقای فغانی رخ داد که دست فدراسیون نبود و واقعیت این است که اگر آن سال داوری بدون مشکل بود [اتفاق دیگری می‌افتاد]، مثلا همین بازی آخر فصل گذشته که پرسپولیس با مس رفسنجان داشت ۱۰ داور گفتند که گل پرسپولیس آفساید بوده و ۱۰ داور هم گفتند آفساید نبوده، ما آخر هم نفهمیدیم که بود یا نبود. آخرش گفتند که بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد قهرمان تیم دیگری بود. ما باید از استقلال هم عذرخواهی کنیم ولی باید امیدوار باشیم که VAR را بیاوریم. واقعیت این است که با زحمت این کار را انجام می‌دهیم. ما باید از منابعی که داریم باید به هیات‌ها و تیم ملی کمک کنیم. ما ۱۱۰ میلیارد تومان هم باید از دولت بگیریم که آن هم خوب است. ما بابت اتفاقاتی که افتاده عذرخواهی می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که هزینه VAR چقدر است؟ گفت: آن را با آقای زنوزی حساب می‌کنیم (با خنده.) هر دستگاه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار است.

تاج درباره استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در فصل جدید لیگ برتر هم اظهار کرد: این سیستمی که داریم به ایران می‌آوریم یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های موجود است و این را فیفا به ما داده است. فیفا آن را تایید کرده و پول مرحله اول آن را فیفا داده که اگر به ما بود موفق نمی‌شدیم. در جلسه‌ای که داشتیم دوستان گفتند که صدا و سیما هم باید تایید کند. ما راضی بودیم و دنبال همین هستیم که تایید کنیم ولی گفتند که امکان آن برای ما در اراک نیست. برای بازی پنجشنبه گفتند که می‌رویم و می‌بینیم. امیدواریم که تایید کنند و ما این دستگاه‌ها را بیاوریم. ما نگران این هستیم که دستگاه‌ها را بیاوریم و صدا و سیما یک ان‌قلتی روی آن بگذارد که داستان دیگری داشته باشیم که چرا این دستگاه را آوردیم. گرفتاری‌های ما هم خاص است. بازی‌ها با VAR انجام می‌شود اما صدا و سیما باید آن را تایید کند. جابجایی این دستگاه‌ها بسیار سخت است و هرکدام نزدیک به چهار پنج تُن است.

او در مورد احیای باشگاه ماشین سازی تبریز نیز گفت: قطعا اگر بنا باشد ماشین سازی بیاید کاری انجام می‌دهیم. این انجام خواهد شد اما کافی نیست. ماشین سازی اگر بخواهد تیم مرحله دوم دسته سوم باشد، همان بهتر که نباشد. ما در اولین فرصت جلسه می‌گذاریم و در این مورد صحبت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حمایت از امیر قلعه نویی تا جام جهانی بعدی گفت: بله! فوق العاده از آقای قلعه نویی راضی هستیم و با امکاناتی که کشور دارد بهترین بهره برداری را از تیم ملی داشته‌اند و می‌داند که نهایت تلاشمان را کرده‌ایم. شاید الان طلب جدی نداشته باشند اما پنج، شش ماه است که بدون حقوق کار کرده‌اند. می‌دانید که محدودیت‌های مالی جدی داریم و پول بلوکه شده زیادی در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. سعی کردیم تکالیف خود را برای همه تیم‌های ملی انجام دهیم و مشخصا هم از آقای قلعه نویی متشکریم و راضی هستیم. او واقعا وقت می گذارد. واقعیت این است که آقای قلعه نویی خیلی فنی و در عین حال علمی است. هر بازی را آنالیز می‌کند و یک تیم قوی آنالیز آورده است. از همه باشگاه‌ها مشورت می‌گیرد و از این چیزها خیلی راضی هستم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط ورزشگاه یادگار امام گفت: من دیروز تمام موارد را یادداشت کردم. موتورخانه و VVIP عالی بود و چمن بسیار خوبی داشت. اتاق VAR یک مشکلی داشت که با دوستان صحبت کردم. مشکلی اصلی این است که کابلی که استفاده می‌شود امکان دارد مشکل‌ساز شود و فاصله آن زیاد است. می‌خواهند به سرعت به اینجا بیایند و آن بازی هفته دوم قطعا با VAR برگزار می‌شود. همه چیز را در این ورزشگاه خوب دیدم و مساله الان گیت است. اگر گیت‌ها آماده نشود بازی تراکتور با پرسپولیس بدون تماشاگر خواهد بود. بازی خیلی پرشوری است و خودمان خیلی دلمان می‌خواهد را حضور تماشاگران برگزار شود. اگر گیت‌ها آماده شود مشکلی نخواهد بود و بازی با VAR و تماشاگران برگزار می‌شود. جا دارد از اداره کل ورزش استان تشکر کنم و امیدوارم گیت‌ها دچار اشکال نکند.

تاج درباره احتمال برگزاری بازی‌های ملی در ورزشگاه یادگار عنوان کرد: چمن عالی است. ورزشگاه آزادی را باید آماده کنیم که برای یکی دو هفته دیگر آماده می‌شود. به نظرم تا سه، چهار هفته دیگر هم جا دارد. بازی اول تیم ملی را به ورزشگاه فولادشهر می‌بریم. جا دارد از مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تشکر کنم که ۳۸ میلیارد تومان به تجهیز ورزشگاه اختصاص دادند و شبانه روزی آنجا کار می‌شود. فولادشهر ورزشگاهی بود که فکرش را هم نمی‌کردیم حتی به مسابقات لیگ برسد. اگر تبریز زودتر می‌گفت شاید اینجا را انتخاب می‌کردیم. حضور پرشور طرفداران در تبریز فشار زیادی به حریفان می‌گذارد و امیدواریم اگر بازی بعدی در آزادی نشد، یادگار امام را انتخاب کنیم.

تاج درباره اینکه مدیرکل ورزش و جوانان تبریز اعلام کرده بود ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیاز به ممیزی دارد، گفت: نیازی به ممیزی ندارد. فدراسیون فوتبال نمی‌تواند بگوید که بازی بدون بانوان برگزار شود. این یک اختیار نیست، یک الزام است. جزو مقررات است و قوانین می‌گوید بانوان بیایند. آقای ستوده نژاد به الزامات درست اشاره کردند و باید برطرف شود تا مشکلی برای حضور بانوان نباشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید