سعید محمد پور در گفت‌وگو با جِی پلاس:

برخی کمک‌های نصیر شلال در حد کادر فنی نیستند/ انتظارات از وزنه برداری برآورده نشد

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران گفت: برخی از اعضای کادر فنی که کمک نواب نصیر شلال هستند در حد کادرفنی نبودند؛ قبلا امتحان خود را پس دادند و کارنامه درخشانی ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید محمد پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در المپیک گفت:  از قبل المپیک هم مشخص بود کار سخت است اما نیم نگاهی به مدال برنز برای هر دو نماینده داشتیم ؛ علی داوودی لحظه آخر مدال را از دست داد.  بیشتر از این نمی‌شد برای المپیک کاری کرد  زیرا فقط همین دو سهمیه را داشتیم اما آن انتظاری که از وزنه برداری بود برآورده نشد. چیزی که من اخیرا از نزدیک دیدم فدراسیون شرایط خوبی را از جمله اردوهای متمرکز و اعزام به مسابقات فراهم کرده که همین موارد موجب انگیزه می‌شود اما به نظرم باید با همفکری بزرگان این رشته چاره اساسی اندیشیده شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا نواب نصیر شلال تا این زمان توانسته به عنوان سرمربی انتظارات خانواده وزنه برداری و هواداران این رشته را برآورده کند تصریح کرد:  نواب برای من واقعا عزیز و قابل احترام است و اگر هم نقدی داشتم از سر دوستی و خیرخواهی بوده؛ شاید در جایگاهی نباشم که نظر بدهم اما با تمام احترامی که برای دوستان کادر فنی قائل هستم  برخی از آنها که کمک نواب هستند  در حد کادر فنی نبودند ، قبلا هم امتحان خود را پس دادند و کارنامه درخشانی نداشتند بنابراین انتظار می‌رفت نواب نصیر شلال از کمک‌های بهتری استفاده کند. با صحبت‌هایی که شنیدم پیشرفت خوبی داشتیم اما پیشرفت علی داوودی چشمگیر نبود با این حال بعضی از وزنه برداران که رده سنی  جوانان هستند یا تازه وارد بزرگسالان شدند این طور که شنیدم پیشرفت خوبی داشتند. در کل ریاست فدراسیون و کمیته فنی باید تصمیم بگیرند چه فکری باید کرد که در آینده این جوانان تأثیر گذار باشد.

نواب نصیر شلال  در صحبت‌های خود  گفته وزنه برداری را ویرانه تحویل گرفتیم اما علی داوودی با همان شرایط نقره المپیک را کسب کرده بود؛ محمد پور همچنین در این باره گفت:  نقره‌ای که داوودی در توکیو کسب کرد و خیلی هم ارزشمند بود اما شرایط آن زمان با این دوره خیلی متفاوت است؛ دو وزنه بردار ارمنستان اگر شرایط  مثل  دوره قبل بود و  شرکت نمی‌کردند باز هم داوودی نقره می‌گرفت. علی داوودی توکیو نقره گرفت اما رکوردها خیلی پایین بود و خیلی از وزنه برداران به خاطر یک سری از مشکلات نتوانستند شرکت کنند. المپیک ریو هم سهراب مرادی و کیانوش رستمی طلا گرفتند اما نمی‌توان گفت دستاورد علی مرادی بود چون از سال‌ها قبل که این وزنه‌ها را می‌زدند و ساخته آن فدراسیون نبودند. علی مرادی  در شش ماه اول ریاست خود که خودم هم در اردو بودم شرایط خیلی خوبی فراهم کرد اما بعد از آن  خیلی ضعیف شد و خیلی از بچه‌ها که یکی از آنها هم من بودم آسیب دیدیم.

قهرمان المپیک لندن در ادامه تصریح کرد: المپیک پاریس در دسته سنگین وزن یکی از بالاترین سطح مسابقات را در طول تاریخ  داشتیم، حتی تالاخادزه در یک ضرب دوم شد و در دوضرب هم باور کنید اگر آخرین حرکت وزنه بردار ارمنستانی درست انجام می‌شد  فکر نمی‌کنم تالاخادزه می‌توانست حرکت آخرش را ثبت کند. واقعا رکوردها بالا بود.  در دسته مصطفی جوادی هم نفر اول رکوردهای فوق‌العاده‌ای زد اما به نظرم جوادی توان این را داشت که اگر درست هدایت می‌شد نسبت به سال گذشته پیشرفت می‌کرد چون انتظار می‌رفت امسال بهتر در این وزن جا بیفتد و توان داشت نقره المپیک را کسب کند. 

سعید محمد پور با اشاره به صحبت‌های سجاد انوشیروانی مبنی بر اینکه روزهای روشن در راه است گفت: حقیقتا من در اردو نبودم و بچه‌ها را ندیدم اما از صحبت‌هایی که می‌شنوم  و ارتباطی که با برخی مربیان شهرستان‌ها دارم جوان‌هایی که آمده‌اند بسیار مستعد هستند و می‌توانند نسل طلایی را بسازند به شرط اینکه با مدیریت درست در مسیر مناسب قرار بگیرند تا به خودباوری برسند. باور کنید وزنه برداری خیلی سخت تر از رشته‌های دیگر است و زمان طولانی تری برای پیشرفت می‌خواهد؛ به نظر من امکانش وجود دارد اما همان طور که گفتم مدیریت و شرایط ایده‌آل می‌خواهد چون ۵_۶ جوان داریم که تک تکشان می‌توانند مدال المپیک کسب کنند. 

او در پایان صحبت‌های خود گفت: واقعیت این است که ما در المپیک سیدنی تیم پرستاره ای داشتیم در آتن کمی افت کردیم پکن نتیجه‌ای نگرفتیم دوباره در لندن نتیجه تاریخی را گرفتیم؛  ریو ضعیف بود توکیو ضعیف تر شدیم و اکنون هم از دوره قبل ضعیف تر عمل کردیم. زمانی که کوروش باقری سرمربی شد خیلی اختلاف نظرها با حسین رضا زاده بود اما  به دلیل این که توانمندی کوروش باقری را دید او را انتخاب کرد و همه بچه‌ها کمتر از دو سال پیشرفت خیلی خوبی داشتند. به نظرم از افرادی که توانمند هستند باید استفاده شود البته اکنون هم می‌بینم فدراسیون نظرات دیگران را می‌پرسد و امید ما این است بهتر از این شرایط فراهم شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید