جماران

آمریکا به لطف مدال های نقره بیشتر قهرمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد

آمریکا با کسب ۴۰ مدال طلا در رتبه نخست رنکینگ بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس یکشنبه عصر به پایان رسید و آمریکا توانست با کسب ۴۰ مدال طلا قهرمان شود. این کشور که تا آخرین روز رقابت نزدیکی با چین داشت به لطف مدال های نقره بیشتر (۴۴) در رتبه نخست جدول مدال ها قرار گرفت. چین با ۴۰ طلا و ۲۷ نقره در جایگاه دوم ایستاد. 

ژاپن در آخرین روز با کسب دو طلا از استرالیا پیشی گرفت و با ۲۰ مدال زرین در رتبه سوم قرار گرفت. این کشور در مجموع ۴۵ مدال به دست آورد. استرالیا با ۱۸ طلا در جایگاه چهارم قرار گرفت. فرانسه میزبان توانست ۱۶ مدال طلا به دست آورد و رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد. سپس هلند و بریتانیا به ترتیب با ۱۵ و ۱۴ طلا در جایگاه های بعدی دیده می شوند. 

کره جنوبی سومین تیم آسیایی با بهترین عملکرد بود. این کشور با کسب ۱۳ طلا در رتبه هشتم قرار گرفت. کره در مجموع ۳۲ مدال به دست آورد. ازبکستان با هشت طلا چهارمین تیم آسیایی با بهترین عملکرد رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد. سپس ایران دیده می شود که با کسب ۳ طلا در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت. تمام ۱۲ مدال ایران در رشته های کشتی و تکواندو به دست آمد. 

آمریکا بیش از همه کشورها مدال کسب کرد. ورزشکاران این کشور ۱۲۶ بار روی سکو رفتند. سپس چین با ۹۱ مدال دیده می شود (۲۷ نقره و ۲۴ برنز). بریتانیا در رتبه بعدی است که ۶۵ مدال به دست آورد اما چون اغلب مدال هایش برنز و نقره بودند در جایگاه پایینی قرار گرفت. فرانسه ۶۴ مدال کسب کرد. ورزشکاران این کشور ۲۶ مدال نقره و ۲۲ برنز به دست آوردند.

 

Screenshot_20240811-214939_Chrome

دیدگاه تان را بنویسید