جماران

لحظات عاشقانه بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

هواداران در جریان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شاهد خواستگاری ورزشکاران و مدال آوری زوج ها بودند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: پاریس، میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۴ به شهر عشاق معروف است. برخی از ورزشکاران از این فرصت استفاده کردند تا در مهمترین تورنمنت ورزشی جهان و در پایتخت عشق با کسی که دوست دارند پیوندی ابدی ببندند. در طول این ۱۶ روز ورزشکاران یا پارتنرهایشان از همدیگر خواستگاری کردند تا دوباره لحظات عاشقانه در المپیک دیده شود. در همان آغاز بازی ها پابلو سیمونت، بازیکن تیم هندبال مردان آرژانتین در دهکده المپیک از ماریا کمپوی، بازیکن تیم هاکی زنان آرژانتین خواستگاری کرد. کمپوی پاسخ مثبت داد و حاضران این لحظه را جشن گرفتند. 

جاستین بست، قایقران آمریکایی توانست مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد اما به همین بسنده نکرد و تصمیم گرفت پس از هفت سال رابطه با لینی دانکن از او خواستگاری کند. بست برای این لحظه تدارک ویژه ای دیده بود و در پای برج ایفل ۲۷۳۸ گل رز زرد چید که به روزهایی اشاره می کرد که از اسنپ چت برای صحبت کردن استفاده کرده بودند. بست در حین خواستگاری گفت: "از اولین روز همراهم بودی. از اولین قرارمان می دانستم که خاص هستی و زمانی که به تو گفتم می خواهم به بازی های المپیک بروم من را تشویق کردی تا تلاش کنم به هدفم دست یابم."

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

خوسه آنتونیو آراندا، جودوکار اسپانیایی در پای برج ایفل برابر لائورا مارتنیس، دیگر جودوکار اسپانیایی زانو زد و از پارتنرش خواستگاری کرد. پیتون اوتردال، پرتابگر آمریکایی یک روز پس از اینکه در مسابقات پرتاب وزنه چهارم شد تصمیم گرفت مدی نیلز را سورپرایز کند و مقابل برج ایفل از او خواستگاری کرد. آلمیر دو سانتوس پس از پایان رقابت خود در پرش سه گام و قرار گرفتن در جایگاه یازدهم در ورزشگاه استادو فرانس از تالیتا راموس خواستگاری کرد. او پس شنیدن پاسخ مثبت حلقه را در دست راست نامزدش کرد. هواداران به او اشاره کردند اشتباه کرده است اما در برزیل رسم است ابتدا حلقه را در دست راست می اندازند و پس از مراسم ازدواج در دست چپ می اندازند. 

از چهار ورزشکار در جریان المپیک پاریس خواستگاری شد. سارا استیارت و شارلین پیکون پس از کسب مدال برنز قایقرانی وقتی به ساحل برگشتند با پیشنهاد رمانتیک پارتنرهایشان روبرو شدند. آن ها به این خواستگاری همزمان پاسخ مثبت دادند و این روز زیبا را با خانواده هایشان مقابل بار روبروی دهکده المپیک قایقرانی جشن گرفتند. استیارت پس از مراسم اهدای مدال گفت: "پارتنرهایمان قبل از بازی ها به ما گفتند اگر مدال طلا یا نقره کسب کنیم نامزد خواهیم کرد. پس از کسب مدال برنز با خودم گفتم پس دیگر نامزد نمی کنیم. با این حال زمانی که به ساحل برگشتیم آن ها منتظرمان بودند تا از ما خواستگاری کنند. لحظه فوق العاده ای در ساحل بود."

آلسیا مائورلی به همراه تیم ملی ایتالیا برنده مدال برنز ژیمناستیک ریتمیک شد. او پس از بازگشت از سکو با ماسیمو برتلونی روبرو شد که مقابلش زانو زد و از ورزشکار ایتالیایی خواستگاری کرد. آلسیا که از این اتفاق سورپرایز شده بود پاسخ مثبت داد. یکی از خاص ترین خواستگاری های المپیک در ورزشگاه استادو فرانس پس از پایان دو ۳۰۰۰ متر با مانع زنان اتفاق افتاد‌. آلیس فینوت که به عنوان نفر چهارم از خط پایان عبور کرد به سمت جایگاه رفت، پینی که در لباسش پنهان کرده بود را در آورد و مقابل پارتنرش زانو زد. او از مارتینس بارگلیا خواستگاری کرد.  روی پین نوشته شده بود: "عشق در پاریس است." فیونت در نشست خبری گفت: "به خودم قول داده بودم اگر رکورد شخصی ام را بهبود ببخشم این لحظه را برای خودم و پارتنرم به فراموش نشدنی کنم."

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

لیو یوچن یکی از به یادماندنی ترین لحظات المپیک پاریس را رقم زد. او در فینال میکس بدمینتون به همراه هوانگ یا کیونگ با غلبه بر حریفانش مدال طلا را کسب کرد. با این حال یوچن با تقدیم دسته گل به کیونگ و خواستگاری از او، پارتنرش را سورپرایز کرد. تماشاگران حاضر در سالن از این لحظه زیبا به وجد آمدند. کیونگ هم مدال طلا برد و هم الماس را. یکی دیگر از زوج هایی که در پاریس مدال کسب کردند روسلا فیامینگو و گرگوریو پلاترینیری بودند. آن ها که از المپیک ۲۰۲۰ توکیو همدیگر را می شناسند در یک ساعت دو مدال گرفتند. فیامینگو با تیم ملی شمشیربازی ایتالیا مدال طلا کسب کرد و پلاترینیری برنز ۸۰۰ متر آزاد شنا را به دست آورد. 

کاترینا سینیاکوا و توماس ماچاک مدال طلای رقابت های تنیس میکس را به دست آوردند. قهرمانی این زوج اهل چک سر و صدای زیادی به پا کرد چون آن ها به تازگی رابطه شان پایان یافته بود. کاترینا و توماس از سال ۲۰۲۱ همدیگر را می شناختند اما پیش از سفر به بازی های المپیک تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. این اتفاق موجب نشد مشکلی در بازی شان پیش بیاد و آن ها مانند دو ورزشکار حرفه ای عمل کردند و توانستند مدال زرین را برای کشورشان به ارمغان بیاورند. با وجود این که سینیاکو و ماچاک دیگر با هم در رابطه نیستند اما یکی از لحظات رمانتیک بازی های المپیک را رقم زدند. 

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

دیدگاه تان را بنویسید