ورزشی جماران؛ به نقل از خانه کشتی، رقابت های کشتی آزاد المپیک پاریس در حالی به پایان رسید که کاروان آمریکا حساب زیادی روی طلاهای کشتی آزاد کرده بود تا بتواند در صدر جدول کلی بازی ها، جای پای خود را محکم کند.

با وجود این آمریکا تا این لحظه با 39 مدال در رده دوم جدول قرار دارد که اگر چه ممکن تا قبل از اختتامیه تیم ملی بسکتبال این کشور طلای چهلم را کسب کند و آن ها قهرمان شوند اما در دوره های قبلی آن ها عادت داشتند با اختلاف بالا قهرمان شوند اما این دوره اگر طلای چهلم را کسب کنند، در تعداد طلاها با چین برابر می شوند و این در حالی است که طلای کشتی آزاد می توانست کمک زیادی به آن ها بکند.

در نهایت نیز تیم آمریکا که در این دوره ستاره های عنوان داری همچون جردن باروز، دیوید تیلور، جی دن کاکس و... را همراه خود نداشت، در مجموع 6 وزن به 1 نقره و 2 برنز رسید.

اسپنسر لی در وزن 57 کیلوگرم تنها نقره آمریکایی ها را کسب کرد، و کایل دیک در 74 کیلوگرم و آرون بروکس در 86 کیلوگرم نیز به برنز رسیدند.

گفتنی است آخرین باری که کشتی آزاد آمریکا در المپیک مدال نگرفت به سال ۱۹۶۸ یعنی ۵۵ سال پیش بر می‌گردد.

البته آمریکا در سال ۱۹۸۰ المپیک را تحریم کرد و در این دوره شاهد حضور هیچ کشتی‌گیری از آمریکا در آن رقابت‌ها نبودیم. آخرین امید آمریکایی‌ها برای کسب طلا در این دوره کایل اسنایدر بود که همانند جهانی بلگراد برابر احمد تاج‌الدینوف شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عملکرد کشتی گیران آزادکار آمریکا در ۱۰ دوره پیشین المپیک:

۱۹۸۴ لس‌آنجلس: ۷ طلا (بابی ویور، راندل لویس، دیو شولز، مارک شولز، اد بانچ، لو بانچ و بروس بومگارتنر)

۱۹۸۸ سئول: ۲ طلا (کنی ماندی و جان اسمیت)

۱۹۹۲ بارسلون: ۳ طلا (جان اسمیت، بروس بومگارتنر و کوین جکسون)

۱۹۹۶ آتلانتا: ۳ طلا (تام برندز، کورت انگل و کندل کراس)

۲۰۰۰ سیدنی: ۱ طلا (براندون اسلی)

۲۰۰۴ آتن: ۱ طلا (کائل ساندرسون)

۲۰۰۸ پکن: ۱ طلا (هنری سجودو)

۲۰۱۲ لندن: ۲ طلا (جردن باروز و جک وارنر)

۲۰۱۶ ریو: ۱ طلا (کایل اسنایدر)

۲۰۲۰ توکیو: ۲ طلا (دیوید تیلور و گبل استیوسون)

 

دیدگاه تان را بنویسید