جماران

عملکرد ورزشکاران ایران در روز پانزدهم المپیک پاریس+ برنامه روز آخر

در روز پانزدهم المپیک پاریس ایران صاحب 2 مدال دیگر شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در روز پانزدهم المپیک پاریس، ورزشکاران ایران در رشته های کشتی، تکواندو و وزنه برداری رقابت کردند که در پایان آرین سلیمی به طلا رسید و امیرحسین زارع صاحب مدال نقره شد.

تکواندو؛ آرین سلیمی/ طلا

در فینال وزن 80+ کیلوگرم تکواندو المپیک آرین سلیمی ملی پوش ایران به مصاف کدن کونینگهام نفر چهارم رنکینگ جهانی از بریتانیا رفت و با غلبه بر این رقیب طلای سوم کاروان ایران را کسب کرد.

این مدال بعد از 16 سال برای ایران به دست آورد. آخرین طلای ایران در المپیک را هادی ساعی گرفته بود.

او در گام اول مقابل نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان قرار گرفت. نیکیتای 30 ساله دو نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد. در وقت اول سلیمی ۸ بر ۲ به برتری رسید. در وقت دوم نیز او ۵ بر صفر پیروز شد تا با نتیجه ۲ بر صفر از سد این تکواندوکار بگذرد و حریف نماینده مکزیک در یک چهارم نهایی شود.

او برای صعود به نیمه نهایی با کارلوس سانسورس از مکزیک مبارزه کرد و وقت اول را 2- 2 به این حریف باخت. در وقت دوم سلیمی 6 بر 4 به برتری رسید. او در وقت سوم 12 بر صفر برنده و راهی دیدار نیمه نهایی شد. سلیمی در نیمه نهایی به مصاف ایوان شاپینا از کرواسی رفت. آرین در وقت اول 12-5 مغلوب شاپینا نفر سوم جهان شد. در راند دوم که بسیار هیجان انگیز و نزدیک دنبال شد سلیمی 9 بر 8 برد. آرین در یک وقت سوم دست به کار بزرگی زد و 9 بر 3 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

آرین سلیمی

کشتی آزاد؛ امیرحسین زارع/ نقره

امیرحسین زارع در فینال کشتی آزاد وزن 125 کیلوگرم در یک کشتی پر افت و خیز 10 بر 9 به گنو پتریاشویلی از گرجستان باخت و نایب قهرمان شد. امیرحسین زارع در دور نخست به مصاف لازارف از قرقیزستان رفت و با پیروزی 6 بر 0 راهی یک چهارم نهایی شد. زارع در یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 0 دسی از کانادا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. زارع در نیمه نهایی با طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رقابت کرد و با پیروزی 2 بر 1 فینالیست شد.

کشتی آزاد المپیک پاریس ۲۰۲۴ امیرحسین زارع

کشتی آزاد؛ رحمان عموزاد/ صعود به فینال- امیرعلی آذرپیرا/ شانس مجدد

رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان در سال 2022، در دور اول به مصاف زین رترفورد از آمریکا رفت و با پیروزی 8 بر 0 راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله با اسلام دودائف از آلبانی کشتی گرفت و با پیروزی 11 بر0 به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی با اسماعیل موسوکایف کشتی گیر روسی الاصل مجارستان گرفت و با پیروزی قاطع 10 بر 0 فینالیست شد. عموزاد فردا شب در فینال این وزن به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن خواهد رفت.

همچنین امیرعلی آذرپیرا ملی پوش وزن 97 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 مقابل اخمد تاژودینوف از بحرین شکست خورد که با توجه به صعود این رقیب به فینال، آذرپیرا به جدول شانس مجدد رفت تا برای حضور در رده بندی و کسب مدال برنز تلاش کند.

رقص رحمان عموزاد مهدی تقوی

وزنه برداری؛ علی داودی/ چهارم

علی داودی دارنده مدال نقره المپیک 2020 توکیو در روز پانزدهم المپیک 2024 و در دسته فوق سنگین (120+ کیلوگرم) به روی تخته رفت و در رده چهارم جای گرفت و به مدال نرسید.

داودی در یک ضرب به ترتیب وزنه های 204 و 205 را مهار کرد و یک بار در مهار وزنه 200 کیلوگرمی ناموفق بود. او در دوضرب نیز در حرکت نخست خود 242 کیلوگرم را بالای سر برد اما در دو حرکت بعدی در مهار وزنه 257 کیلوگرمی ناکام بود و نهایتا به مدال نرسید.

علی داودی وزنه برداری المپیک پاریس 2024 علی داوودی وزنه برداری المپیک پاریس

یکشنبه 21 مرداد

رشته ورزشکار ساعت نتیجه
کشتی آزاد برنز و فینال اوزان 65 و 97 کیلوگرم

12:30

19:45

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید