جماران

پس گرفتن مدال برنز آمریکا؛ عکس تاریخی المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ارزش افتاد

دادگاه عالی ورزش مدال برنز آنا باربوسا را برگرداند و عکس تاریخی المپیک ۲۰۲۴ پاریس ارزش سمبولیک خود را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، دادگاه عالی ورزش به درخواست آنا باربوسا و فدراسیون ژیمناستیک رومانی پاسخ داد و مدال برنز ورزشکار رومانیایی را برگرداند. به نوشته آس، باربوسا دوشنبه هفته گذشته در فینال حرکات زمینی زنان سوم شد اما پس از اینکه داوران با تجدید نظر در رابطه با امتیاز جردن چایلز موافقت کردند تا رتبه چهارم سقوط کرد. این تجدید نظر موجب شد چایلز از جایگاه پنجم به رتبه سوم صعود کند. 

باربوسا مدال برنز خود را جشن گرفت تا این که امتیاز جدید چایلز مشخص شد، ژیمناست رومانیایی با دیدن آن پرچم از دستش افتاد و شروع به گریه کرد. 

با این حال اکنون تاس اعلام کرد درخواست تجدید نظر آمریکا درست نبوده است و امتیازات اصلی را جایگزین کرد. تیم رومانی به سرعت فرجام خواهی کرد و اعلام کرد که درخواست آمریکا پس از آن یک دقیقه ای که قوانین اجازه می دهند مطرح شده است. آمریکا پس از یک دقیقه و چهار ثانیه درخواست تجدیدنظر داده بود. 

با این تصمیم تاس که در انتظار تایید فدراسیون بین المللی ژیمناستیک است باربوسا در جای سوم قرار گرفت و سابرینا وینی، هموطنش در رتبه چهارم جای گرفت. چایلز نیز پنجم شد.‌ بر این اساس یکی از عکس های تاریخی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ارزش سمبولیک خود را از دست داد. در آن تصویر  سیمون بایلز (برنده مدال نقره) و چایلز روی سکو به تحسین ربکا آندراده (برنده مدال طلا) می پردازند. 

المپیک ۲۰۲۴ پاریس

دیدگاه تان را بنویسید