جماران

عملکرد ورزشکاران ایران در روز سیزدهم المپیک پاریس+برنامه روز چهاردهم

در روز سیزدهم المپیک پاریس، ورزشکاران ایران به 1 طلا و 2 نقره رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در روز سیزدهم المپیک پاریس، 5 ورزشکار ایرانی به میدان رفتند که حاصل آن 1 طلا 1 و نقره در کشتی فرنگی، 1 نقره در تکواندو، 1 چهارمی در سنگ نوردی و صعود یک کشتی گیر به فینال بود.

در کشتی فرنگی سعید اسماعیلی به مدال طلا و علیرضا مهمدی به مدال نقره رسید. در تکواندو ناهید کیانی به فینال -57 کیلوگرم رسید و نقره کسب کرد و در سنگ نوردی رضا علیپور در رده بندی باخت و چهارم شد. همچنین حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به فینال رسید.

کشتی فرنگی/ 67 و 87 کیلوگرم

در وزن 67 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در دور نخست به مصاف رقیبی از الجزایر رفت و با پیروزی 10 بر 0 به یک چهارم نهایی رسید. او در یک چهارم نهایی به مصاف اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا رفت و با پیروزی 9 بر0 به نیمه نهایی رسید. اسماعیلی در نیمه نهایی در یک کشتی پر افت و خیز 10بر 4 مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان پیروز و فینالیست شد. اسماعیلی در حالی که از رقیب خود جلو بود، در یک کش و قوس به پل رفت و ضربه فنی شد که با اعتراض مربیان ایران، مشخص شد قبل از ضربه فنی هر دو کشتی گیر از تشک خارج شده اند و کشتی برگشت. اسماعیلی در فینال به مصاف پرویز نصیبوف از اوکراین نایب قهرمان المپیک توکیو رفت و با پیروزی 7 بر 6 قهرمان شد.

در وزن 87 کیلوگرم، علیرضا مهمدی در دور نخست به مصاف مونوز از کلمبیا رفت و با یک کشتی تماشایی 9 بر صفر پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با یک نمایش درخشان دیگر، موفق شد 10 بر 1 مقابل کولینیچز از لهستان برنده و راهی نیمه نهایی شود. مهمدی در نیمه نهایی به مصاف ژان بلنیوک قهرمان المپیک توکیو و نایب قهرمان المپیک ریو رفت و با پیروزی 3 بر 3 فینالیست شد. او در فینال به مصاف سمن نویکوف از  بلغارستان رفت که و با نتیجه 7 بر 0 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

سعید اسماعیلی المپیک پاریس ۲۰۲۴

اهدای مدال علیرضا مهمدی در المپیک پاریس

تکواندو؛ نقره تاریخی ناهید کیانی

در وزن -57 کیلوگرم کیانی در مبارزه نخست 2 بر یک کیمیا علیزاده از بلغارستان را شکست داد. او در یک چهارم نهایی به مصاف شایان تومی از تونس رفت و در راند اول 5 بر 2 به برتری رسید اما راند دوم را 3 بر صفر باخت. در راند سوم کیانی با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی کیانی به مصاف آئون لیتینیا از لبنان رفت و با شکست این حریف فینالیست شد. وقت اول را ناهید ۱۰ بر ۳ برد و در وقت دوم هم ۵ بر صفر به برتری رسید. در فینال وزن 57- کیلوگرم تکواندو المپیک ناهید کیانی موفق ترین زن ورزشکار ایران در تاریخ المپیک مقابل یوجین کیم از کره جنوبی قرار گرفت. او در وقت اول 5 بر یک و وقت دوم 9 بر صفر به رقیب کره جنوبی باخت و به مدال نقره قناعت کرد.

با این مدال کیانی بهترین و موفق ترین ورزشکار زن ایرانی در تاریخ المپیک شد.

ناهید کیانی المپیک پاریس ۲۰۲۴ ناهید کیانی تکواندو المپیک پاریس ۲۰۲۴

سنگ نوردی؛ رضا علیپور

رضا علیپور تنها المپیکی سنگنوردی ایران در پاریس ۲۰۲۴ در یک چهارم نهایی بازی ها با مایموراتوف از قزاقستان رقابت کرد و زمان ۵ ثانیه و ۵۷ صدم ثلنیه را ثبت کرد و راهی نیمه نهایی شد.

او در نیمه نهایی با لئوناردو ستاره اندونزیایی رقابت کرد و با صدم ثانیه از راه یابی به فینال بازماند. علیپور ۴.۸۴ و حریف ۴.۷۵ را ثبت کردند. او برای کسب برنز واتسون از آمریکا رقابت کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

علیپور قهرمان بازی های آسیایی هانگژو در مرحله رکوردگیری، رکورد 5 ثانیه و 18 صدم ثانیه را ثبت کرد. او در دور دوم رکورد 5.06 را زد. علیپور در دور حذفی با دیوید نیوزلندی رقابت کرد و رکورد 5.26 را ثبت کرد در حالی که رقیب با زمان 5.20 مسابقه را به پایان رساند. او با قرار گرفتن در میان بهترین بازنده ها راهی یک چهارم نهایی شد.

رضا علیپور سنگنوردی المپیک پاریس ۲۰۲۴ رضا علیپور المپیک پاریس ۲۰۲۴

کشتی آزاد؛ حسن یزدانی

حسن یزدانی در دور اول وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس به مصاف جایدن لاورنس از استرالیا و با نتیجه 10 بر 0 پیروز شد. او در دور یک چهارم نهایی به مصاف دارن کوروگلیف روسی الاصل از یونان رفت و با پیروزی 9 بر 4 راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی باید به مصاف ناظم امینه از سن مارینو رفت و با پیروزی مقابل امینه راهی فینال شد. او در فینال به مصاف ماگومد رمضانوف از بلغارستان می رود.

حسن یزدانی کشتی آزاد المپیک پاریس حسن یزدانی المپیک پاریس

جمعه 19 مرداد

رشته ورزشکار ساعت نتیجه
کشتی آزاد

یونس امامی وزن 74 کیلوگرم

امیرحسین زارع وزن 125 کیلوگرم

فینال حسن یزدانی وزن 86 کیلوگرم

12:30

 

21:30

 
وزنه برداری میرمصطفی جوادی دسته 89 کیلوگرم 16:30  
تکواندو مهران برخورداری وزن 80 کیلوگرم 10:30  

 

دیدگاه تان را بنویسید