جماران

کشتی فرنگی ایران در راه تاریخسازی در پاریس؛ نتیجه درخشان المپیک لندن تکرار می شود؟

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آستانه کسب یک نتیجه تاریخی در المپیک پاریس قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز سوم بازی های المپیک پاریس 2024، دو فینالیست شد و محمدهادی ساروی نیز در وزن 97 کیلوگرم قهرمان شد تا شاگردان رنگرز در 4 وزن به 1 طلا و 1 برنز دست یابند.

امروز نیز در فینال دو وزن 67 و 87 کیلوگرم، سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی به مصاف رقبا می روند که می توانند یک نتیجه تاریخی کسب کنند.

تیم ملی کشتی فرنگی در حال حاضر در بدترین حالت ممکن یعنی شکست اسماعیلی و مهمدی در فینال، با 4 مدال یعنی 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز می تواند به دومین نتیجه برتر ادوار خود در تاریخ المپیک دست یابد؛ یعنی بعد از سه طلای لندن، این دومین نتیجه درخشان کشتی فرنگی خواهد بود، بالاتر از یک طلا و یک برنزی که در توکیو کسب شد.

این در حالی است که اسماعیلی و مهمدی، کاملا پتانسیل کسب طلا را دارند و شانس زیادی دارند تا بر سکوی نخست بایستند. در چنین شرایطی در صورت کسب 2 طلا توسط پسران رنگرز در 2 وزن پایانی، تیم ملی کشتی فرنگی با 3 طلا و 1 برنز بالاتر از نتیجه ای که در لندن رخ داد، بهترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی در ادوار المپیک را کسب می کنند و برای همیشه ماندگار می شوند. 12 سال بعد از نتیجه تاریخی لندن، به همان شیرینی و دل چسبی.

دیدگاه تان را بنویسید