جماران

خوشحالی زودهنگام ممنوع؛ مراقب باشید ماجرای علیرضا حیدری و رحیمی در المپیک تکرار نشود!

سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی باید مراقب باشند پیش از صعود به فینال در دام نیفتند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ سعید اسماعیلی، جوان اول‌ کشتی فرنگی ایران موفق شد در یک‌چهارم نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک پاریس، اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا را تار و مار کند و به نیمه نهایی برسد.

بعد از این کشتی و در حالی که اسماعیلی هنوز یک کشتی دیگر تا فینال دارد، خیلی ها از قهرمانی سعید اسماعیلی می‌گویند و از حالا او را فینالیست و قهرمان می‌دانند در حالی که این ذهنیت می‌تواند باعث تکرار ماجرای تلخ علیرضا حیدری در المپیک ۲۰۰۴ و حسن رحیمی در ۲۰۱۶ شود.

در المپیک ۲۰۰۴ در حالی که همه کورتانیدزه را رقیب اصلی علیرضا حیدری می‌دانستند و بعد از پیروزی حیدری او را قهرمان ۹۶ کیلوگرم می‌دانستند، ماگومد ابراگیموف روسی یقه حیدری را گرفت و نگذاشت به فینال برسد و حیدری نهایتا صاحب برنز شد.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حسن رحیمی در حالی مدعی اصلی قهرمانی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد بود که خیلی‌ها رقیب اصلی او را ویکتور لبدوف از روسیه می‌دانستند و بعد از پیروزی رحیمی، یک طلا برایش کنار گذاشتند اما رحیمی در نیمه نهایی مقابل ری هیگوچی غافلگیر شد و به جای طلا، به برنز قناعت کرد.

حالا باید مراقب بود این ذهنیت برای اسماعیلی پیش نیاید که با برتری مقابل سانچز قهرمانی‌اش تضمین است؛ در میدان المپیک نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت همانطور که در روزهای گذشته نیز مدعیان زیادی غافلگیر شدند. پس بهتر است برخی رسانه‌ها و صداوسیما به جای جملات تکراری و کلیشه ای، و ایجاد جوسازی‌های مضر، اجازه دهند کشتی گیر و کادر فنی در آرامش به فکر نیمه نهایی باشند تا با یک کشتی حساب شده، اسماعیلی و مهمدی راهی فینال شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید