کشتی فرنگی المپیک پاریس

شکست طسم 11 روزه در پاریس با برنز؛ اولین مدال کاروان ایران بر گردن میرزازاده

امین میرزازاده با کسب برنز سنگین وزن کشتی فرنگی، اولین مدال کاروان ایران در پاریس را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ روز گذشته در رقابت های مقدماتی اوزان 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس، مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده به مصاف رقبا رفتند. این دو فرنگی کار با شکست مقابل رقبا، منتظر حضور در شانس مجدد ماندند و با صعود رقبا به فینال، ملی پوشان ایران به جدول شانس مجدد رفتند. صبح امروز مهدی محسن نژاد در 60 کیلوگرم و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم موفق شدند مبارزه خود در شانس مجدد را با برد پشت سر بگذارند و در رده بندی کشتی گرفتند که محسن نژاد با شکست مقابل قرقیزستان، پنجم شد. امین میرزازاده نیز در 130 کیلوگرم با پیروزی مقابل رقیبی از آذربایجان مدال برنز را کسب کرد.

نتایج کامل رده بندی 60 و 130 کیلوگرم

مهدی محسن نژاد: 60 کیلوگرم

در 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد با نتیجه 9 بر صفر، فرگات از الجزایر را شکست داد اما در نبرد دوم 9 بر صفر در کمتر از 2 دقیقه به فومیتا از ژاپن باخت. این رقیب راهی فینال شد تا محسن نژاد شانس رسیدن به برنز را داشته باشد. محسن نژاد در اولین نبرد در راه کسب برنز با آرماس رودریگس از کوبا مبارزه کرد و با نتیجه عالی 10 بر یک برد و به دیدار رده بندی رفت. او در رده بندی 3 بر 1 به شارشنبکوف از قرقیزستان باخت و پنجم شد.

مهدی محسن نژاد کشتی فرنگی المپیک پاریس مهدی محسن نژاد المپیک پاریس

امین میرزازاده: 130 کیلوگرم

امین میرزازاده در 130 کیلوگرم ابتدا آدام کون از آمریکا را 3 بر یک برد اما در یک چهارم نهایی با همین نتیجه به میخایین لوپس کوبایی باخت. این کشتی گیر نامدار با شکست صباح شریعتی به فینال رسید تا میرزازاده راهی رپه شارژ شود. او مقابل لی از کره جنوبی 9 بر صفر پیروز شد و راهی رده بندی شد. میرزازاده در رده بندی با پیروزی 4 بر 0 مقابل صباح شریعتی ملی پوش ایرانی الاصل آذربایجان به مدال برنز رسید تا اولین مدال کاروان ایران در المپیک را ضرب کند.

امین میرزازاده المپیک پاریس 2024 امین میرزازاده کشتی فرنگی المپیک پاریس

امین میرزازاده المپیک پاریس 2024 امین میرزازاده کشتی فرنگی المپیک پاریس

دیدگاه تان را بنویسید