خداحافظی تلخ اندی ماری از دنیای تنیس

اندری ماری از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ اندی ماری، پس از شکست تیم بریتانیا مقابل تیلور فریتز و تامی پل از ایالات متحده در المپیک پاریس با نتیجه ۶-۲ و ۶-۴، به رقابت‌های تنیس خود پایان داد.

ماری پیش از بازی‌های المپیک پاریس تأیید کرده بود که این آخرین رقابت حرفه‌ای او خواهد بود. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای آخرین تورنمنت تنیس زندگی‌ام به پاریس رسیدم. رقابت برای بریتانیا خاطره‌انگیزترین هفته‌های دوران حرفه‌ای من بوده و بسیار افتخار می‌کنم که برای آخرین بار این کار را انجام می‌دهم.»

ماری و هم‌تیمی‌اش، دنی اوانز، در اوایل هفته با نجات دو امتیاز مسابقه، با پیروزی دراماتیک مقابل زوج بلژیکی، یوران فلیخن و ساندر ژیل، به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

این پیروزی پس از آن حاصل شد که این دو نفر در مسابقه افتتاحیه خود مقابل کی نیشیکوری و تارو دانیل ژاپنی، با نجات پنج امتیاز مسابقه، به سختی از حذف گریختند.

اما عصر پنجشنبه، زوج آمریکایی، تیلور فریتز و تامی پل، برای ماری و اوانز که با شجاعت مقابل تنها زوج بخت‌دار باقی‌مانده در رقابت مبارزه کردند، بسیار قوی‌تر بودند.

پس از پایان مسابقه، ماری احساساتی، هم‌تیمی خود، دنی اوانز را در آغوش گرفت و سپس به مرکز زمین رفت، جایی که هزاران نفر حاضر در سالن با تشویق ایستاده از او استقبال کردند. بخش وسیعی از تماشاگران، اشک‌بار با او خداحافظی کردند و از او به خاطر بازی‌های به بیاد ماندنی‌اش تشکر کردند. تصاویر تماشاگران غرق در اشک، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

در همین حال، ماری می‌تواند با افتخار به دوران حرفه‌ای خود نگاه کند. این اسکاتلندی ۷۳۹ مسابقه انفرادی از ۱۰۰۱ مسابقه ممکن را برد که تقریباً ۷۵ درصد رکورد پیروزی است.

او ۴۱ هفته در رتبه یک جهان قرار داشت و 3 گرند اسلم، دو مدال طلای المپیک و ۴۶ عنوان ATP را کسب کرد.

vvkj5wes

ikqju2bh

دیدگاه تان را بنویسید