صعود 2 ستاره تنیس به نیمه نهایی؛ نبرد نوله و آلکاراس در فینال المپیک؟

نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس به نیمه نهایی بازی های المپیک پاریس رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست حریف آمریکایی به دیدار نیمه‌نهایی تنیس مردان المپیک پاریس رسید. نابغه ۲۱ساله تنیس جهان از اسپانیا در دور یک‌چهارم نهایی برابر تامی پال از آمریکا ۲ بر صفر (۶ بر ۳ و ۷ بر ۶) به برتری رسید و راهی دور نیمه‌نهایی شد.

این پیروزی یازدهمین برد متوالی آلکاراس و یازدهمین برد پیاپی او در زمین رولان‌گاروس بود. او که اولین حضورش را در بازی‌های المپیک تجربه می‌کند برای صعود به فینال باید فردا (جمعه) به مصاف برنده دیدار اوژه‌ الیاسیم از کانادا و کسپر رود از نروژ برود.

در دیگر بازی و در آخرین دیدار مرحله یک‌ چهارم نهایی نیز نواک جوکوویچ اسطوره ۳۷ ساله صربستانی و نفر نخست برترین تنیسورهای جهان، مقابل استفانوس سیتسیپاس یونانی در ۲ ست و با نتایج ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. جوکوویچ برای دومین دوره متوالی و چهارمین مرتبه به جمع چهار بازیکن برتر المپیک راه یافت.

جوکوویچ در هر ۳ دوره المپیک در نیمه نهایی تن به شکست داده و تاکنون علی رغم کسب جام های متعدد، نتوانسته راهی فینال المپیک شود. او برای شکستن این طلسم و صعود به اولین فینال المپیک باید فردا جمعه  از سد لورنزو موزتی ایتالیایی عبور کند. لورنزو موزتی ایتالیایی نیز پیش از این با شکست ۲ بر صفر الکساندر زورف آلمانی حریف جوکوویچ در دیدار نیمه نهایی شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید