جماران

نگاهی به عملکرد کاروان ایران تا روز ششم المپیک؛ هیچ مطلق!

تا روز ششم بازی های المپیک پاریس کاروان ایران موفق به کسب مدال نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ بازی های المپیک 2024 پاریس به صورت رسمی از 5 مرداد آغاز شد و تا کنون که 6 روز از برگزاری بازی ها می گذرد، کاروان ایران عملکرد خاصی نداشته و نتوانسته به توفیق خاصی در رشته های مختلف برسد.

کاروان ایران در روز نخست کار خود را با قایقرانی رویینگ، شمشیربازی سابر انفرادی، تنیس روی میز، تیراندازی تپانچه 10 متر و ژیمناستیک پرش خرک آغاز کرد. در این بین به جز پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رقیبی از نیجریه و صعود تاریخی مهدی الفتی به فینال ژیمناستیک، دیگر ورزشکارها از جمله فاطمه مجلل، علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری، ندا شهسواری و هانیه رستمیان عملکرد موفقیت آمیزی نداشتند.

در روز دوم نیز همین روال ادامه داشت و امینی و چهل امیرانی در تیراندازی تفنگ بادی 10 متر و نیما عالمیان در تنیس روی میز نتوانستند صعود کنند. در قایقرانی هم تیم دو نفره مهسا جاور و زینب نوروزی به شانس مجدد رفت اما نهایتا در روزهای بعد در رقابت برای کسب رده 12 تا 16، شانزدهم شد. فاطمه مجلل هم که به یک چهارم نهایی قایقرانی رویینگ صعود کرده بود نهایتا نتوانست به مراحل بالاتر برسد و از دور مسابقات کنار رفت.

در روز سوم محمد بیرانوند، تیرانداز 15 ساله و قهرمان آسیا در تیراندازی تراپ رقابت کرد که نهایتا در رده 21 ایستاد و به فینال نرسید. در ادامه در روز چهارم سامیار عبدلی دیگر عضو جوان کاروان ایران نیز در شنای 100 متر کرال در گروه خود چهارم شد و نتوانست به جمع نفرات پایانی برسد.  در قایقرانی رویینگ هم فاطمه مجلل راهی فینال C/D شد تا برای کسب رتبه 12 تا 16 تلاش کند.

در روز پنجم یعنی چهارشنبه 10 مرداد، کاروان ایران روز نسبتا شلوغی داشت و در این بین شمشیربازی ایران در بخش سابر تیمی تا یک قدمی کسب مدالی تاریخی پیش رفت اما نهایتا مدال از دست شاگردان فخری سر خورد و آن ها به رده چهارم قناعت کردند. سابریست های ایران در مرحله نیمه نهایی در رقابتی نزدیک 45 بر 43 مغلوب مجارستان شدند و در رده بندی 45 بر 25 مقابل فرانسه میزبان شکست خوردند و چهارم شدند.

در تنیس روی میز هم نوشاد عالمیان در رقابتی نزدیک و نفسگیر با نتیجه 4 بر 2 مغلوب رقیب ژاپنی شد. در سایر رشته ها نماینده های ایران در قایقرانی رویینگ و رویینگ دونفره عملکرد موفقیت آمیزی نداشتند و رقابت مبینا فلاح در تیر و کمان نیز به دلیل شرایط جوی به تعویق افتاد.

به این ترتیب کاروان ایران تا اینجای مسابقات نتوانسته به موفقیت خاصی برسد و همان طور که پیش بینی می شد، در برخی تک رشته ها مانند تنیس روی میز یا شمشیربازی که احتمال می رفت نماینده های ایران بتوانند شگفتی ساز شوند هم اتفاق خاصی نیفتاد تا چشم ورزش ایران همچون سایر دوره ها، به دست رشته هایی مانند تکواندو، وزنه برداری و کشتی باشد تا در روزهای به مرور با حضور ورزشکاران این رشته ها و شروع مسابقات آن، طلسم مدال آوری شکسته و ایران بتواند با کسب مدال وارد جدول رده بندی بازی ها بشود.

 

دیدگاه تان را بنویسید