جماران

المپیک 2024| شمشیربازی که با تومور، مبارزه اش را به پایان رساند

ناتالی موئلاوزن پس از مرخص شدن از بیمارستان در بازی های المپیک ۲۰۲۴ در کاخ بزرگ پاریس مبارزه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جماران، فرشته مقدم: ناتالی موئلاوزن ۳۸ ساله لحظات باورنکردنی و تکان دهنده ای را در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تجربه کرد. شمشیرباز ایتالیایی- برزیلی که کارنامه درخشانی دارد پس از مرخص شدن از بیمارستان در المپیک رقابت کرد. او به دلیل درد شدید به خاطر تومور خوش‌خیم در ستون فقراتش اورژانسی بستری شد. با وجود چنین شرایطی موئلاوزن تصمیم گرفت در نخستین مسابقه اش برابر رویین شیائو کانادایی حاضر شود.

در تایم سوم مبارزه ناتالی سرگیجه گرفت و پاهایش شروع به لرزیدن کردند و موجب شد روی زمین بیفتد. بازی برای دقایقی متوقف شد تا کادر پزشکی بتواند به وضعیتش رسیدگی کند. به نوشته ال اسپانیول، موئلاوزن در ماه فوریه متوجه شد تومور دارد و از آن پس با درهای شدیدی روبرو شد که تنها با مورفین آرام می شوند. 

او چند روز پیش از شروع بازی های المپیک مجبور شد راهی بیمارستان شد و مشخص نبود بتواند در پاریس رقابت کند یا نه. با این حال ناتالی اصرار داشت مبارزه کند. رویای او رقابت در پیست بازی های المپیک بود. تیمش چند روز قبل از مسابقه اعلام کرد که او می تواند مبارزه کند. این موضوع نشان داد که موئلاوزن تلاش زیادی کرد تا بتواند به موقع بهبود یابد. 

در بیانیه اعلام شد: "ناتالی پس از تغییر مسیر عجیب که شرایطش را برای رقابت در بازی های المپیک دشوار کرد در کاخ بزرگ مبارزه می کند. او به دلیل مشکلی که برای سلامتی اش به وجود آمد به صورت اورژانسی بستری شد. ناتالی مبارزه سختی داشت تا به موقع بهبود یابد. در هر حال او در پیست مورد علاقه اش یک بار دیگر حاضر خواهد شد، همانطور که در رویایش بود." 

شمشیرباز برزیلی در جریان مبارزه با شیائو احساس بدی پیدا کرد و درخواست کمک کرد. با این حال پس از سه دقیقه توانست قدرت کافی پیدا کند تا مبارزه اش را تمام کند. او با افتخار 15 بر 11 شکست خورد. موئلاوزن بلافاصله کاخ بزرگ را ترک کرد و به بیمارستان بازگشت. ناتالی در پاریس اقامت دارد و پزشک شخصی دارد که منتظرش بود تا با جراحی تومورش را بردارد. 

موئلاوزن با وجود شکست به یک قهرمان برای برزیل و افراد زیادی در دنیای ورزش تبدیل شد. شجاعت و فداکاری اش انعکاس دهنده روح المپیک به خالص ترین شکل ممکن بود. ناتالی که در میلان متولد شد و تا سال ۲۰۱۴ برای ایتالیا مبارزه کرد موفقیت های زیادی در طول دوران ورزشی اش کسب کرد و توانست مدال طلای بازی های جهانی در سال ۲۰۱۹ را به دست آورد. آن نخستین مدال برزیلی ها در رقابت های جهانی بود. 

شمشیرباز برزیلی دوشنبه جراحی شد. زمان جراحی اش به عملکردش در بازی های المپیک بستگی داشت. داستان ناتالی گواهی شجاعت و تاب آوری است که ویژگی ورزشکاران واقعی به حساب می آید، ورزشکارانی که مقابل سختی ها تسلیم نمی شوند و برای رویاهایشان مبارزه می کنند. 

دیدگاه تان را بنویسید