فوتبال المپیک پاریس| خداحافظی اورونوف و ازبکستان؛ باخت مراکش در گام دوم

ازبکستان از رقابت های فوتبال المپیک حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در چارچوب هفته دوم مسابقات فوتبال در المپیک 2024 پاریس، تیم ازبکستان در حالی به مصاف مصر رفت که اوستون اورونوف ستاره تیم پرسپولیس در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت.

در بازی اول تیم ازبکستان مقابل اسپانیا شکست تلخی را تجربه کرد و این بار آنها برای فرار از حذف مقابل مصر قرار گرفتند و شروع خوبی هم در این بازی داشتند. بعد از دو موقعیت ازبکستان، در دقیقه 11 روی اشتباه مدافع ازبک‌ها و در یک موقعیت شبیه به ریباند، مصر دروازه این تیم را باز کرد تا نتیجه کار 1-0 به سود حریف شود. در دقیقه 16 اورونوف در موقعیتی مطلوب قرار گرفت اما ضربه نهایی را به سادگی از دست داد. او یک بار هم در دقیقه 32 توسط حریف متوقف شد اما داور اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت. ازبکستان در این نیمه یک بار دروازه حریف را گشود اما داور آن را آفساید گرفت تا شانس نتیجه تساوی از دست برود. در پایان نیمه اول سرمربی تیم المپیک ازبک‌ها اوستون اورنوف را که نمایش چندان خوبی نداشت، از زمین بیرون کشید تا نیمه دوم در غیاب این ستاره پرسپولیس برگزار شود. ازبک‌ها که برای برگرداندن نتیجه تمام تلاش خود را کردند، در نهایت نتوانستند گل تساوی را بزنند تا با دومین شکست در المپیک پاریس، از این رقابت‌ها حذف شوند.

آنها در آخرین بازی در دیداری تشریفاتی مقابل جمهوری دومنیکن قرار خواهند گرفت. بعد از این دیدار خوان کارلوس گاریدو در انتظار بازگشت اورونوف به اسکواد تیمش خواهد بود.

تیم فوتبال اوکراین در دقایق پایانی دیدار با مراکش موفق شد این تیم را شکست دهد و با پیروزی ارزشمندی که به دست آورد همه‌چیز به هفته پایانی کشیده شد و هر چهار تیم شانس صعود خواهند داشت. اوکراینی‌ها خیلی زود در این مسابقه از حریف خود پیش افتادند و کنترل بازی را در دست گرفتند اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم اعلام پنالتی و اخراج بازیکن اوکراین شرایط را تغییر داد و سوفین رحیمی توانست بازی را به تساوی بکشد. اوکراینی‌ها که در جریان مسابقه فشار زیادی را تحمل می‌کردند در نهایت توانستند سه امتیاز مسابقه را کسب کنند و شکست بازی اول مقابل عراق را جبران کنند، با توجه به شکست عراق مقابل آرژانتین تمام تیم‌های این گروه 3 امتیازی شدند.

 

این 3 امتیاز اهمیت ویژه‌ای برای اوکراینی‌ها داشت و آنها را همچنان در مسابقات نگه داشت و حذف زودهنگامی را تجربه نکردند، البته آنها در صورت شکست اندک شانسی داشتند اما با این پیروزی امیدهای زیادی پیدا کردند.

آرژانتین در روز دوم مرحله گروهی فوتبال ‌المپیک به مصاف عراق رفت و با گلهای تیاگو آلمادا، لوسیانو گوندو ‌و ایگناسیو فرناندز مقابل تک‌گل ایمن حسین برای عراق موفق شدند ‌با نتیجه 3-1 به پیروزی برسند. ‌

بازی آرژانتین و مراکش در روز اول فوتبال المپیک پاریس به یکی از ‌‌عجیب‌ترین مسابقات فوتبال تبدیل شد. آرژانتین که در حال باخت ‌‌1-‌‌0 بود در دقیقه 16 وقت‌های تلف‌شده انتهای بازی به گل رسید ولی ‌بازی ‌به دلیل پرتاب بمب صوتی و ورود هواداران مراکشی متوقف ‌شد. ‌درحالی‌که همه فکر می‌کردند بازی 2-2 به پایان رسیده بعد از ‌نزدیک ‌به دو ساعت دو تیم به زمین برگشتند و اعلام شد گل دوم ‌آرژانتین ‌آفساید بوده و در نهایت آلبی‌سلسته 2-1 شکست خورد. ‌

آرژانتین در همان دقایق اولیه نشان داد که عزمی جدی برای تلافی ‌بازی اول دارد. چهار دقیقه از شروع گذشته بود که در یکی از موج‌های ‌حملات آلبی‌سلسته آنها از سمت چپ توپ را ارسال کردند. توپ ‌ارسالی بین راه به پای بازیکن عراقی برخورد کرد و خولین آلوارس در ‌محوطه جریمه پاس به عقبی برای تیاگو آلمادا ارسال کرد تا او با ‌شوتی سرضرب و زمینی دروازه عراق را باز کند.  حملات آرژانتین در ادامه نیمه اول هم ادامه داشت و شوت عالی ‌خولین آلوارس به سمت گوشه دروازه عراق از بخت خوب این تیم با ‌اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت. ‌بعد از این شوت آلوارس بازی به وقت‌های اضافه کشید و در دقیقه ‌‌45+4 ایمن حسین آرژانتین را با یک ضربه سر تماشایی شگفت‌زده ‌کرد. ارسال عالی احمد مکنزی به میانه محوطه جریمه را ایمن با ‌ضربه سر با تور دروازه آرژانتین چسباند تا نیمه اول با تساوی به پایان ‌برسد. ‌

 

در نیمه دوم آرژانتین بسیار شبیه به گل عراق به گل دوم خود رسید. ‌اوتامندی حمله را با پاسی عمقی در کانال چپ زمین آغاز کرد و کوین ‌زنون با ارسالی مواج فرصت را فراهم کرد تا لوسیانو گوندو با ضربه سر ‌گل دوم آلبی‌سلسته را بزند. ‌ آرژانتینی‌ها درحالیکه پنج دقیقه به پایان مانده بود روی یک کار تیمی ‌چشم‌نواز به گل رسیدند. سیمئونه، پسر ال‌چولو، این بار حمله را از ‌جناح راست کلید زد و بعد از پاسکاری‌های تماشایی آرژانتینی‌ها توپ ‌بیرون از محوطه به ایگناسیو فرناندز سپرده شد تا او با شوتی دقیق ‌سومین گل آلبی‌سلسته را بزند.‌ بازی با پیروزی 3-1 آرژانتین تمام شد تا آرژانتینی‌ها قدرت‌شان را به ‌رخ کشیده و بازی جنجالی خود در روز اول را به فراموشی بسپارند. ‌

به این ترتیب عراق-مراکش و اوکراین-آرژانتین در هفته پایانی مسابقات به مصاف هم خواهند رفت و تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید