برد آسیایی ها در فوتبال المپیک پاریس 2024

عراق و ژاپن در اولین بازی خود در فوتبال المپیک به پیروزی رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در ادامه دیدارهای دور اول مرحله گروهی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۲۰:۳۰ امشب ۲ بازی دیگر برگزار شد.

در گروه D ژاپن، قهرمان جام ملت‌های آسیا جشنواره‌ گل به راه انداخت و با نتیجه ۵ بر صفر پاراگوئه را مغلوب کرد. شونسوکه میتو(۱۹ و ۶۳) ریهیتو یاماموتو(۷۰) و شورای فوجیو(۸۲ و ۸۷) برای سامورایی‌ها گلزنی کردند.با این پیروزی پرگل ژاپن که رتبه چهارمی دوره ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ را به دست آورده، هشتمین حضورش در المپیک را بسیار مقتدرانه استارت زد.تیم اهل آمریکای جنوبی که نقره المپیک آتن را در کارنامه دارد، پس از ۲۰ سال غیبت در بازگشت به این مسابقات یک نتیجه فاجعه بار را در ورزشگاه ماتموت آتلانتیک بورد رقم زد.

در گروه B عراق، تیم سوم مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در سومین دوره حضورش در المپیک موفق شد اوکراین را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد. تیمی که برای اولین بار در این تورنمنت شرکت می‌کند.شاگردان راضی شنیشل در دقیقه ۵۳ با گل والنتین رابچینسکی از حریف عقب افتادند اما در ادامه با گل‌های آیمن حسین، مهاجم اصلی تیم بزرگسالان خود در دقیقه ۵۷ از روی نقطه پنالتی و علی جاسم در دقیقه ۷۵ موفق به کسب ۳ امتیاز شدند.این پیروزی که در ورزشگاه دنیس شارپیو رقم خورد، عراق را همراه با مراکش به صدر جدول گروه رساند و اوکراین نیز در کنار آرژانتین صفر امتیازی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید