جماران

برنامه و نتایج کامل کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 پاریس

نتایج کامل ملی پوشان کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ رقابت های کشتی فرنگی المپیک پاریس، از 15 تا 18 مرداد برگزار شد که نهایتا شاگردان رنگرز به 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز رسیدند.

تیم ملی کشتی فرنگی در این دوره با سهمیه کامل شامل مهدی محسن نژاد (60 کیلوگرم)، سعید اسماعیلی (67 کیلوگرم)، امین کاویانی نژاد (77 کیلوگرم)، علیرضا مهمدی (87 کیلوگرم)، محمدهادی ساروی (97 کیلوگرم) و امین میرزازاده (130 کیلوگرم) عازم پاریس شده  که نهایتا اسماعیلی و ساروی طلایی شدند، مهمدی نقره گرفت و میرزازاده به مدال برنز دست یافت.

تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو با کسب یک طلا توسط محمدرضا گرایی و یک برنز توسط محمدهادی ساروی در 5 وزن، به کار خود پایان داده بود.

60 کیلوگرم؛ مهدی محسن نژاد

مهدی محسن نژاد در این وزن در دور اول به مصاف فرگات از الجزایر رفت که به پیروزی 9 بر صفر رسید اما در یک چهارم نهایی، با همین نتیجه به فومیتا از ژاپن باخت. با صعود فومیتا به فینال، محسن نژاد به شانس مجدد رفت و بعد از پیروزی مقابل رودریگس از کوبا، با شکست 3 بر 1 مقابل شارشنبکوف از قرقیزستان در رده بندی، به مدال برنز نرسید و پنجم شد.

مهدی محسن نژاد المپیک 2024 پاریس

67 کیلوگرم: سعید اسماعیلی

در وزن 67 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در دور نخست به مصاف رقیبی از الجزایر رفت و با پیروزی 10 بر 0 به یک چهارم نهایی رسید. او در یک چهارم نهایی به مصاف اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا رفت و با پیروزی 9 بر0 به نیمه نهایی رسید. اسماعیلی در نیمه نهایی در یک کشتی پر افت و خیز 10بر 4 مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان پیروز و فینالیست شد. اسماعیلی در حالی که از رقیب خود جلو بود، در یک کش و قوس به پل رفت و ضربه فنی شد که با اعتراض مربیان ایران، مشخص شد قبل از ضربه فنی هر دو کشتی گیر از تشک خارج شده اند و کشتی برگشت. نهایتا اسماعیلی در فینال مقابل پرویز نصیبوف از اوکراین 7 بر 6 پیروز و قهرمان شد.

سعید اسماعیلی المپیک پاریس 2024 سعید اسماعیلی کشتی فرنگی المپیک پاریس 2024

77 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

در وزن 77 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد با شکست مقابل آمویان از ارمنستان به نیمه نهایی نرسید و با شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، کاویانی نژاد از جدول مسابقات حذف شد.

امین کاویانی نژاد کشتی فرنگی المپیک پاریس 2024 امین کاویانی نژاد المپیک پاریس 2024

87 کیلوگرم: علیرضا مهمدی

در وزن 87 کیلوگرم، علیرضا مهمدی در دور نخست به مصاف مونوز از کلمبیا رفت و با یک کشتی تماشایی 9 بر صفر پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با یک نمایش درخشان دیگر، موفق شد 10 بر 1 مقابل کولینیچز از لهستان برنده و راهی نیمه نهایی شود. مهمدی در نیمه نهایی به مصاف ژان بلنیوک قهرمان المپیک توکیو و نایب قهرمان المپیک ریو رفت و با پیروزی 3 بر 3 فینالیست شد. او در فینال به مصاف سمن نویکوف از بلغارستان رفت و با شکست 7 بر 0 نایب قهرمان شد.

علیرضا مهمدی کشتی فرنگی المپیک پاریس 2024 علیرضا مهمدی المپیک پاریس 2024

کیلوگرم: محمدهادی ساروی

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی نفر سوم المپیک توکیو و دارنده یک طلا و دو برنز جهان، با دو پیروزی قاطع به نیمه نهایی رسید. محمدهادی ساروی در دور اول 10 بر 1 جوزف راو از آمریکا برنده شد. او در دور بعد به مصاف اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان رفت و با پیروزی 8 بر 0 به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله مقابل محمد از مصر 6 بر 0 پیروز و فینالیست شد. ساروی در فینال با یک برد درخشان با نتیجه 4 بر1 مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان قهرمان شد.

محمدهادی ساروی کشتی فرنگی المپیک پاریس محمدهادی ساروی المپیک پاریس

130 کیلوگرم: امین میرزازاده

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول به مصاف آدام کون از آمریکا رفت و به پیروزی 3 بر 1 رسید اما در یک چهارم نهایی، با همین نتیجه مقابل میخایین لوپس از کوبا شکست خورد. با صعود غول کوبایی به فینال، میرزازاده در شانس مجدد به مصاف لی از کره جنوبی و با پیروزی مقابل این رقیب، به رده بندی رفت. امین در رده بندی با پیروزی 4 بر 0 مقابل صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل آذربایجان به مدال برنز رسید.

امین میرزازاده کشتی فرنگی المپیک پاریس 2024 امین میرزازاده المپیک پاریس 2024 امین میرزازاده لوپز امین میرزازاده لوپس

 

دیدگاه تان را بنویسید