فرانسه ۰ (۵)- ۰(۳) پرتغال

یورو 2024| خداحافظی کریس بدون گل؛ فرانسه حریف اسپانیا برای صعود به فینال

تیم ملی فوتبال فرانسه با پیروزی مقابل پرتغال به نیمه نهایی یورو رسید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در دومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 تیم ملی پرتغال از ساعت 22:30 به مصاف فرانسه رفت که در پایان شاگردان دشان با پیروزی 5 بر 0 در ضربات پنالتی راهی نیمه نهایی و حریف اسپانیا شدند.

تیم ملی پرتغال پیش از این در یک هشتم نهایی با پیروزی 3 بر 0 در ضربات پنالتی مقابل اسلوونی راهی این مرحله شده بود و فرانسه نیز با عبور از سد بلژیک با نتیجه 1 بر 0 به جمع هشت تیم پایانی راه یافته بود.

فرانسه در حالی با پیروزی در ضربات پنالتی به نیمه نهایی رسید که در طول مسابقات بدون گل زده یا خورده در جریان بازی راهی این مرحله شد.

رونالدو نیز برای اولین بدون گل زده در یک تورنمنت مهم از جام کنار رفت.

ترکیب پرتغال: دیگو کاستا، نونو مندس، په‌په، روبن دیاس، ژوائو کانسلو، ویتینیا، ژوائو پالینیا، برونو فرناندز، برناردو سیلوا، رافائل لیائو و کریستیانو رونالدو

ترکیب فرانسه: مایک مانیان، ژول کنده، دایو اوپامکانو، ویلیام سالیبا، تئو هرناندز، اورلین شوآمنی، انگولو کانته، ادواردو کاماوینگا، آنتوان گریزمان، راندال کولو موآنی و کیلیان امباپه

گزارش بازی

در نیمه اول بازی موقعیت خاصی نداشت و دو تیم بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم لیائو با نفوذ به محوطه جریمه فرانسه شانس گلزنی داشت که تکل عالی کاماوینگا مانع از گلزنی شد. در ادامه در دقیقه 61 بازیکنان پرتغال روی یک نفوذ خوب شانس گلزنی داشت که ابتدا مانیان مانع از گلزنی برونو فرناندس شد و در ادامه در موج دوم حمله کانسلو نتوانست گلزنی کند. در دقیقه 63 بار دیگر مایک مانع از گلزنی رونالدو شد. در دقیقه 70 فرانسه روی دروازه پرتغال فشار آورد که شوت کاماوینگا در فاصله ای نزدیک روانه دروازه شد اما توپ با فاصله کم و مماس با تیر دروازه به بیرون رفت. در نهایت وقت های اضافه نیز گلی نداشت تا بازی بعد از120 دقیقه با تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شود.

ویدیو ضربات پنالتی 

یورو ۲۰۲۴ کیلیان امباپه کریستیانو رونالدو تیم ملی فوتبال فرانسه پرتغال تیم ملی فوتبال پرتغال فرانسه

یورو ۲۰۲۴ آنتوان گریزمان تیم ملی فوتبال فرانسه پرتغال تیم ملی فوتبال پرتغال فرانسه

یورو ۲۰۲۴ کانسلو کیلیان امباپه تیم ملی فوتبال فرانسه پرتغال تیم ملی فوتبال پرتغال فرانسه

یورو ۲۰۲۴ تیم ملی فوتبال فرانسه پرتغال تیم ملی فوتبال پرتغال فرانسه

تماشاگران یورو ۲۰۲۴

تماشاگران یورو ۲۰۲۴

تماشاگران یورو ۲۰۲۴

تماشاگران یورو ۲۰۲۴

 

دیدگاه تان را بنویسید