در گفت وگو با جماران

کارشناس والیبال: با دنیا فاصله گرفتیم/ آینده خوبی را برای والیبال نمی‌بینم

کارشناس والیبال ایران گفت: متاسفانه میلاد تقوی نه از خانواده والیبال است و نه شخص والیبالی را قبول دارد و نمی‌خواهد از اعضای این رشته کمک بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: ناصر میرفخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص کسب مقام پانزدهم تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها گفت: به هر حال والیبال ما همین است؛ بچه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند اما در نهایت یک برد بیشتر یا کمتر است. در کل معتقدم والیبال ایران مدتی است با دنیا فاصله گرفته و تیم‌های دیگر حتی بلغارستان با والیبال روز جهان حرکت می‌کنند بنابراین باید یک فکر اساسی داشته باشیم. متأسفانه تقوی نه از خانواده والیبال بوده و نه فرد والیبالی را قبول دارد یعنی نمی‌خواهد بگوید مثلا من نمی‌دانم و چند نفر از اعضای والیبال را بیاورد کمک کنند. یکی از ضربه‌ها را هم از لیگ میخوریم چون لیگ ما به گونه‌ای نیست که هر سال یک پدیده جدید کشف کنیم و از طرفی بازی‌های سطح بالا نداریم. 

او با اشاره به انتخاب سرمربی مناسب به عنوان یکی از دلایل اصلی نتایج ضعیف تیم ملی تصریح کرد: من با مربی ایرانی با این شکلی که انتخاب می‌شود موافق نیستم. مربی خارجی را که نگاه می‌کنیم همیشه یک تیم خوب باشگاهی را دارند اما می‌خواهیم مربی ایرانی بیاوریم مثلاً ماهی ۱۵ میلیون تومان به او بدهیم که با این مبلغ مربی داخلی نمی‌آید و می‌گوید باید در لیگ هم تیم داشته باشم که در این صورت هر دو تیم را باید هدایت کند. در یک صورت مربی ایرانی مناسب است که با یک مشاور خوب خارجی که با والیبال روز آشناست قرارداد منعقد کنیم و به مربی ایرانی هم بگوییم مثلا سالی یک یا دو میلیارد می‌دهیم و در باشگاه فعالیت نداشته باشد اگر هم این تفکر مورد قبول نیست باید یک مربی درجه یک رزومه دار بیاوریم که مانند پائز نباشد. 

میرفخرایی در ادامه تصریح کرد: با این شرایط والیبال از بسکتبال هم بدتر خواهد شد. من همیشه با داورزنی که صحبت می‌کردم می‌گفتم رسول خادم مدال آور المپیک است است و خانواده‌اش هم خانواده کشتی است اما کمیته فنی تشکیل داده و از اعضای آن مشورت می‌گیرد که ایشان هم موافقت کرد و این کمیته را تشکیل داد و حاضران در کمیته فنی همیشه از منافع والیبال دفاع کردند اگر هم گاهی تصمیماتی دیگر گرفته می‌شد سیاست گذاری فدراسیون بود. اکنون ریاست فدراسیون می‌گوید نیاز نیست کمیته فنی داشته باشیم؛ ایشان در تمام طول جلساتی که در کمیته فنی حضور پیدا می‌کرد همیشه می‌گفت من مسائل والیبال را نمی‌دانم و  نظر هم نمی‌‌دهم؛ اکنون هم که فدراسیون زیر نظر میاد تقوی است و ایشان باید تصمیم بگیرد.  

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: آینده خوبی را برای والیبال نمی‌بینم؛ اگر با این تفکر بخواهیم حرکت کنیم آسیب جدی می‌بینیم و کسی هم نمی‌تواند شرایط را درست کند. وقتی ما نتیجه خوبی در لیگ ملت ها کسب نکنیم قطعا اسپانسرها عقب نشینی می‌کنند و مبلغی که باید را پرداخت نخواهند کرد. اکنون والیبال هزینه بالایی دارد و 10 درصد آن را وزارت ورزش می‌دهد. هر کسی می‌خواهد تصمیم بگیرد باید به دنبال منافع والیبال هم باشد.

دیدگاه تان را بنویسید