انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶|

ایران 0-0 ازبکستان؛ نمایشی که بازهم چنگی به دل نزد!

بازی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان رفت که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل همراه شد و کار دو تیم در این مرحله به پایان رسید. 

دو تیم این مرحله را با 14 امتیاز به پایان رساندند و ایران به خاطر تفاضل گل صدرنشین شد.

دیدار دو تیم در بازی رفت با تساوی 2-2 به پایان رسید. در این بازی رضاییان و طارمی یاران را پیش انداختند اما اورونوف و سرگیف بازی را به تساوی کشاندند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سامان قدوس، امید نورافکن، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، عبدالغدیر خوسانوف، فرخ صیفی‌اف، عمر آشورماتوف، اتابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، جلال الدین ماشاریپوف، اوستون اورونوف، شرطود نصرالله‌اف، الدور شاهمرادف و حسین‌الدین علی‌قل‌آف.

دو تیم صعودشان به مرحله سوم قطعی شده است.

 

گزارش بازی

دقیقه 12: توپ ارسالی از جناح راست زمین و ضربه سر کنعانی‌زادگان به شکل خطرناکی از بالای دروازه ازبکستان رد شد. دقیقه 13: مهدی طارمی در محوطه جریمه ازبکستان سرنگون شد که داور کره‌ای اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.دقیقه 18: ارسال سامان قدوس از روی ضربه آزاد و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده با اختلاف زیادی از دروازه ازبکستان به بیرون رفت. دقیقه 25: ریباند اوت بلند ایران به پشت محوطه جریمه را سامان قدوس با ضربه نه چندان مناسب به آسمان زد. دقیقه 33: اوستون اورونوف با فرار عالی از سد میلاد محمدی و شجاع گذشت و وارد محوطه جریمه شد که ضربه او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی رد شد و با بدشانسی او به تور نچسبید. دقیقه 35: صالح حردانی با حرکت فوق‌العاده از سمت راست زمین و عبور از سد مدافع ازبکستان وارد محوطه جریمه شد که ارسال او به دهانه دروازه را علیکولوف قبل از سردار آزمون به کرنر زد تا ایران به گل اول نرسد. دقیقه 36: شوت راه دور مهدی ترابی تبدیل به گل نشد و از بالای دروازه ازبکستان راهی اوت شد. دقیقه 42: شوت زمینی پای چپ امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با فاصله کم از کنار دروازه ازبکستان رد شد. دقیقه 45: ضربه ایستگاهی نورافکن از فاصله 30 متری دقت لازم را نداشت و با اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه ازبکستان رد شد. دقیقه 2+45: نزدیک بود دروازه ازبکستان روی پاس به عقب اشتباه حسین‌اف باز شود که با بدشانسی ایران توپ به کرنر رفت. دقیقه 3+45: کرنر ارسالی از سمت راست زمین به محوطه جریمه ازبکستان خطرناک بود که ضربه سر شجاع و در ادامه شوت طارمی دفع شد تا داور سوت پایان نیمه اول را بزند.

دقیقه 46: شوت پرقدرت شوکوروف در دستان بیرانوند جای گرفت. دقیقه 50: شوت روی پای شومورودوف از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و به اوت رفت. دقیقه 56: جهانبخش با حرکت تکنیکی چشم نواز تا پشت محوطه جریمه ازبکستان آمد و با پاس به عقب توپ را به نورافکن رساند که شلیک دیدنی این بازیکن با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت. دقیقه 57: پاس در عرض طارمی را سامان قدوس استفاده نکرد و شوت نه چندان خوب او راه اوت را در پیش گرفت. دقیقه 59: ضربه فنی امید نورافکن پس از دفع مدافع ازبکستان با ضربه سر راهی به چارچوب پیدا نکرد و تبدیل به کرنر شد. دقیقه 63: جهانبخش در سمت راست زمین سردار آزمون را راه انداخت که ارسال این بازیکن و ضربه سر کاپیتان تیم ملی با بدشانسی تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت. دقیقه 66: پاس رو به جلوی ترابی و شوت زمینی و فنی جهانبخش با اختلاف یک متری از دروازه ازبکستان راهی اوت شد.  دقیقه 68: ضربه بغل پای مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه با بدشانسی به تیر دروازه ازبکستان خورد و برگشت داده شد. دقیقه 76: شوت علیکولوف از راه دور را بیرانوند با یک واکنش خوب دور کرد. دقیقه 79: یک شوت دیگر از بازیکنان ازبکستان به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. دقیقه 80: اشتباه بیرانوند در مهار توپ می‌رفت تا دروازه‌ ایران را با خطر جدی مواجه کند که ضربه بازیکن ازبک را مدافعان تیم ملی برگشت دادند. دقیقه 90: صالح حردانی به دلیل خطا روی ارونوف با کارت زرد داور جریمه شد.

 

 

photo_2024-06-11_22-27-09

 

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ازبکستان

علیرضا جهانبخش انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان

انتخابی جام جهانی 2026 امیر قلعه نویی مهدی محمدنبی

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان محمدحسین کنعانی زادگان

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان مهدی طارمی

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان مهدی طارمی

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان امید نورافکن

انتخابی جام جهانی 2026 تیم ملی فوتبال ایران ازبکستان سردار آزمون

علیرضا جهانبخش

پیام نیازمند

علیرضا بیرانوند

شجاع خلیل زاده

*

دیدگاه تان را بنویسید