نشست خبری فینال لیگ قهرمانان اروپا

ترزیچ: برای دیدن جشن قهرمانی رئال مادرید به میدان نمی رویم

سرمربی دورتموند از عزم تیمش برای شکست رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ فینال لیگ قهرمانان فردا شب در ومبلی بین رئال مادرید و بروسیا دورتموند برگزار خواهد شد. این می‌تواند یا دومین قهرمانی دورتموند باشد یا پانزدهمی برای رئال. این تنها  شانس دورتموند برای پایان فصل با جام است در حالی که برای بسیاری رئال مادرید شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود.

ادین ترزیچ در نشست خبری بازی گفت: «ما تیمی هستیم که بیشترین کلین شیت را در مسابقات داشته‌ایم و هدف این است که رئال را از دروازه خود دور نگه داریم. ما تیم بسیار متفاوتی نسبت به ماه سپتامبر هستیم. اکنون محکم تر بازی می‌کنیم و خیلی پیشرفت کرده‌ایم. فردا باید همین روند را حفظ کنیم.»

برای شکست دادن رئال مادرید چه باید کرد؟ «آنها موفق‌ترین تیم در لیگ قهرمانان هستند و در این فصل فقط دو بازی را باخته اند. ممکن است اگر 10 بار مقابل رئال مادرید بازی کنید، بازنده شوید. اما یک بازی فینال؟ باید روی همین یک بازی تمرکز کنیم و برنده شویم. ما این فصل 60 بازی برای آماده شدن برای بازی فردا داشتیم و سابقه رئال برای ما مهم نیست. ما باید شجاعانه بازی کنیم و اینجا نیستیم تا ببینیم رئال مادرید چگونه لیگ قهرمانان دیگری را بالا می برد.»

شما گفته‌اید که می‌خواهید قهرمانی متفاوتی را جشن بگیرید: «من آنچه گفتم را به خاطر دارم. اینکه قرار است سخت‌تر از همیشه کار کنیم. من روی بازی فردا بسیار متمرکز هستم. امیدوارم که ما فردا دلایلی برای جشن گرفتن داشته باشیم.»

در بازیکنان خود چه می‌بینید؟ «من هیجان را می‌بینم. اگر چند ماه قبل کسی به من می‌گفت که قرار است در نشست فینال حاضر باشم، بسیار مضطرب می‌شدم، اما امروز اعتماد به نفس دارم. ما خودمان را خیلی خوب آماده کرده‌ایم و اعتماد به نفس داریم.»

بازیکنانی که در فینال 2013 شکست خوردند چه حسی دارند؟ «ما با آن دو بازیکن (مارکو رویس و متس هوملس) و با دو عضو کادر مربیگری (کل و شاهین) زیاد صحبت کرده‌ایم و آنها تجربیاتشان را به اشتراک گذاشته‌اند. وقتی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتیم، باور داشتم که می‌توانیم اینجا باشیم.»

پیام به هواداران: «بسیار متاسفم که افرادی موفق به تهیه بلیت نشده اند. جو دورتموند در سال 97 را به یاد دارم و می دانم که همه از ما حمایت زیادی خواهند کرد. سر و صدای زیادی در این بازی به پا خواهد شد. جو ورزشگاه قابل پیشبینی است.»

رئال مادرید چه نقاط ضعفی دارد: «ما در مورد آن با تیم صحبت کرده‌ایم، اما من اینجا در مورد این موضوع صحبت نمی‌کنم. چیزهای زیادی در مورد رئال مادرید وجود دارد که من آنها را دوست دارم و نقاط ضعفی هم دارند که ما تلاش خواهیم کرد تا از آنها بهره ببریم.»

دیدگاه تان را بنویسید