گزارش جماران

دست پرسپولیس روی جام آهنی؛ چشم استقلال به ساق مِسی ها

تکلیف قهرمان بیست وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امروز مشخص می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ هفته سی ام و پایانی بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران شنبه 12 خرداد با برگزاری 8 بازی همزمان برگزار می شود تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت ها مشخص شود.

پیکان- استقلال 

بدون شک جدال امروز دو تیم را می توان مهم ترین تقابلشان دانست. استقلال برای قهرمانی می جنگد و پیکان برای فرار از سقوط. شاگردان غلامرضا عنایتی با 27 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند و برای دور ماندن از اماو اگرها باید حداقل یک امتیاز از جدال با تیم نکونام کسب کند. 

در آن سو استقلال نیز برای امیدوار ماندن به اتفاقات فوتبالی باید 3 امتیاز را به دست آورد. شاگردان نکونام هفته بیست و هشتم صدر را از دست دادند و حالا با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس دوم هستند و باید پیروز شوند و منتظر شگفتی سازی مس رفسنجان باشند.

یکی از حواشی مهم این مسابقه استادیوم محل برگزاری آن است. استقلال هرچه کرد نتوانست پیکان را برای تغییر محل برگزاری بازی متقاعد کند و این بازی با 120 تماشاگر برگزار می شود.

استقلال خوزستان- هوادار

خوزستانی ها دو هفته پیش می توانستند با حفظ نتیجه مقابل پرسپولیس علاوه بر آسوده کردن خیال هم نام تهرانی از قهرمانی، خودش هم به بقا در لیگ برتر امیدوارتر باشد. با این حال پیروزی مقابل مس رفسنجان در هفته بیست و نهم کار را برای آن ها ساده تر کرد هرچند آن ها هنوز هم با 25 امتیاز در رده پانزدهم و اصلی ترین شانس سقوط بعد از آبادانی ها هستند.

هوادار با هدایت مسعود شجاعی 3 باخت متوالی را متحمل شده و با 29 امتیاز دوازدهم است و خیالش از بقا آسوده. آن ها هفته بیست و نهم در تهران 5 گل از نساجی دریافت کردند تا باعث بقای حریف هم شوند!

ملوان بندرانزلی- آلومینیوم اراک

بدون شک هواداران این دو تیم از عملکرد تیم شان در فصل جاری لیگ برتر رضایت دارند و هفته پایانی نیز شاگردان تارتار و حسینی برای حفظ جایگاه خود پا به میدان می گذارند. ملوان که در حال حاضر با 40 امتیاز پنجم است به عقیده کارشناسان یکی از تیم های با کیفیت فنی مطلوب در لیگ 23 بود. 10 برد، 10 تساوی و 9 باخت کارنامه ملوانی ها در لیگ است.

آلومینیوم 38 امتیازی و رده هشتمی نیز که به گربه سیاه پرسپولیس معروف شده توانسته انتظارات اراکی ها را برآورده کند. شاگردان حسینی نیم نگاهی به پایان لیگ با کسب رده ای بهتر از هشتمی دارند و پیروزی بر ملوان می تواند رتبه آن ها را ارتقا بدهد.

صنعت نفت آبادان- تراکتور

یکی از اتفاقات تلخ فوتبال ایران هفته بیست و نهم رخ داد و تیم دوست داشتنی صنعت نفت به دسته اول سقوط کرد و آن ها هفته آخر در ورزشگاه خالی آبادان باید پذیرای تراکتور باشند. تراکتور 51 امتیازی از کسب رده چهارمی خیالش آسوده و نیم نگاهی به پیروزی پرگل و رسیدن به جایگاه سپاهان دارد؛ هرچند این موضوع اما و اگر فراوانی دارد.

گل گهر سیرجان- ذوب آهن

این دیدار هم یکی از بازی های تشریفاتی هفته پایانی است که شاگردان اوزونیدیس و ربیعی برای ارتقای رتبه مقابل هم قرار می گیرند. سیرجانی ها با 36 امتیاز نهم هستند و ذوب آهن نیز با 39 امتیاز رده هفتم را در اختیار دارد.

سپاهان- شمس آذر قزوین

شاگردان مورایس در اصفهان باید پذیرای شمس آذری باشند که در نظر دارد علاوه بر حفظ جایگاه ششمی در لیگ آن را ارتقا بدهد و بالاتر از ملوان قرار بگیرد. شاگردان دقیقی در شمس آذر در اولین فصل حضور در لیگ برتر عملکرد خیره کننده ای داشتند و رتبه تک رقمی آن ها تایید کننده این موضوع است.

در آن سو سپاهان با تمام ریخت و پاش های خود نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند و تا قبل از هفته پایانی 11 امتیاز با صدر فاصله دارد.

پرسپولیس- مس رفسنجان

شاگردان اوسمار به دراماتیک ترین شکل ممکن برای اولین بار در فصل بعد از بازی با استقلال خوزستان صدرنشین لیگ برتر شدند؛ یعنی در هفته بیست و هشتم! آن ها می توانند با پیروزی مقابل شاگردان نویدکیا بدون توجه به نتیجه بازی همزمان استقلال جام قهرمانی را برای نهمین بار بالای سر ببرند. پرسپولیس با 65 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است.

مس رفسنجان نیز با وجود اینکه درگیر مشکلات مالی است اما با حضور محرم نویدکیا روی نیمکتش تیمی با شخصیت و قابل احترام است که در این فصل نتایج بدی کسب نکرده. آن ها با 35 امتیاز دهم هستند و نتیجه بازی مقابل پرسپولیس برای آن ها اهمیتی ندارد اما قطعا شاگردان نویدکیا به دنبال بازی جوانمردانه هستند.

نساجی مازندران- فولاد

نساجی با برد پرگل مقابل هوادار خیالش را از ماندن در لیگ برتر راحت کرد اما در آن سو فولاد هنوز لبه پرتگاه قرار دارد. شاگردان ویسی با 26 امتیاز چهاردهم هستند و در صورت برد استقلال خوزستان و مساوی یا شکست آن ها مقابل نساجی این تیم همراه با دیگر تیم آبادانی سقوط می کند!

 

برنامه هفته سی ام
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پیکان     استقلال شنبه 12 خرداد 19
استقلال خ     هوادار شنبه 12 خرداد 19
ملوان     آلومینیوم شنبه 12 خرداد 19
صنعت نفت     تراکتور شنبه 12 خرداد 19
گل گهر     ذوب آهن شنبه 12 خرداد 19
سپاهان     شمس آذر شنبه 12 خرداد 19
پرسپولیس     مس  شنبه 12 خرداد 19
نساجی     فولاد شنبه 12 خرداد 19

 

Untitle65d

*

دیدگاه تان را بنویسید