گزارش جماران

جنجال‌های جهان ورزش| طولانی ترین بازی های تاریخ

برخی از ورزشکاران به خاطر ثبت رکورد طولانی ترین بازی در رشته های خود تاریخ سازی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش جماران؛ فرشته مقدم: رقابت نزدیک بین دو ورزشکار، بازی بین دو هموطن، قوانین متفاوت در گذشته موجب شده است برخی بازی ها تمام نشدنی به نظر برسند و رکورد طولانی ترین دیدار را در رشته خود ثبت کنند. تعدادی از این بازی ها به خاطر طولانی شدن در چند روز یا چند ماه برگزار شد و بعضی از رقابت ها بدون داشتن برنده ای به پایان رسید. 

فوتبال: کی کی پالاس و اف سی سیویکس ویندهوک (۲۰۰۵)

فوتبال نامیبیا که کمتر کسی به آن توجه دارد در سال ۲۰۰۵ سر و صدای زیادی به پا کرد. در جام حذفی این کشور تیم های کی کی پالاس و اف سی سیویکس ویندهوک برابر هم قرار گرفتند که بازی ۲-۲ مساوی شد. برنده باید در ضربات پنالتی مشخص می شد. این تساوی در پنالتی هم ادامه دار بود و پس از ۴۹ ضربه بالاخره کی کی پالاس پیروز شد. تیم دسته دویی ۱۷ بر ۱۶ حریفش را شکست داد تا رکورد جدیدی در تاریخ فوتبال به ثبت برسد. 

تنیس: جان ایزنر و نیکلاس ماهوت (۲۰۱۰)

در دور نخست تنیس ویمبلدون ایزنر و ماهوت برابر هم قرار گرفتند. تنیسور آمریکایی ست اول را با نتیجه ۶ بر ۴ به نفع خود به پایان رساند اما دو ست بعدی را با نتایج ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ واگذار کرد. ایزنر در ست چهارم پیروز شد تا بازی ۲ بر ۲ مساوی شود. در ست پنجم اتفاقی بی نظیر رخ داد و بازی با نتیجه عجیب ۷۰ بر ۶۸ به نفع تنیسور آمریکایی تمام شد. رقابت دو تنیسور یازده ساعت و شش دقیقه طول کشید و به خاطر بارش باران در سه روز انجام شد. رکورد طولانی ترین بازی تاریخ تنیس به این شکل شکسته شد. 

بسکتبال: ایندیاناپلیس و راچستر رویالز (۱۹۵۱) 

تیم ایندیاناپلیس تنها چهار سال در ان بی ای حضور داشت اما در فصل ۵۳-۱۹۵۲ رکورد تاریخی به نام خود ثبت کرد و برنده طولانی ترین بازی این رقابت ها شد. ایندیاناپلیس پس از انجام شش وقت اضافه توانست ۷۵ بر ۷۳ راچستر رویالز را شکست دهد. در آن زمان چون زمان مالکیت حساب نمی شد حمله ها طولانی بودند و توپ های کمتری به سمت سبد پرتاب می شد. به همین خاطر بازی با وجود طولانی بودن به امتیاز ۸۰ نرسید. 

بوکس: اندی بوئن و جک برک (۱۸۹۳)

یکی از خشن ترین مبارزات تاریخ بوکس در کلوپ المپیک نیویورک در سال ۱۸۹۳ دیده شد، جایی که اندی بوئن و جک برک با هم رقابت کردند. مبارزه دو بوکسور آمریکایی ۱۱۰ راند داشت! در پایان این رقابت تمام انگشتان هر دو دست برک شکست. همچنین مچ هر دو دستش نیز شکستند. در نهایت داور تصمیم گرفت بازی را مساوی اعلام کند. او گفت که دو بوکسور می توانند جایزه شان را تقسیم کنند. برخی ها از این تصمیم ناراضی بودند. مبارزه بوئن و برک هفت ساعت و ۱۹ دقیقه طول کشید. 

کشتی: آلفرد آسیکاینن و مارتین کلین (۱۹۱۲)

کلین استونیایی در بازی های المپیک استکهلم ۱۹۱۲ برای روسیه بازی کرد. او در نیمه نهایی برابر آسیکاینن فنلاندی قرار گرفت. هیچ یک از دو کشتی گیر نمی خواست شکست بخورد. رقابت دو ورزشکار یازده ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید. در نهایت کلین پیروز شد. کلین به قدری خسته بود که روز بعد نتوانست در دیدار نهایی حاضر شود و به صورت اتوماتیک مدال طلا به کشتی گیر فنلاندی داده شد. آسیکاینن همچون یک قهرمان ملی به کشورش برگشت. 

بیسبال: پوتاکت رد ساکس و راچستر رد وینگز (۱۹۸۱)

طولانی ترین مسابقه بیسبال بین دو تیم پوتاکت رد ساکس و راچستر رد وینگز با حضور ۱۷۴۰ نفر در سرمای آوریل شروع شد و در ساعت چهار بامداد با ۱۹ هوادار یخ زده روی سکوها به پایان رسید. پس از این که بازی به صبح روز بعد کشید هارولد کوپر، رییس مسابقات اعلام کرد بازی با تساوی به پایان می رسد. درست است که آن ۱۹ هوادار شاهد پیروزی نبودند اما از نزدیک یک اتفاق تاریخی را دیدند. 

پینگ پنگ: الکس الریخ و پنت فارکاس (۱۹۳۶)

الریخ، اسطوره پینگ پنگ در دیدار افتتاحیه رقابت های جهانی  ۱۹۳۶ به مصاف فارکاس رومانیایی رفت. این بازی دو ساعت و ۱۲ دقیقه طول کشید. پس از گذشت ۷۰ دقیقه و عبور توپ برای  ۱۲ هزار بار از تور بازی صفر بر صفر بود. دست فارکاس بی حس شده بود در نهایت الریخ توانست امتیاز نخست را کسب کند. با این حال بازی نیمه تمام ماند چون داور از بینی دچار آسیب دیدگی شد.

فوتبال آمریکایی: چیفس و میامی دولفینز (۱۹۷۱)

بیست و پنجم دسامبر ۱۹۷۱ چیفس و میامی دلفینز در دور نخست پلی اف برابر هم قرار گرفتند. بازی پس از دو وقت اضافه با پیروزی ۲۷ بر ۲۴ میامی به پایان رسید. این دیدار ۸۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه طول کشید و طولانی ترین بازی تاریخ NFL شد. 

کریکت: انگلیس و آفریقای جنوبی (۱۹۳۹)

تیم کریکت آفریقای جنوبی در دوربان میزبان انگلیس بود. این بازی که در سال ۱۹۳۹ برگزار شد ۹ روز طول کشید تا لقب طولانی ترین بازی تاریخ کریکت را به خود اختصاص دهد. یکی از هواداران به یک روزنامه انگلیسی گفت: "اهمیتی ندارد که این بازی چقدر مهم است، این شکل بازی نامش کریکت نیست." این بازی کسل کننده در نهایت با تساوی به پایان رسید. 

شطرنج: آناتولی کارپف و گری کاسپارف (۱۹۸۴)

زمانی که کارپف، قهرمان جهان در سال ۱۹۸۴ مقابل کاسپارف جوان نشست تصور نمی کرد بازی سختی را پیش رو داشته باشد. این دیدار شش ماه طول کشید. کارپف خیلی زود ۳ بر صفر پیش افتاد اما کاسپارف تصمیم گرفت حریفش را نابود کند. او توانست ۴۰ مساوی کسب کند تا حریفش را خسته کند و در نهایت بازی با نتیجه ۵ بر ۳ نیمه تمام ماند. 

اسکواش: جهانگیر خان و جمال عوض (۱۹۸۳)

دیدار جهانگیر خان، قهرمان جهان و جمال عوض در فینال چیچستر در انگلیس به یک بازی به یادماندنی تبدیل شد. دو پادشاه اسکواش ۱۶۶ دقیقه بازی کردند و رکورد طولانی ترین دیدار در این رشته را شکستند. خان با نتایج، ۹ بر ۱۰، ۹ بر ۵، ۹ بر ۷، و ۹ بر ۲ پیروز شد. 

هاکی روی یخ: دیترویت و مونترال مارونز (۱۹۳۶) 

تیم مونترال مارونز دیگر وجود ندارد اما توانست یک رکورد تاریخی را در دیدار برابر دیترویت در سال ۱۹۳۶ به ثبت برساند. دو تیم سه ست بازی کردند اما توپی از خط دروازه ها رد نشد. وقت های اضافه هم به این شکل گذشت و در حالی که ۱۱۶ دقیقه و سه ثانیه (برابر با سه بازی کامل) از وقت های اضافه گذشته بود دیترویت دروازه مونترال را باز کرد. این گل کلاسیک نبود و تنها به خاطر خستگی بازیکنان از خط گذشت. 

بدمینتون: پتر راسموسن و سون یون (۱۹۹۷)

راسموسن و یون در دیدار نهایی قهرمانی جهان در گلاسکو برابر هم قرار گرفتند و رکورد طولانی ترین بازی تاریخ بدمینتون را ثبت کردند. ورزشکار دانمارکی ۱۰ بر ۳ از حریفش عقب افتاد اما توانست در نهایت ۱۶ بر ۱۷، ۱۸ بر ۱۳ و ۱۵ بر ۱۰ پیروز شود. یون با وجود گرفتگی عضله پا تا پایان برای تک تک امتیازها جنگید اما نتوانست مدال طلا را به دست آورد. این بازی ۱۲۴ دقیقه طول کشید. 

دیدگاه تان را بنویسید